Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brush groter/kleiner maken in PS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Brush groter/kleiner maken in PS

In elke PS cursus staat dat je de brush ook groter kan maken door de vierkante haken te gebruiken, maar dat lukt niet op mijn PC.
    Iemand een idee hoe je het dan wel kan zonder de schuivers te moeten gebruiken?

Re: Brush groter/kleiner maken in PS

bij mij werkt het ook met het scrollwieltje

Comment

werkt bij mij ook niet. In het menu bewerken en dan helemaal onderaan "sneltoetsen". daar kan je alle sneltoetsen aanpassen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rover Bekijk bericht
        werkt bij mij ook niet. In het menu bewerken en dan helemaal onderaan "sneltoetsen". daar kan je alle sneltoetsen aanpassen
        In dat menu staan nochtans de vierkante haken als shortcuts voor die brush-maat. Geen idee waarom het dan toch niet werkt?
        Welke nieuwe tekens heb jij dan gekozen?
        Ik heb trouwens hetzelfde probleem met de shortcut voor quickmask (zou Q moeten zijn en gaat ook niet)

@vj1:ga het eens proberen, maar je moet dan wel ook de muis blijven gebruiken... (probeer dit zoveel mogelijk te vermijden)

Comment

met de Mac gaat het wel (vierkante haken) maar ja .... 't is een Mac hι

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht

(...en jij bent groot en ik ben klein....)

zeg nu eens eerlijk: wat heb ik nu aan zo'n antwoord?
            Last edited by Kade; 27 oktober 2007, 11:52.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
              (...en jij bent groot en ik ben klein....)

zeg nu eens eerlijk: wat heb ik nu aan zo'n antwoord?
              dat je een mac moet kopen? :-)
              poof

Comment

Ik heb de sneltoetsen opnieuw ingesteld en nu gaat het prima. Veel makkelijker zo.
                bedankt Rover

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vj1 Bekijk bericht
                  bij mij werkt het ook met het scrollwieltje
                  Dat is ook op een Mac zeker? Of in Vista...?

Bij mij werkt dat ook op PC, maar alleen omdat ik een macro-programma aan de shortcuts heb verbonden en dat werkt niet op elk moment perfect.

Ik vind het al lang heel logisch dat het zo zou werken, maar eer ze ginder iets snappen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Miriam1 Bekijk bericht
                    Zit nu op pc, mac staat ergens anders, dus kan me toetsenbordindeling van een mac niet voorstellen. Maar is het niet dat op pc (azerty alleszinds) de vierkante haken bereikt moeten worden mbv ALTGR?
                    Wouter De Ceuster.
                    Canon 5D Mark II • Canon TS-E 24mm ƒ/3.5 L II • Canon 24-70 ƒ2.8 L • Canon 50mm ƒ1.8 • Canon 580EX II • Canon BG-E6 • Manfrotto 055XPROB • Manfrotto 410 Junior Head

Comment

Ikzelf ben allergisch aan Mac (er zijn nog een paar dingen) , dus veranderen naar mac is geen optie.

Alhoewel ik zelf ooit eens die shortcuts heb ingesteld, gebruik ik ze zelden.
                      Slechte gewoonte, denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WDC Bekijk bericht
                        Zit nu op pc, mac staat ergens anders, dus kan me toetsenbordindeling van een mac niet voorstellen. Maar is het niet dat op pc (azerty alleszinds) de vierkante haken bereikt moeten worden mbv ALTGR?
                        dank je WDC, maar mochten we dat nu nog niet weten, het zou toch wel erg zijn, hι

Comment

True

Maar kan het niet daardoor zijn dat PS de standaard shortcut [ & ] niet "aanvaard", aangezien je dan eigenlijk ^ & $ typt?

Aangezien op Qwerty (http://www.stphilipneri.org/files/CC...ard/qwerty.jpg) de [ & ] wel meteen te typen zijn?
                          Wouter De Ceuster.
                          Canon 5D Mark II • Canon TS-E 24mm ƒ/3.5 L II • Canon 24-70 ƒ2.8 L • Canon 50mm ƒ1.8 • Canon 580EX II • Canon BG-E6 • Manfrotto 055XPROB • Manfrotto 410 Junior Head

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WDC Bekijk bericht
                            True

Maar kan het niet daardoor zijn dat PS de standaard shortcut [ & ] niet "aanvaard", aangezien je dan eigenlijk ^ & $ typt?
                            Ja, daar zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Hoedanook, ik maak mijn brush groter met de ΅ vanaf nu

Comment

Working...
                            X