Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eenzaam op het werk...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• eenzaam op het werk...

Wel, ik wil geen spelbreker zijn, hier daarom de prachtige tekst, de achtergrond, én de slechte bewerking.
    Aan de slag jongens als jullie er toch zo zin in hebben

Eenzaam op het werk

Een man zat met gebogen hoofd
    te kijken naar een lome stilte
    hij reikte naar zijn strottenhoofd
    en voelde slechts die bolle kilte

Een hoofd dat helemaal niets zag!
    dat wel leefde en bewoog
    zonder oren, zonder lach
    altijd zwijgend. Ook niet loog.

Het hoofd waar ooit de strot in zat
    heeft jaren niet gesproken
    het is alsof de man ’t vergat
    of dat het was gebroken

Waar mensen dingen doen alleen om daar te zijn
    daarvandaan komt de woestijn van eenzaamheid.

HeLa 2003

en de bewerking

en o ja, dit topic is dus wel uit de hand gelopen, wat helemaal mijn bedoeling niet was... sorry daarvoor!

en nog dit:
    "wat verwacht je nu van dit forum:
    * eerlijke kritiek en mogelijkheden om jezelf te verbeteren
    * zinloos applaus en valse lovende commentaar bij elke foto"
    (Simkin).
    Wel bovenstaande heeft me écht hard pijn gedaan, iedereen die me een beetje kent wéét hoe ik daarover denk en probeer alles te relativeren.
    Zei ik hier niet op BD:
    "Ook het posten op het forum hoort daarbij. Ik wil vooral veel tips en nuttige wenken om het volgende keer beter te doen... Ik reageer dan ook niet zo heel veel op andere posts juist omdat ik mijn beperkingen ken en 'waww prachtig' of zo nu niet heel veel bijdraagt aan de zaak, en ik niet genoeg technische kennis heb om echte raad te geven"...

Het is alleen de manier waaróp hé...

HV vertelde me ook dat veel van de misverstanden aan de verschillende schermen kan liggen: wat bij mij als pastel overkomt, is bij een ander een schreeuwerige kleur. Wat bij mij duidelijk leesbaar is, is het misschien niet bij een ander.

En nu...
    (met dank aan Han )

Zo, het is nu niet meer de langste thread zonder foto Maturin, het is er nu eentje met de langste intro
    hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
    member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
    visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

Mooi!

Misschien is het wel beter als er een schaduwtje achter de letters staat zodat het wat beter te lezen is.

Verder zou ik er niks aan veranderen. Het is mooi zo!
    Maaike

This is your life and it's ending one minute at a time.

Fight Club

Comment

Mooie foto en kleurkeuze letters en gedicht dat tot nadenken stemt

Comment

De kleur van de tekst vind ik niet zo goed, het is nogal moeilijk leesbaar.
        Simkin.

portfolio: http://www.megapixel.tk

Comment

Misschien moet ik toch even toelichten wat ik bedoelde.
          De kleurkeuze en het lettertype is héél bewust zo gekozen, zo het dat onderkoelde van het gedicht weergeeft. Het is niet zozeer de bedoeling de tekst paf boem op een foto te plaatsen, dan wel die er zachtjes in te integreren, ahw één te maken met de achtergrond. Dat ie daardoor niet zo makkelijk leesbaar is vind ik net goed, omdat het een gedicht is en geen affiche of een tekstartikel. Je moet een beetje moeite doen, en daardoor ook het gedicht langzamer en dieper in je door laten dringen*.

Bewerkingen
          - laag dupliceren
          - laag toevoegen en met radient tool zachtjes laten uitvloeien
          - witte laag onder deze laag aanbrengen
          - tekstlaag met gedicht in Courier en blauwe invulling
          - op deze laag met laagstijl schaduw aan de letters toegevoegen (miniem, opdat het niet te veel zou opvallen - ja rezza, er is wel degelijk een schaduwtje aangebracht, anders was het helemaal onleesbaar geworden, wat niet de bedoeling is natuurlijk)
          - oorspronkelijke laag verwijderen
          - het geheel van een slagschaduw voorzien (hou niet van kaders maar ben verzot op schaduwen onder de foto's)

* En als je dat allemaal niet gelooft, verzin ik wel iets anders
          hoe ouder hoe gekker- there's no fool than an old fool
          member of HanFanClan on http://hanfanclan2.web-log.nl/
          visit my blog on http://gerdayd.web-log.nl/

Comment

Kunst staat vrij hé Maar moest je nu de tekst eens vullen met een gradient waar de tekst links van iets donkerder overloopt naar de huidige kleur (rechts) ?
            Simkin.

Comment

lettertype en kleur zijn niet goed gekozen...

