Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

object pasten op zelfde layer in photoshop CS2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: object pasten op zelfde layer in photoshop CS2

Jokke,
    Als ik je vraag goed begrijp: Je wilt een geselecteerd object meerdere malen op dezelfde laag plaatsen, op verschillende posities.
    Wel je selecteert het gewenste object, plakt het in een nieuwe laag (ctrl+c; ctrl+v), om gemakkelijk te werken schakel je nu het oogje uit van je achtergrondlaag of zijn copy, dan zie je enkel nog je geselecteert object. Met de toverstaf selecteer je de witte achtergrond en keer je de selectie om (ctrl+shift+i), je kiest nu het verplaatsgereedschap, ga met je muisaanwijzer in de selectie staan, hou de alt toets ingedrukt (je ziet nu een dubbele pijl wit & zwart) en met de linker muisknop ingedrukt sleep je de selectie waar je maar wil, de selectie is gecopieerd in dezelfde laag. Dit kan je doen zoveel je maar wilt, als je telkens maar de alt toets ingedrukt houd. Eens je klaar bent kun je terug de achtergrondlaag inschakelen.
    Hou er wel rekening mee indien je achteraf de selectie wilt verplaatsen; dit moet gebeuren met alle objecten samen zoals je ze geplaatst hebt. Onderling verplaatsen is niet mogelijk op die manier.
    Groeten, Roger

Comment

inderdaad.. ik wil 1 object een paar tientallen keren op dezelfde laag zetten. Ik kan uiteraard ook lagen mergen, maar ja..
      Ik ga 't straks - als ik thuis ben - ne keer proberen zie.
      Bedankt alvast voor de vele antwoorden. Ik laat nog iets weten of het werkt.
      Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

Comment

eindelijk tijd om te testen! 't is gelukt.
        1. object selecteren
        2. terwijl je de alt toets ingedrukt houdt, object wegslepen, dan wordt automatisch een copy gemaakt.

Bedankt iedereen!
        Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

Comment

Werkt idd als je toevallig in Move Tool modus staat.
          In bv de Marquee modus heb je Alt+Ctrl nodig en kan je aldus een modusverandering vermijden
          Last edited by maGuy; 24 augustus 2007, 20:45.

Comment

Is het niet simpeler om het object te kopiëren naar een nieuwe laag (standaard) en dan gewoon de lagen te 'mergen' (samenvoegen) ? Dan behoudt je ook maar één laag
            Nikon D500, D750 & D7100 -- Sigma 17-50mm F/2.8 HSM OS -- Nikkor AF-S FX 50mm f/1.8 -- Tamron 70/200mm f/2.8 -- Tokina 11-20mm f/2.8
            Mijn fotoalbums

Comment

Dat is zowat hetzelfde als mijn 1e antwoord: plakken, mergen, plakken, mergen, ... ctrl+v, ctrl+e ... ctrl+v, ctrl+e, ...

Wat jij zegt is dan ctrl+v ... ctrl+j, ctrl+e ... ctrl+j, ctrl+e, enz Mogelijk is dat voor grote foto's potentieel sneller, dus in die zin goeie variatie

Helaas is dat op volle snelheid nutteloos, want je plakt altijd hetzelfde op elkaar zonder eerst te verschuiven

Comment

Working...
              X