Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

    Hallo,

    Ik testte al www.foto.com en www.pixum.be (deze laatste heeft mijn voorkeur). Reden : voor fotoboekjes is Pixum.be iets duurder maar meer creatieve mogelijkheden door uiteenlopende templates, de service is ook top.
    Mistte eens een promo door een half mislukte upload en kreeg die toch.
    Was speciale promo's, heb eens €5 voor 500 fotos ofzo.

    De online prijzen zijn meestal goedkoper dan Kruidvat/Blokker/Hema ook dacht ik. Welke zijn jullie voorkeur en waarom? Er zijn heel wat testen in boekjes ook soms, en Kruidvat doet het ook niet slecht als ik me goed herinner.

    Thanks,
    Innovator

  • #2
    Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

    Ik denk dat je best dit eens kunt lezen :

    Beste BE-ers, Momenteel was ik bezig met een artikel/review te schrijven ivm afdrukcentrale's welke fotoboeken afdrukken. Door onderstaande redenen ben ik ermee gestopt. Wie doet dit: tictac, hema, fotobuch, foto.com, netprint, colormailer, pixbook, albumprinter.nl, albumprintservice, webprint, fotoxs, myphotofun,


    Greetz.
    *** 2 x Nikon D500 - Nikkor 16-80 & Nikon 80-400 VRII & SB 600 ***

    Comment


    • #3
      Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

      Wat een review zeg, geraak er niet aan uit
      Welke fotoservice zou de goedkoopste zijn (vb boekjes) en welke de beste?

      Comment


      • #4
        Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

        Die fotoservices laten maar enkel jpegs toe zeker en geen tiffs, zou te lang duren.
        Het kwaliteitsverschil tss tiff & jpeg ga je normaal niet zien zeker op een 10x15

        Wel is er soms een versnelde upload mogelijk, compresseert deze service dan de fotos? Niet gevaarlijk voor kwaliteitsvermindering, of beter op CD meegeven in beste kwaliteit via Kruidvat of dergelijke ?
        Last edited by Innovator; 31 maart 2008, 20:41.

        Comment


        • #5
          Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

          Ik vertrouw nog steeds op www.elka.com

          Professionele service.

          Mvg,

          Hans
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #6
            Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

            Voor op en top afdrukken maar wel een iets duurder, http://www.profotonet.nl/

            Is bij mijn weten de enige internet service die ICC kleur profielen ter beschikking stelt op zijn website.

            Comment


            • #7
              Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

              Bestel hier al jaren en heb nog nooit één miskoop gehad.
              Snelle service en goed verpakt door de brieven bus.
              2x Canon met wat glaasjes....proost!!

              Comment


              • #8
                Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                Ik vertrouw nog steeds op www.elka.com Professionele service.
                Ik ook. Via een Elka-fotograaf.
                Zojuist nog zes vergrotingen 40*50cm gaan ophalen en uiterst tevreden.
                David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                Comment


                • #9
                  Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                  Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                  Ik vertrouw nog steeds op www.elka.com

                  Professionele service.

                  Mvg,

                  Hans
                  Bedoel je niet www.elka.be ?
                  ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                    Ik laat gewoon foto's afdrukken bij de fotograaf hierin de stad. Ik geef aan hoe ik het wil en als het toch niet goed is, heb ik binnen 10min een nieuwe. Ik laat zelden of nooit 10x15 afdrukken, maar alleen A4 en groter tot 60x90. 't is duurder, maar vele malen mooier. Ze doen daar ook panorama's van 30 hoog en geloof rollengte lengte van een foto.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                      A4 en groter? U heeft zeker een bibliotheek en kasten vol????
                      Heb nu al geen plaats met 10x15 fotos in al die albums

                      Je kan ook geen hele kamer vol posters hangen met je fotos, tenzij je een persoonlijke expositie-ruimte hebt waar volk komt kijken

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                        Wanneer je lid bent van een fotogroep (club), en regelmatig tentoon stelt, heb je op den duur inderdaad een dikke map foto's op reuzenformaat.
                        Je kan toch ook geen 10*15 in een tentoonstellingsruimte gaan hangen hé.
                        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                          Fuji.be !

                          Tim W
                          Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Innovator Bekijk bericht
                            A4 en groter? U heeft zeker een bibliotheek en kasten vol????
                            Heb nu al geen plaats met 10x15 fotos in al die albums

                            Je kan ook geen hele kamer vol posters hangen met je fotos, tenzij je een persoonlijke expositie-ruimte hebt waar volk komt kijken
                            Je kan ook gewoon selectiever zijn in wat je afdrukt

                            Mvg,
                            Frederic

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke fotoservice geniet julie voorkeur?

                              Oorspronkelijk geplaatst door PGR Bekijk bericht
                              Voor op en top afdrukken maar wel een iets duurder, http://www.profotonet.nl/

                              Is bij mijn weten de enige internet service die ICC kleur profielen ter beschikking stelt op zijn website.

                              Oh ja? Ik heb o.m. ook profielen van Fuji, Elka, en zelfs van foto.com.
                              Velen doen nog kleine nabewerking, zelfs als je met profielen werkt. Bij Elka niet, als je bij de fotograaf zelf aanlevert op stick of CD-rom of zo.

                              Foto.com is veelal iets te groenbruin. Fuji (ook bij Colruyt) vind ik vrij goed, maar Elka is de betere. En de prijzen liggen ook in die volgorde...
                              Profotonet heb ik zelf nog niet geprobeerd.
                              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                              www.musicinframe.be

                              Comment

                              Working...
                              X