Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto bewerken voor affiche

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foto bewerken voor affiche

Ik krijg hier van een vriend een foto die moet dienen voor een affiche.
    Hij vind de foto te geel.Ik heb al getracht om de gezichten er wat natuurlijker te doen uitzien maar lukt me niet.
    Ook zou hij liever de achtergrond licht blauw hebben,maar ik vrees dat dit bijna onmogelijk is.

Iemand zin om eens wat te spelen in PS met de levels?

mir

De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Re: Foto bewerken voor affiche

Bedoel je zoiets?

meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Ziet er toch al beter uit,hoe heb je die achtergrond geselecteerd?Ik zie bij de dame links nog een geel vlekje maar ik kan het zeker niet beter met al die wilde haren van de dame in kwestie.

mir

Comment

Heb dit eigenlijk heel snel gedaan, want ik had niet echt veel tijd...
        Achterkant geselecteerd dmv. de Magic Wand Tool op tolerance 20 en zo verschillende keren geselecteerd (niet vergeten uw shift ingedrukt te houden)
        Nadien een feather van 5 pixels toegepast en het resultaat gecopieerd naar een nieuwe laag. Die nieuwe laag heb ik dan dmv. de color balance blauw gemaakt...en klaar is kees
        meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

ben er snel overgeweest,heb beetje weinig tijd ervoor dus niet goed genoeg afgewerkt maar hopenlijk is dit ongeveer je idee

Comment

Heb wat met de curves gespeeld.

Comment

achtergrond quick-fix..

Comment

Met alle respect, maar het lijkt erop alsof je een drol krijgt waar je een lekker taartje van moet proberen te maken. De kleurzweem is nu nog het minste, maar de foto in z'n geheel is totaal onscherp en naar drukwerk toe onbruikbaar. Mocht ik als drukker zo'n beeld toegestuurd krijgen om posters van te maken zou ik de opdracht niet aanvaarden. Liever één opdracht minder dan eventueel je naam en faam op het spel te zetten, want wat zal de reactie zijn: amai, dat is slecht drukwerk!

Deleten en een andere foto vragen, desnoods zelf een nieuwe maken is m'n beste advies die ik kan geven. Photoshop is een goed hulpmiddel maar nog altijd geen toverdoos

Mvg,

Comment

Ik zou nu niet direct dezelfde metafoor gebruiken, maar de bronfoto is volledig ondermaats. Krijg je niet goed.
                  Je kan er eventueel iets lineart achtig van maken (met dus weinig detail en kleur) maar een fotografische beeld zit er absoluut niet in.

Als dat écht de bedoeling is --> vuilbak

Comment

Dat was ook mijn antwoord als ik de foto kreeg.Probleem is dat het de enige foto van het drietal is.Ze geven samen een apertitief concert binnenkort en men wou een foto van hen op de affiche.

Toch al bedankt aan iedereen.

mir

Comment

Als dit de enige foto van het drietal is, maak je toch gewoon een nieuwe?

Comment

Of je photoshop 3 foto's inelkaar, dat zal altijd beter wezen dan deze.

@alle verbeteraars: iedereen is vergeten het stukje muur in de bril van de rechter persoon te corrigeren.......
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Volgens mij is het beste wat je kan doen een filter op de foto plaatsen met Photoshop en er iets meer artistiek van maken. Zo kan je toch het onscherpe aspect van de foto wat wegwerken...

Deze filter lijkt me wel wat: Smudge Stick
                          Nikon D50

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen_Christiaens Bekijk bericht
                            Volgens mij is het beste wat je kan doen een filter op de foto plaatsen met Photoshop en er iets meer artistiek van maken. Zo kan je toch het onscherpe aspect van de foto wat wegwerken...

Deze filter lijkt me wel wat: Smudge Stick
                            Als oplossing voor op de pc twijfel ik daar niet aan, maar denk je dat het zal volstaan om volwaardig presentabel drukwerk te bekomen...?

Mvg,

Comment

Als het dient voor drukwerk inderdaad best een andere foto nemen.
                              De kwaliteit van deze is ondermaats en het resultaat zal tegen vallen.
                              Canon EOS 30D | 18-55mm (kit) | 50mm 1.8 II | EF 70-200mm f/4L USM | Speedlite 430ex | Manfrotto 055XB Tripod
                              Meer op: www.xindi.be

Comment

Working...
                              X