Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke PC voor fotoshop en Illustrator

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke PC voor fotoshop en Illustrator

Een vriend van mij heeft een Dual processor XEON om fotoshop te draaien.

Mijn vraag hierbij is of Adobe fotoshop en Adobe Illustrator wel dual processoren ondersteunen???

Ik zie alvast weinig verschil met mijn eigen PIV.

Wat is de ideale configuratie om zware fotobewerkingen te doen.
    We durven hier wel snel met 100MByte bestanden werken.

Bedankt voor de input
    Canon 10D, gLaasjes, lampjes,...
    LidNr. BD0211BE

De nieuwe Powermac G5 natuurlijk

Je hebt helemaal geen dual processor machine nodig om PS te draaien.
    Simkin.

portfolio: http://www.megapixel.tk

Comment

grafische pakketten zijn meestal wel bij de eersten om zulke zaken te ondersteunen, maar gezien de Xeon's nieuwer zijn dan PS7, denk ik niet dat hier al ondersteuning voor is. In de toekomstige versies zal hier wel snel op ingespeeld worden denk ik.

En een PIII, +/- 1Ghz, 128mb ram is al voldoende hoor. Maar maak er misschien 256mb ram van.

Als je hoort beweren dat dit niet waar is, ik werk al 3 jaar met een Athlon 900,256mb ram en ik denk dat het photoshopwerk dat ik produceer toch niet direct 'prutswerk' is..
      ToM.___ //Fuji s602.
      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
      It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Doe maar minimum 512 MB ram om vlot met zo'n grote bestanden te kunnen werken.
        Steven

Comment

komkom... minimum..

haha
          voor wat fotokes te bewerken...
          hier moet ik toch wel eens heel hard mee lachen hoor.
          ToM.___ //Fuji s602.

Comment

ik heb zo nog een oude 500Mb pentium 3 van met 256Mb. als ik photoshop en illustrator samen openstaan heb, en ik werk met bestanden groter dan 50Mb, dan begint die wat trager te werken, maar crashen doet die niet hoor. en daat staat dan nog windows ME op, toch ook niet bepaald het stabielste besturingssysteem aller tijden hee.

Comment

Ik heb nen pentium 3/800mb met 256MB en momenteel draait die als een klok en doet alle bewerkingen (allé,de basisbewerkingen die ik ken ).Tot twee weken geleden had ik problemen met photoshop daar ik een backupprogramma Goback draaiende had.Ik heb dat laatste nu uitgeschakeld (met bibberende benen) en hoop dat mijnen XP professional stabiel genoeg is.En sindsdien draait photoshop erg goed.Dus nen dual is volgens mij ook niet nodig
              Als ik deze topic lees moet ik eigenlijk lachen:John,kleine 2 jaar geleden waren onze pentium3-systemen met 256Mb geheugen zware dinges en nu,man,die evolutie gaat zo snel!
              Danny's Photosite

Comment

da's juist roadrunner, toen was ik wel een beetje blij met mijn straf machien. maar als je tegenwoordig een computer koopt, staat er waarschijnlijk morgen een nog veel straffere in de winkel, voor minder geld. zo kun je bezig blijven hè. vroeger was ik wel eens jaloers op mijn maten, die ook eens kwamen stoefen als ze een nieuwe doos gekocht hadden, maar tegenwoordig lach ik die mannen uit. ik kan de mijne tenminste gebruiken en dat is al goed genoeg voor mij hoor.

Comment

Als je 256 MB ram hebt en je gebruikt windows XP, dan heb je maar een 150 MB over voor je aplicaties.

Als je dan één foto open hebt ( wie heeft er maar één foto tegelijk open? ) en je doet 4 bewerkingen met je foto van 100 MB, dan heeft je PC al 400 MB nodig om 4 undo's te kunnen doen. Elke bewerking die je doet gaat naar het geheugen om later te kunnen ongedaan maken. Het geheugen, of als je dat niet hebt naar je swap file. Die wordt dan bijna konstant aangesproken.
                  Dat werkt natuurlijk ook, maar ik zeg hier wel: om VLOT te kunnen werken heb je minimaal 512 MB nodig. Sorry.

