Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

object pasten op zelfde layer in photoshop CS2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• object pasten op zelfde layer in photoshop CS2

Hallo,

Ik ben al een tijdje hopeloos op zoek naar een zeer eenvoudige bewerking...
    Hoe kopieer ik eenzelfde object verschillende keren op dezelfde layer in PS CS2? Telkens ik paste, wordt een nieuwe layer aangemaakt..

Iemand een idee?

J.
    Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

Re: object pasten op zelfde layer in photoshop CS2

Denk niet dat dat gaat. Meestal wil je immers die elementen nog onafhankelijk kunnen verschuiven ook.

Je kan na elke paste Ctrl+E doen, of één keer met alle geplakte layers geselecteerd.

Je kan ook één keer plakken, ctrl+klik op layer icoon doen en met alt+ctrl kopietjes draggen.

Comment

ik denk niet dat dit mogelijk is. Ik begrijp ook niet waarom je dit wil doen? wat voor nut dit heeft?

Comment

Nut heeft dat zeker. Ik heb mij er ook ooit rot achter gezocht

Al was het maar ter vereenvoudiging van een layerstructuur waar je dan maar één keer een layer style aan moet geven ipv naar elke laag te kopiëren, etc, enz.

Maar achteraf bezien vind ik de huidige manier wel logischer werken (zeker voor de interne werking van het programma zelf, want anders: waar moet hij het plakken? Moet het geselecteerd blijven? Enz.).
        Last edited by maGuy; 19 augustus 2007, 22:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jokke2003 Bekijk bericht
          Hallo,

Ik ben al een tijdje hopeloos op zoek naar een zeer eenvoudige bewerking...
          Hoe kopieer ik eenzelfde object verschillende keren op dezelfde layer in PS CS2? Telkens ik paste, wordt een nieuwe layer aangemaakt..

Iemand een idee?

J.

Je moet eerst het object 'selecteren', en daarna alt klikken.
          Zo blijft het op dezelfde laag.

Normaal staat uw object op een andere laag, en als je dan alt klikt, krijg je het object telkens op een andere laag.

Comment

Ik krijg het niet geflikt... Kan je het nog eens anders uitleggen voor de simpelen onder ons?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
              Ik krijg het niet geflikt... Kan je het nog eens anders uitleggen voor de simpelen onder ons?
              Wel, het object moet je eerst 'selecteren', zodanig dat je 'de mieren' er rondom ziet lopen.

Comment

Dat krijg ik aan de gang en heb ik ook wel eens geprobeerd, of ivm "paste into".

Maar het lijkt er dan gewoon op dat hij het op net dezelfde plaats plakt (wat mij logisch lijkt), maw het is een overbodige handeling waar je niets mee te winnen hebt? Je hebt in theorie natuurlijk wel gelijk...

Comment

Welnee, je versleept het gewoon naar de plaats die je wil. 100 maal, 1000 maal, telkens op een andere plaats, op dezelfde laag.

Comment

Goed, maar je versleept wel altijd hetzelfde plaksel, maw er komt geen extra kopie bij bij mij (en voor dat gewoon verslepen heb je die mieren ook niet nodig).

Ik zie wel dat die alt even aanklikken een verschil maakt, maar als ik dan plak en versleep is er geen kopie bijgekomen... Je bent toch zeker dat je de eerste vraag goed begrepen hebt hé?

Waar zit PSG wanneer je hem nodig hebt...
                    Last edited by maGuy; 20 augustus 2007, 00:07.

Comment

Als je 'alt' ingedrukt houdt, maak je toch telkens een nieuwe kopie?
                      Je houdt alt ingedrukt, en ondertussen versleep je, dan maak je telkens een nieuwe kopie op dezelfde laag.

Wat was de vraag alweer?

Comment

Ik corrigeer juist mijn vorige post of je de vraag wel doorhad. Ik denk dus van niet

En dat antwoord van jou had ik al gegeven (ttz alt+ctrl), vandaar ook de verwarring.
                        We blijven er dus bij dat het niet mogelijk is...

De vraag was of je eenzelfde plakbordinhoud meerdere keren op dezelfde laag kan plakken (en liefst zonder ingewikkeld te doen).
                        Het had bv mogelijk kunnen zijn door ergens te klikken, waarna de paste zich daarrond zou centreren of zo.
                        Last edited by maGuy; 20 augustus 2007, 00:11.

Comment

Vraag begrepen of niet, het grappige is wel dat het even intikken van alt iets doet, maar waarvoor dient het?

De mogelijkheid tot plakken wordt ermee geneutraliseerd, want zelfs een andere plakbordinhoud wordt niet zichtbaar bij ctrl+v. Doe je nogmaals ctrl+v, dan wordt het wel op een nieuwe laag geplakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maGuy Bekijk bericht
                            We blijven er dus bij dat het niet mogelijk is...
                            Juist....

maar ik snap nu wel waarom PS voor velen ingewikkeld wordt.

Comment

Gewoon die andere laag mergen.

Comment

Working...
                              X