Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

    Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
    Voor op en top afdrukken maar wel een iets duurder, http://www.profotonet.nl/

    Is bij mijn weten de enige internet service die ICC kleur profielen ter beschikking stelt op zijn website.
    'k heb vandag m'n eerste afdrukken binnen gehad van deze fotoservice en ik ben echt verwonderd van de mooie kwaliteit en de correcte service! Zondagavond 19u via internet doorgestuurd en vandaag netjes verstuurd in m'n brievenbus mogen ontvangen.
    Mooie prints, perfect van kleur, op zijdeglans Kodak Professional papier!

    Misschien 1 klein nadeeltje: de bestandsnaam wordt op de achterzijde afgedrukt...

    Kortom, een aanrader voor mensen die kwaliteit willen!
    Last edited by Frederic De Smet; 9 april 2008, 18:17.

    Comment


    • #32
      Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

      Dat kan, toen ik vorig jaar foto.com gebruikte waren ze nochtans OK. Maar kijk toch maar eens je schermcalibratie na of calibreer het naar SRGB mocht je dat niet doen. Veel afdrukproblemen zijn er door slecht afgestelde beeldschermen, van fabriek af worden nieuwe lcd schermen veel te fel afgeregeld, met een donkere afdruk tot gevolg als je er zelf aan werkt...
      Zoals ik reeds postte:
      Foto.com is veelal iets te groenbruin. Fuji (ook bij Colruyt) vind ik vrij goed, maar Elka is de betere. En de prijzen liggen ook in die volgorde...
      Profotonet heb ik zelf nog niet geprobeerd.
      Iets te donker ook dus, met verkleuring naar groen-bruin. Ik heb daarvoor speciaal 2 verschillende foto's van mijn jongste in bruine broek met gras op de achtergrond ingestuurd in 3 soorten opmaak, waaronder gecalibreerd en met profiel van foto.com opgeslagen. Kwaliteit is dan iets beter, maar laat nog steeds te wensen over. Wat niet wil zeggen dat het voor een gewone foto van de kinderen ergens in een speeltuin of zo niet goed zou kunnen zijn.
      Punt is eigenlijk dat het bij de moeilijkere foto's vaak pas is dat de kwaliteit opvalt.
      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
      www.musicinframe.be

      Comment


      • #33
        Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

        Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
        Colruyt natuurljk.

        T.


        is hetzelfde als fujiprint.be

        Comment


        • #34
          Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

          Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
          Misschien 1 klein nadeeltje: de bestandsnaam wordt op de achterzijde afgedrukt...
          is dat een nadeel? mocht u deze achteraf willen bijmaken weet je toch onmiddelijk welk beeld het was.
          of om welke reden vind je dit een nadeel?

          Davy

          Comment


          • #35
            Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

            Oorspronkelijk geplaatst door dsart Bekijk bericht
            is dat een nadeel? mocht u deze achteraf willen bijmaken weet je toch onmiddelijk welk beeld het was.
            of om welke reden vind je dit een nadeel?

            Davy
            ...ik denk dat hij het liever op de voorzijde had gezien!

            Comment


            • #36
              Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

              Oorspronkelijk geplaatst door dsart Bekijk bericht
              is dat een nadeel? mocht u deze achteraf willen bijmaken weet je toch onmiddelijk welk beeld het was.
              of om welke reden vind je dit een nadeel?

              Davy
              Als je bv. deze wil afleveren aan klanten.
              www.fotofolio.be

              Comment


              • #37
                Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                Oorspronkelijk geplaatst door dsart Bekijk bericht
                is dat een nadeel? mocht u deze achteraf willen bijmaken weet je toch onmiddelijk welk beeld het was.
                Dat weet ik ook zonder die nummering, 'k ken m'n foto's genoeg

                Vaak werk ik ook met niet standaardmaten die ik achteraf bijsnij. Bv formaat 9.5 x 20, die ik dan op één blad van 20 x 30 3 keer laat afdrukken. Leuk hoor, dan krijg je in 't beste geval op 1 foto de bestandsnaam achteraan, en op de 2 andere niet, ofwel een versneden bestandsnaam op 2 of meerdere foto's

                Mvg,
                Frederic

                Comment


                • #38
                  Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                  Ik weet niet of ik deze vraag hier mag stellen.

                  Gebruik OS X maar bij de meeste fotocentrales kan ik met deze besturing geen progje downloaden om zelf 'n fotoboek samen te stellen. Iemand nog 'n suggestie.

                  (staat dit bericht hier niet goed dan haal ik het wel weer weg)
                  2x Canon met wat glaasjes....proost!!

                  Comment


                  • #39
                    Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                    Dat weet ik ook zonder die nummering, 'k ken m'n foto's genoeg

                    Vaak werk ik ook met niet standaardmaten die ik achteraf bijsnij. Bv formaat 9.5 x 20, die ik dan op één blad van 20 x 30 3 keer laat afdrukken. Leuk hoor, dan krijg je in 't beste geval op 1 foto de bestandsnaam achteraan, en op de 2 andere niet, ofwel een versneden bestandsnaam op 2 of meerdere foto's

                    Mvg,
                    Frederic
                    ok ik versta dit, een kort mailtje naar een vaklabo (zoals bij ons )volstaat meestal om af te drukken zonder backprint. uiteraard bij grote labo's moet je dit niet proberen.

                    Mvg

                    Davy

                    Comment


                    • #40
                      Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                      Oorspronkelijk geplaatst door dsart Bekijk bericht
                      is dat een nadeel? mocht u deze achteraf willen bijmaken weet je toch onmiddelijk welk beeld het was.
                      of om welke reden vind je dit een nadeel?

                      Davy


                      bij extrafilm wordt zels de bestandsnaam en datum en uur van opname op de achterkant gedrukt.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dsart Bekijk bericht
                        ok ik versta dit, een kort mailtje naar een vaklabo (zoals bij ons )volstaat meestal om af te drukken zonder backprint. uiteraard bij grote labo's moet je dit niet proberen.

                        Mvg

                        Davy
                        Ik heb even gemaild met Profotonet en het is mogelijk om prints te bekomen zonder backprint. De bestanden moeten dan wél per CD-rom aangeleverd worden. Uploaden via internet heeft die mogelijkheid niet.

                        Mvg,
                        Frederic

                        Comment


                        • #42
                          Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                          Foto.com is veelal iets te groenbruin. Fuji (ook bij Colruyt) vind ik vrij goed, maar Elka is de betere. En de prijzen liggen ook in die volgorde...
                          Profotonet heb ik zelf nog niet geprobeerd.[/QUOTE]

                          Ik geloof op te merken dat de software om fotoboeken te maken bij Foto.com en bij Elka.be toch verschirkkelijk goed op elkaar lijken.
                          Ik vond mijn test bij Foto.com niet zo geslaagd. Verschillende foto's waren "verkleind", er stond een stukje niet op, en dat vind ik niet kunnen.
                          Mag ik vragen waarom Elka.be beter is?

                          mvg
                          Filip

                          Comment

                          Working...
                          X