Comment

da's ook wel juist, steven. hoe groter de bestanden worden, hoe minder vlot het allemaal gaat. maar foto's van 100 Mb zijn wel al seieuze patatten hee, dat is al afficheformaat. meestal staan er bij mij zo geen vier tegelijk open hoor. dat zou trouwens niet zo geweldig goed gaan met mijn 256 Mb, tenzij ik tussen 2 stappen door tijd genoeg heb om een sigaret op te steken.

Comment

Kheb op me werk illustrator en photoshop open staan op een PII, 512mb intern, ging altijd goed, alleen nu heb ik minder dan een gb aan vrije ruimte, en vaak blijft alles ffies hangen.. of krijg cache fouten..
                      Whoot Whoot! nu Fuji S7000
                      YES YES Eindelijk heb ik mijn 505V!
                      Joehoe! Eindelijk een Digicam CASIO QV!

Comment

je stelt het wel extreem hé. voor te beginnen zou ik al geen Windows XP nemen, en ten tweede, camera's maken foto's van +/2MB voor 6MP-pics, en in RAW kom je nog maar aan een 7-8MB dacht ik..
                        en geen 100 !!!
                        dus voor 4 undo's kom ik aan 8 MB, en niet aan 400..

En waarom zou je op meerdere foto's 'tegelijk' moeten werken. Die situaties komen idd voor, maar er is geen enkele reden toe. Ik heb maar 1 hand en enkel als ik meerdere bestanden nodig heb voor collages lijkt het me nuttig, maar dan nog kan ik alle nodige elementen 1 voor 1 in het collagebestand slepen.

512MB blijft uit de lucht gegrepen..
                        Ik ben al 3 jaar professioneel bezig met ontwerp e.d., en af en toe 'grote' formaten, A2, A1 (heel veel megapixels) en dan merk ik dat mijn bescheiden systeemke wat bromt..

Ik zeg dus niet dat 512MB onrealistisch hé, en het is vlotjes betaalbaar ook tegenwoordig, maar dit is verre van een 'minimum' hoor.
                        ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Waarom niet voor Windows XP kiezen, ontegensprekelijk het stabielste en compatibelste (win2k is ook stabiel maar minder compatibel) OS tenzij je voor Linux kiest.

Nu heeft steven wel gelijk, meer ram is comfortabeler en sneller werken, teveel ram verlengd dan weer de zoektijden. 512MB Ram is nu zo ongeveer standaard en geen overbodige luxe, op een tweede pc draai ik ook PS met 192MB ram maar er is toch heel wat verschil, ik heb nl. graag alle programma's die ik nodig heb openstaan voor directe toegang. Veel mensen denken hier Windows, PS en eventueel Illustrator maar tel daar maar eens bij: Virusscanner, Firewall, IM programma, viewer, fotocataloog, een paar browser vensters, muziekje, je email client, diagnostische programma's en nog een pak programma's en services die op de achtergrond draaien waar de doordeweeks pc gebruiker geen weet van heeft. Moet je die dan allemaal uitschakelen als je wat gaat PS'en, ja vroeger moest ik dat, nu niet meer.
                          Simkin.

portfolio: http://www.megapixel.tk

Comment

Tom wij werken hier ook met fotos van 100 mb en meer. Is echt niet zo abnormaal

Comment

jongens, dat weet ik wel, ik zit hier ook ooit met bestanden van 300-500MB. maar er stond wel 'minimum'..

en foto's uit een digicam zijn normaal gesproken niet meer dan 10MB..

het gaat om een reële situatie, geen extreme hé.

of gaan we ineens ook maar real-time 3D-renderen want ik werk mee aan de nieuwe Ice Age-film..
                              ToM.___ //Fuji s602.

Comment

Working...
                              X