Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorgrond vrijmaken (extraheerfunctie)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• voorgrond vrijmaken (extraheerfunctie)

probleem: ik wil deze pesoon op een andere achtergrond krijgen, inclusief de haartjes...(exlusief de schaduw van de flits ) weet iemand hoe ik dit moet doen ?

selecteeren met de magnetic lasso tool lukt al niet daar je de kleine losse haartjes niet mee neemt, ik heb ergens gelezen dat er een speciale functie in fotoshop zit nml de extraheerfunctie in het filtermenu, kan iemand eens uitleggen hoe die werkt ? (ik heb fotoshop 7.0.1, cs2 en cs3 )

het gaat om deze foto:
    Nikon D50, 18-55mm kitlens, sigma 70-300mm f4-5.6 II apo macro super
    Fotoshop 7.0.1, cs2 9.0.2, cs3 Extended

Re: voorgrond vrijmaken (extraheerfunctie)

kan het nu niet uitlegge,ben op^het werk.
    google proberen turtorial+extraheren
    zal zeker resultaten oplevern

Comment

Met de functie 'extraheren' zou ik het niet doen.

Wel op die manier:
      (Eerst moet ik er aan toevoegen, dat veel afhangt van de nieuwe achtergrond waarop je de vrouw gaat plaatsen, want soms gaat het ook zonder selecteren of maskers).

Maar goed, in de veronderstelling dat je een masker nodig zal hebben.

Ga naar uw 'kanalen' en dupliceer het kanaal die het meest contrast geeft tussen de haren (buitenste) en de achtergrond. Ik dacht dat ik hier het groene genomen heb.
      Als je het gedupliceerd hebt, moet je het aanpassen en bewerken totdat je iets krijgt als op foto1.
      Dat bewerken doe je met (ik probeer het mij nu te herinneren) eerst levels, daarna dodge en burn, en nadien de grote vlakken nog wat met het penseel inschilderen.
      Dit kanaal laad je dan als selectie, en je verwijdert de achtergrond.

Nu kan je een nieuwe plaatsen (foto2).

foto1

foto2

NB. Die zijdelingse 'vliegende' haren, links op de foto kan je er zelfs aflaten, want meestal worden die zelfs weggeretoucheerd op originele fotos.

Het moeilijkste is om een passende achtergrond te vinden. Deze die ik er op gezet heb, is niet echt passend. (flitslicht/natuurlijk licht).

Comment

[QUOTE=maniac;1555244]Met de functie 'extraheren' zou ik het niet doen.

Wel op die manier:
        (Eerst moet ik er aan toevoegen, dat veel afhangt van de nieuwe achtergrond waarop je de vrouw gaat plaatsen, want soms gaat het ook zonder selecteren of maskers).

Maar goed, in de veronderstelling dat je een masker nodig zal hebben.

Ga naar uw 'kanalen' en dupliceer het kanaal die het meest contrast geeft tussen de haren (buitenste) en de achtergrond. Ik dacht dat ik hier het groene genomen heb.
        Als je het gedupliceerd hebt, moet je het aanpassen en bewerken totdat je iets krijgt als op foto1.
        Dat bewerken doe je met (ik probeer het mij nu te herinneren) eerst levels, daarna dodge en burn, en nadien de grote vlakken nog wat met het penseel inschilderen.

Tot hier lukt het en dan wil ik dit doen maar vind het niet -->Dit kanaal laad je dan als selectie, en je verwijdert de achtergrond. (hoe moet ik een selectie laden ps ik heb een engelse fotoshop

Comment

Tsjonge Maniac, klasse werk
          Voor jou denk ik heel simpel maar ik kom er nog niet echt uit met je huidige uitleg
          Zou jij of iemand anders het eens met voorbeelden uit PS laten zien.
          Het is iets wat ik al heel lang wil leren, maar vind de uitleg vaak te lastig.
          Misschien een tutorial.

B.v.d. ik zou het erg op prijs stellen.

Gr Kees
          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

@ c.j.

Je gaat naar 'kanalen', selecteer het kanaal (klik er gewoon even op).
            Dan ga je onderaan in het kanalenpallet en klik op het eerste ikoontje (een holle cirkel).
            Nu zie je een stippellijn verschijnen, dus is het geselecteerd.

Nu ga je opnieuw naar uw lagenpallet, en select/inverse selection.

(Maak dat een kopie van uw originele portretoto bovenaan staat), en ga onderaan lagenpallet en klik op 3de ikkoontje onderaan (dit voegt laagmasker toe, vierkantje met cirkel in).

En nu moet normaal gezien uw grijze achtergrond verdwenen zijn.

Hoe goed, hangt af van uw masker.
            Last edited by maniac; 9 september 2007, 19:41.

Comment

het is gelukt om een witte achtergrond te verkrijgen maar het is belange zo goed niet of bij maniac een tutorial is welkom ,wel in het engels dan

kan je me eens de waarde geven die jij gebruikt bij de levels dus je input levels als je ze verschuift ? (ctrl + l ) je ziet eerst 0 dan 1,00 en dan 255 staan...
              Last edited by c.j.; 9 september 2007, 20:53.

Comment

Wonen wij niet in nederland?
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                  Wonen wij niet in nederland?
                  nee belgie

Comment

Oja, daar is engels de voertaal, was ik vergeten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                      Oja, daar is engels de voertaal, was ik vergeten
                      jij zit zeker gans de tijd te wachten tot er een antwoord kwam

t'zou nog makelijker zijn moest het getoond worden met afbeeldingen en een pijltje op wat we moeten klikken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door c.j. Bekijk bericht
                        t'zou nog makelijker zijn moest het getoond worden met afbeeldingen en een pijltje op wat we moeten klikken
                        Dat is eigenlijk wat ik bedoelde ja.
                        Als ik een kleurkanaal selecteer dan is niet het hele hoofd geselcteerd, daar beginnen de problemen dan al

Comment

Eens op video opgenomen, maar bestand was .avi (270 mb). Dan omgezet naar .mov in lage resolutie (42 mb).
                          Alleen nu heb je zo'n klein geval als op UTube.

Misschien kan het nog kleiner én wel leesbaar, but I don't know how!
                          (dit laatste was in het Engels, speciaal voor de Belgen).

Alhoewel op Internet moet tutorial ook op video te vinden zijn.

Comment

Ik zal eens gaan zoeken, bedankt voor het mee denken.
                            Welk woord zou ik het beste als zoekfunctie gebruiken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maniac Bekijk bericht
                              Eens op video opgenomen, maar bestand was .avi (270 mb). Dan omgezet naar .mov in lage resolutie (42 mb).
                              Alleen nu heb je zo'n klein geval als op UTube.

Misschien kan het nog kleiner én wel leesbaar, but I don't know how!
                              (dit laatste was in het Engels, speciaal voor de Belgen).

Alhoewel op Internet moet tutorial ook op video te vinden zijn.
                              http://forum.computertotaal.nl/phpBB....php?p=1205432 (post dat klein geval anders maar eens

Comment

Working...
                              X