Dat ie daardoor niet zo makkelijk leesbaar is vind ik net goed, omdat het een gedicht is en geen affiche of een tekstartikel. Je moet een beetje moeite doen, en daardoor ook het gedicht langzamer en dieper in je door laten dringen*.
              Maakt niet uit wat het is, een goed ontwerp zorgt ervoor dat de boodschap zo goed mogelijk overgebracht wordt. Imho is enkel de foto van het zand hierin geslaagd. De tekst zorgt ervoor dat ik hem niet ga lezen...
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

'k heb ook problemen met de leesbaarheid van de tekst.
                'k was hem beginnen lezen, maar ik ben halverwege moeten stoppen.
                het lettertype zou nog wel kunnen voor mij, maar het is de kleur die mij doen afhaken heeft. sorry hoor

Comment

Wel typisch, de dames vinden het wel mooi de mannen niet( Weet niet of het daar aan ligt hoor ) maar ik ben wel benieuwd hoe jullie het zouden doen,

Comment

daar had ik nog niet aan gedacht, marjo. misschien was mijn gedacht wel anders geweest als het gedicht over een eenzame vrouw zou gaan in plaats van over een eenzame man. maar als iemand de foto zonder de tekst kan mailen of linken, zal ik eens proberen om het wat leesbaarder te maken voor de mannen.

Comment

Oké, ik heb er mijn 'brol' weer afgehaald, nu goed?
                      Tja, wie ben ik hé, ben pas 20 jaar met lay out bezig...
                      je bent nu toch niet boos op mij zeker
                      ik vond het echt wel een mooi ontwerp hoor, enkel de lichtblauwe tekst was voor mij moeilijk te lezen. 'k weet niet hoe het komt. de eerste keer als ik je ontwerp zag, vond ik het direkt goed. mooie foto uitgekozen, dan heb ik de titel gelezen "eenzaam op het werk" en toen heb ik weer naar de foto gekeken om het verschil in contrastverloop van links naar rechts te zien. en toen wou ik het gedicht gaan lezen, en dat lukte mij niet direkt zo goed. dan ben ik dichter bij het scherm gaan zitten en heb de eerste twee zinnen gelezen. de eerste ging nog goed maar vanaf de tweede had ik de zin wel gelezen, maar hem niet begrepen, omdat ik waarschijnlijk te dicht bij het scherm zat en daardoor begon het wat te flikkeren. misschien ligt het aan mij, en zou dat ontwerp er in druk wel helemaal goed zijn, maar op mijn beeldscherm kwam de tekst niet over. 'k heb hem achteraf nog een paar keer bekeken en het gedicht zelfs drie keer gelezen, maar altijd in stukjes. ik had hier in dit topic ook al zien staat dat je er een beetje moeite moest voor doen om het te lezen, wel ik heb dat gedaan, maar de meeste mensen nemen die moeite niet meer.

Comment

Oké, ik heb er mijn 'brol' weer afgehaald, nu goed?
                        Tja, wie ben ik hé, ben pas 20 jaar met lay out bezig...

Niemand heeft toch gezegd dat het brol is... wat verwacht je nu van dit forum :

* eerlijke kritiek en mogelijkheden om jezelf te verbeteren
                        * zinloos applaus en valse lovende commentaar bij elke foto

sorry hoor.
                        Simkin.

Comment

1 foto - 1 tekst - 1 lettertype - 1 kleur

vormt samen 1 compositie die men aanbiedt ter evaluatie.

En dan hoort men liefst de trompetten schallen...

Ik heb gisteren een gesprek gehad met een kennis, waar ik evt. nog een opdracht voor moet doen. Op een gegeven moment wil ik mijn visie op het project duidelijk maken en haal ik één van mijn beste werken boven, hij vond het maar niks...
                          tsja..

hij vond anderen dan weer beter. c'est la vie.

Er zijn voor een deel objectieve kenmerken aan een ontwerp, voor een deel zijn die ook subjectief.

In het geval van je ontwerp gerda, zat het probleem bij je keuze van lettertype en kleur, meer niet. De letters waren te dun om zo'n zware dropshadow te verantwoorden en de kleur was te schreeuwerig voor het doel.

Ik vind het wel jammer dat je zo snel de handdoek gooit.
                          ToM.___ //Fuji s602.
                          www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                          It goes to 11 you know? 1 louder.

Comment

Zou toch graag even het onderwerps-item kunnen aanschouwen, nu kan ik net geen indruk meer opdoen, jammer dat ie weg is!!
                            Analoog in gedachten, digitaal in uitvoering!
                            Lieven

Comment

inderdaad jammer dat het weg is !
                              mvg
                              gabriella
                              Canon 300D en 350D
                              canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                              canon 20-35 usm

Comment

Working...
                              X