Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Fear [nog eentje om het af te leren]
Collapse
X
-
-
Re: Fear [nog eentje om het af te leren]
Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk berichtIMO niet op zijn plaats in een fotoforum, het element fotografie is ooit wel een uitgangspunt geweest, maar dit is grafiek.
Als Broothaers mosselschelpen presenteert is dat moderne kunst en geen gastronomie.
Comment
-
In mijn hoofd zit er nu eenmaal geen schakelaartje 'fotografie OF grafiek'. Af en toe de creatieve spinnewebben uitkuisen doet deugd
Misschien kan ik deze thread alsnog wat meer diepgang geven.
In totaal werden voor deze montage 5 (FOTO!)beelden gebruikt.
Het oorspronkelijk beeld werd met on-board flitser gemaakt in verduisterde garage (#1). Saturatie werd verminderd en er werd ruis toegevoegd.
Vervolgens werd rondom het hoofd de donkere gedeelten dmv een layer mask verwijderd en er werd een leuke (zelfgeschoten, #2) textuur onder gezet.
Daarna werden er twee (ook zelfgeschoten, #3, #4) texturen als overlay overgezet.
De text werd met een (ook weer zelfgeschoten : #5) displacement map 'gemutileerd', vervolgens van ruis en een outer glow voorzien.
O ja, en de kader heb ik gejat.
Groeten,
Tom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk berichtMisschien kan ik deze thread alsnog wat meer diepgang geven.
Of men mijn mening aprecieert of niet laat me verder koud, dit is een forum dat voor discussie dient en niet louter voor wierook .
Verder bied ik mijn excuses posthuum aan Marcel Broodthaers aan.
Comment
-
-
Ik vind het best mooi. Ik zou het eerder in Showcase zetten.
Dave
Comment
-
Knap werk jong !
Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk berichtIn mijn hoofd zit er nu eenmaal geen schakelaartje 'fotografie OF grafiek'. Af en toe de creatieve spinnewebben
Misschien kan ik deze thread alsnog wat meer diepgang geven.
Het oorspronkelijk beeld werd met on-board flitser gemaakt in verduisterde garage (#1). Saturatie werd verminderd en er werd ruis toegevoegd.
Vervolgens werd rondom het hoofd de donkere gedeelten dmv een layer mask verwijderd en er werd een leuke (zelfgeschoten, #2) textuur onder gezet.
Daarna werden er twee (ook zelfgeschoten, #3, #4) texturen als overlay overgezet.
De text werd met een (ook weer zelfgeschoten : #5) displacement map 'gemutileerd', vervolgens van ruis en een outer glow voorzien.
O ja, en de kader heb ik gejat.
Groeten,
Tom.Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
Mijn fotoalbums
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk berichtdit is grafiek en geen fotografie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk berichtBeste Tom, je bedoelingen zijn ongetwijfeld zeer goed, maar 5 beelden gebruiken en er hoogstens 1 herkenbaar overhouden bewijst alleen maar mijn stelling, dit is grafiek en geen fotografie. (waarmee ik geen opinie over je werkstuk vorm)
Of men mijn mening aprecieert of niet laat me verder koud, dit is een forum dat voor discussie dient en niet louter voor wierook .
Verder bied ik mijn excuses posthuum aan Marcel Broodthaers aan.
Tom.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk berichtIk apprecieer uw mening en in feite heb je gelijk, maar af en toe eens buiten de lijntjes kleuren is toch zo leuk .
Tom.
Comment
Comment