Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help !!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help !!!

Weet het even niet meer.
    Van maGuy krijg ik de raad foto's niet te verscherpen in BDsizer.
    Vandaag enkele foto's verwerkt. Als verscherping in BDsizer UIT staat, worden deze foto's beduidend softer dan de Tif's waarvan ze gemaakt zijn.
    Zelfs op verscherping 10 in BDsizer heb ik dit probleem nog (zie vandaag forum Macro - zonnedauw).
    Wie geeft mij hieromtrent goede raad ?
    Bedankt bij voorbaat.

Mvg.
    The bird is known by his note, a man by his word.

Re: Help !!!

Even nuanceren...

Bij elke verdere verkleining dient normaal smaakvol verscherpt te worden.

Als jij een veel groter formaat verkleint (zelfs als dat al verscherpt is), dan mag daar dus wel wat BD Sizer verscherping op, maar experimenteer er wat mee hoeveel juist, ipv altijd dezelfde standaard waarde voor eender wat aan te houden. Na een paar keer weet je wel de paar waardes die je meestal zal nodig hebben.

Als jij echter een foto BD Sized die amper groter was en reeds verscherpt was in PS of zo, dan gaat de standaard BD Sizer verscherping alles kapotverscherpen, want je doet dan 2 keer een "optimale" verscherping na mekaar (meerdere keren een subtiele, dat wordt soms wél gedaan).

Het gaat dus om een smaakvolle instelling met liever te weinig dan teveel. Let op de halo's en aliasing (bv haren die pixelbrij worden)

Andere reden waren de kaders.
    Als je reeds een kader hebt en in BD Sizer (nogmaals) gaat verscherpen, dan verschijnen er extra randjes langs die kader.
    Moest je in BD Sizer eerst kunnen verscherpen en dan pas daar een kader aan toevoegen, dan moet je dat in die volgorde doen.

PS Een meer beschrijvende titel is veel interessanter om de info later terug te vinden
    Last edited by maGuy; 14 augustus 2007, 20:07.

Comment

Sorry maGuy, voor deze late reactie, maar ik ben toch verheugd en tevreden met jouw antwoord !

Mvg
      The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

Geen erg, ik zal binnen 3 weken antwoorden dat ik blij voor je ben

Comment

Working...
        X