Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dragan

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• dragan

onderstaande opname heb ik nogmaals naar een dragan-effect bewerkt. opmerkingen-voorstellen ?

grtz

devid
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Re: dragan

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
    opmerkingen-voorstellen ?
    Ik zou sowieso beginnen van goed basismateriaal. Nu zit je met een persoon waarvan z'n haar precies in lichterlaaie staat. Je zal al serieuze skills moeten hebben in PS om dit ooit mooi te krijgen!

De bewerkte versie vind ik ook oververscherpt, zo erg dat je korrel gaat krijgen in de foto. En die korrel op de huid is niet echt flatterend.

Dus, mijn advies: begin met goed basismateriaal en je zal nog eens zo mooie bewerkingen kunnen maken waaraan je bovendien veel meer plezier gaat beleven.

Mvg,

Comment

Welke tutorail heb je gebruikt?
      Deze?? http://denmuel.blogspot.com/2007/08/...ke-in-300.html
      Mvg. Renzowoef
      Canon 400D, EF 55-200mm, EFS 18-55mm, 50 mm 1.8, sigma10-20mm, soligor tussenringenset

Comment

vond dat haar in lichterlaaie iets hebben

yep maar ik heb hem ook in photoshop als action
        Last edited by devid; 24 oktober 2007, 20:14.
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Ik kan Frederic alleen maar bijtreden.

Ik denk dat het belangrijk dat je de foto's van Andrzej eens van zeer nabij bekijkt: http://andrzejdragan.com/

De foto's zijn er ruisvrij en met een enorm detail. Ondanks de sterke contrasten in de plooien (door de bewerking) kan je zien dat de oorspronkelijke foto's heel zorgvuldig belicht werden (en niet zelden een heel stuk zachter dan het resultaat na bewerking). Nergens vind je uitgebrande delen. Er wordt ook altijd enorm veel aandacht besteed aan de achtergrond en de compositie.

Sommige kleurtinten worden sterker geaccentueerd en andere worden valer gemaakt, maar altijd met de nodige subtiliteit. Dragan-imitaties zijn niet zelden een enorme overdrijving van het effect.

En actions en plugins zijn nooit op maat van jouw foto. Om een goeie imitatie te maken, zal je heel wat handwerk in een foto moeten steken.
          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
            En actions en plugins zijn nooit op maat van jouw foto. Om een goeie imitatie te maken, zal je heel wat handwerk in een foto moeten steken.
            Dat is DE reden waarom ik NOOIT plugins gebruik ... iedere foto is anders.

Handwerk ... iedere foto is een andere en op die manier heb je ook alles onder controle
            www.fotofolio.be

Comment

Ik denk dat zelfs Dragan himself het moeilijk zou hebben van bovenstaande foto een 'Dragan-foto' te maken.
              Alles begint in eerste instantie met goede fotografie zèlve.
              Dus goeie belichting, goeie compo, inhoud enz...daarna kan je pas beginnen om de man zijn stijl (werkmethode in PS) te imiteren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                Ik denk dat zelfs Dragan himself het moeilijk zou hebben van bovenstaande foto een 'Dragan-foto' te maken.
                Alles begint in eerste instantie met goede fotografie zèlve.
                Dus goeie belichting, goeie compo, inhoud enz...daarna kan je pas beginnen om de man zijn stijl (werkmethode in PS) te imiteren.
                Tegenwoordig wordt Photoshop eerder gebruikt om van een droog koekje alsnog een mooie taart proberen te maken, kortom, meestal een wanhopige poging die meestal niet het beoogde eindrsesultaat haalt.
                Voor een mooie en lekkere taart heeft de bakker ook goede basisingrediënten nodig, voor fotografie is dat niet anders

Mvg,

Comment

Working...
                X