Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batch bewerken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batch bewerken

    Ik wil een 300-tal foto's veranderen van afbeeldinsgroote/resolutie 72 pixels/inch naar 300.
    Kan ik dit doen in groep/batch, met het programma Adobe elements 6.0?
    Of moet dit één voor één gebeuren?

    Bedankt alvast.
    Henri

  • #2
    Re: Batch bewerken

    Is het nodig van deze te veranderen, ben je daar zeker van, indien ja
    dan, zou ik persoonlijk de formaatsverandering uitvoeren in een viewer.
    Zoals bijvoorbeeld Irfanview wat je gratis kan dowloaden op het Intenet.
    Ik zou de beelden dan opsplitsen in twee groepen een landscape en de andere portrait orientatie, met het resizen kan je best de beelden in een ander map plaatsen om je origineel niet te overschrijven.

    Bedenk dat je vooropgestelde 300dpi slechts geldig is op één formaat, je moet het excate formaat weten waarin je de beelden wenst .

    Ja kan dit waarschijlijk ook met Photoshop Elements, maar ik gebruik zelf alleen Photpshop en dan werken we met handelingen of actions, das iets wat je even moet aanmaken in het programma , maar om het eenvoudig te houden is de viewer het gemakkelijkst

    MVG, Jeff
    Last edited by Digipics357; 16 juli 2008, 10:53.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Batch bewerken

      Je kan zoiets zeer gemakkelijk in lightroom uitvoeren. Hier kan je ook aangeven naar welke afmeting lightroom de grootste zijde moet veranderen. De kleinste wordt dan relatief mee veranderd.

      Tegelijkertijd kan je de namen aanpassen, andere bronmap kiezen enz

      Comment


      • #4
        Re: Batch bewerken

        Oorspronkelijk geplaatst door parik Bekijk bericht
        Ik wil een 300-tal foto's veranderen van afbeeldinsgroote/resolutie 72 pixels/inch naar 300.
        Kan ik dit doen in groep/batch, met het programma Adobe elements 6.0?
        Of moet dit één voor één gebeuren?

        Bedankt alvast.
        Henri
        Lees > DIT < nekeer...tutt. van Simonisme

        SF
        00.00 Gone

        Comment

        Working...
        X