Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorgrond vrijmaken (extraheerfunctie)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: voorgrond vrijmaken (extraheerfunctie)

Oorspronkelijk geplaatst door c.j. Bekijk bericht
    het is gelukt om een witte achtergrond te verkrijgen maar het is belange zo goed niet of bij maniac een tutorial is welkom ,wel in het engels dan

kan je me eens de waarde geven die jij gebruikt bij de levels dus je input levels als je ze verschuift ? (ctrl + l ) je ziet eerst 0 dan 1,00 en dan 255 staan...
    input levels; 0 0,43 147 ongeveer

Comment

Ik denk dat hier het gebruik van het toverstafje de de eenvoudigste methode was .

Comment

Hier in dit geval wel ja, maar dat gaat niet altijd op
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
          Ik denk dat hier het gebruik van het toverstafje de de eenvoudigste methode was .
          Natuurlijk!!!

1 muisklik en 't is geselecteerd. Ik heb mij weer eens voor niks uitgesloofd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
            Natuurlijk!!!

1 muisklik en 't is geselecteerd. Ik heb mij weer eens voor niks uitgesloofd.
            Zeker niet Maniac.
            Ik heb met aandacht alles gelezen en geprobeerd.
            Voel het zeker niet als voor niets gedaan (althans wat mij betrefd)

Gr Kees
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Als je een egale achtergrond hebt moet je het niet moeilijker maken dan nodig .Het wordt een ander verhaal als dit niet zo het geval is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                Als je een egale achtergrond hebt moet je het niet moeilijker maken dan nodig .Het wordt een ander verhaal als dit niet zo het geval is .
                Het gaat hem niet om de egale achtergrond.

Wél om de selectie van de losse haartjes rondom (zoals de topicstarter gevraagd had).

Als je dit kan met uw toverstaf, dan moet je zeker niet nalaten van uw foto te posten.

Comment

de toverstaf, aiai, ik geloof dat een beetje ervaren PSer niet meer in sprookjes gelooft hoor...
                  Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

de haartjes één voor één met de ovale selectie toets selecteren (dan copie en plak in de tweede foto. Vraagt wel veel geduld hoor. Ik heb al iets voor mekaar (is wel prutserk hoor)

Comment

de toverstaf, aiai, ik geloof dat een beetje ervaren PSer niet meer in sprookjes gelooft hoor...
                      Daar zijn i/h verleden nochtans uitzonderingen op bekend geraakt...

Meestal de enige goeie manier is "the Maniac way" (en alle uitbreidingen en variaties erop).

Bij Lynda.com hebben ze een reeks Channels & Masks die het haarfijn uitlegt
                      Last edited by maGuy; 16 september 2007, 20:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                        Daar zijn i/h verleden nochtans uitzonderingen op bekend geraakt...

Meestal de enige goeie manier is "the Maniac way" (en alle uitbreidingen en variaties erop).

Bij Lynda.com hebben ze een reeks Channels & Masks die het haarfijn uitlegt
                        Hier ga ik toch even op reageren and set the record straight.
                        Ik heb in de tijd in een rush tempo op de bewuste thread gereageerd in een tijd waar ik soms 1 thread per minuut beantwoordde. Wie niets doet, kan ook niets verkeerd doen natuurlijk (nu weet ik beter en verschiet mij poer niet meer op onnozele threads).

De methode die Maniac hier voorstelt is trouwens diegene die ik in de tijd voorstelde (maar maniac vond dat allemaal te complex). Blijkbaar is hij van idee veranderd.

De bewuste techniek komt uit het boek van Martin Evening nota bene.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                          Hier ga ik toch even op reageren and set the record straight.
                          Ik heb in de tijd in een rush tempo op de bewuste thread gereageerd in een tijd waar ik soms 1 thread per minuut beantwoordde. Wie niets doet, kan ook niets verkeerd doen natuurlijk (nu weet ik beter en verschiet mij poer niet meer op onnozele threads).

De methode die Maniac hier voorstelt is trouwens diegene die ik in de tijd voorstelde (maar maniac vond dat allemaal te complex). Blijkbaar is hij van idee veranderd.

De bewuste techniek komt uit het boek van Martin Evening nota bene.
                          Als ik 'het in de tijd' allemaal te complex vond, zal er hoogstwaarschijnlijk een gemakkelijker methode geweest zijn.

Hier in dit geval zou het misschien ook gemakkelijker kunnen, alleen, je moet dan wél weten op welke achtergrond het hoofd geplaatst zal worden.

Comment

Als ik 'het in de tijd' allemaal te complex vond, zal er hoogstwaarschijnlijk een gemakkelijker methode geweest zijn.
                            Hoe bedoel je? Een methode die nu afgeschaft is...? Of begrijp ik je verkeerd? Want als er een gemakkelijkere methode was, waarom gebruik je die nu dan niet meer...?

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Hoe bedoel je? Een methode die nu afgeschaft is...? Of begrijp ik je verkeerd? Want als er een gemakkelijkere methode was, waarom gebruik je die nu dan niet meer...?

Mvg,

...nee, die methode is niet afgeschaft!

...omdat alles afhangt van het soort achtergrond die je wil plaatsen!

Als je de foto wilt gebruiken voor op diverse achtergronden te plaatsen, dan ben sowieso reeds verplicht om een masker te maken. Enkel voor het gemak dan!

Als je precies weet op welke achtergrond je de foto wilt plaatsen, dan hangt uw werkwijze daar van af. Simpel, maar ik val in herhaling.

Onderaan zie je nog 2 maal dezelfe foto op een andere achtergrond. Toch is er géén gebruik gemaakt van een masker.

Er bestaan veel manieren om iets te bereiken, kunst is om de snelste én efficientste manier te kiezen. Maar dan moet je wél weten op welke....(vul zelf maar in!)

Comment

Simpel, maar ik val in herhaling.
                                Ik heb echt geen zin meer in dergelijke threads.
                                Dat je eerst kijkt of de blendmodes geen oplossing bieden, weet ik ook wel.

Het ging niet over een concreet geval. De bedenkingen gingen rond de techniek op zich als zijnde veel te complex. Ook vb rond de complexe techniek om in jpg uw kleurtemperatuur goed te zetten. Deze laatste hoeft gelukkig niet meer, want de mogelijkheden van de rawconverter kunnen nu ook op jpg toegepast.

Stef out.

Comment

Working...
                                X