Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beweging "update"

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beweging "update"

de bedoeling is samen met de heemkunde een serie te maken waar beweging in zit .
    heb juist voor dit standpunt gekozen omdat het wel om Gemert moet gaan en dit beeld is voor iedereen heel herkenbaar.
    Heb er voor gekozen om zo min mogelijke reclame van winkels in beeld te brengen.
    het leuke vind ik dat je de bloembaken zwart\wit nog duidelijk in beeld ziet typisch Gemert`s
    de voetganger heb ik getwijfeld of scherp of beweging er in , graag tip`s van jullie !

Last edited by frankyboy; 11 oktober 2007, 23:45.

Re: beweging

Ik vind er meer 4x stilstand in zitten.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Leuke poging, ik zou wel die 2 lantaarnpalen rechts nog recht zetten want de rest van de palen staat wel recht.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Het idee op zich is natuurlijk geweldig zo simpel en toch sterk gevonden,dat is de kracht van fotografie.

Maar ik heb toch een lichte twijfel,en vergeef me als ik het fout heb,de beweging van de fetsende dame is mijn inziens naar rechts.Maar van de dame met kinderwagen inmijn optiek naar links,en wel om de volgende reden dat de afbeelding van de dame met kinderwagen rechts naar mijn idee minder scherp is dan de linker of heb ik dat totaal fout?

Mvg Vmotion
        Durf bijna niks meer te zeggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vmotion Bekijk bericht
          Het idee op zich is natuurlijk geweldig zo simpel en toch sterk gevonden,dat is de kracht van fotografie.

Maar ik heb toch een lichte twijfel,en vergeef me als ik het fout heb,de beweging van de fetsende dame is mijn inziens naar rechts.Maar van de dame met kinderwagen inmijn optiek naar links,en wel om de volgende reden dat de afbeelding van de dame met kinderwagen rechts naar mijn idee minder scherp is dan de linker of heb ik dat totaal fout?

Mvg Vmotion

hallo @Vmotion
          het lijkt dat de dame met kinderwagen re minder scherp is.
          en dat komt dat de laag niet op 100% staat, dus meer transparant is !
          maar heb intussen de kinderwagen gewoon scherp gelaten , dus alle aandacht\beweging gaat nu naar de fietser . (is toch mooier) !

@Jan zal kijken of ik die nog iets rechter krijg, (zal het ook even aan de gemeente doorgeven)

bedankt voor jullie reactie

Comment

Sorry Frank heb het verkeerd verwoord volgens mij. Doe ik even over want je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel. De dame op de fiets rijd naar rechts,daarom is de rechtse fietsende dame het scherpst klopt he ?

Als je (volgens mij dan en vergeef het me weer hoor ) naar de actie van de kinderwagen kijkt dan is juist de achterste het duidelijkst,of heb ik dat nu wreed fout?

Het is absoluut geen commentaar op je werk hoor maar viel mij op! Ik kan het nl zeker niet beter.

Mvg Vmotion

Comment

Beweging suggereer je best met "motion blur". Dit kan vertrekkend van één enkel beeld (je hebt er geen opeenvolgende beelden voor nodig).
              mijn foto's: www.reneheylen.be

Comment

Sorry Frank heb het verkeerd verwoord volgens mij. Doe ik even over want je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel. De dame op de fiets rijd naar rechts,daarom is de rechtse fietsende dame het scherpst klopt he ?

Als je (volgens mij dan en vergeef het me weer hoor ) naar de actie van de kinderwagen kijkt dan is juist de achterste het duidelijkst,of heb ik dat nu wreed fout?

Het is absoluut geen commentaar op je werk hoor maar viel mij op! Ik kan het nl zeker niet beter.

Mvg Vmotion

begrijp wat je bedoeld , ik denk toch dat dat lijkt, en het komt doordat je meer foto`s op elkaar legt dan is het midden van die vrouw iets in het wit gevuld en komt dan iets meer duidelijker over
                alleen maar goed hoor dat je het ziet want het lijkt idd zo .
                maar de dame terug gebracht tot 1 dus nu meer nadruk op de fietser !

bedankt voor je reactie

grt frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzumbo Bekijk bericht
                  Beweging suggereer je best met "motion blur". Dit kan vertrekkend van één enkel beeld (je hebt er geen opeenvolgende beelden voor nodig).
                  ja dat klopt @dzumbo , maar als je goed kijkt zie je toch dat de fietser met de trapers mee beweegt, en dat vond ik nou juist net dat beetje meerwaarde aan de foto.

grt frank

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frankyboy Bekijk bericht
                    de bedoeling is samen met de heemkunde een serie te maken waar beweging in zit.
                    Wel eens gedacht aan het gebruik van een fliser met een synchronisatie op de tweede gordijn? Daarmee wordt een lichtspoor gemaakt die het onderwerp voorafgaat.

Comment

Hoi Frank ik heb weer eens gekeken en blijf toch echt bij mijn eerdere uitspraken.Dat de linkervrouw met kinder wagen duidelijker en scherper.

Ik kan het echt niet helpen hoor.Maar ik ben het duidelijk niet eens met je verklaring daarvoor! Ik krijg bij deze foto een beetje het idee dat ie samengevoegd is klopt dat ?
                      Nou ben ik een mega zeikerd zeker?

Mvg Vmotion

Comment

Ik krijg bij deze foto een beetje het idee dat ie samengevoegd is klopt dat ?

Mvg Vmotion

hallo @vmotion

ja hoor de zijn 4 foto`s die zijn samen gevoegd, maar heb nu de beweging alleen op de fietsers gelegd !
                        over de scherpte, alle 4 de foto`s zijn het zelfde

grt frank

Comment

Working...
                        X