Ik probeer in photoshop cs2 een hdr te maken van 1 foto. Ik heb hem 2 keer gekopieëerd: 1 normale belichting, 1 extreem onderbelicht (in histogram gecontroleerd) en 1 extreem overbelicht (ook gecontroleerd in histogram) Maar als ik ze dan in photoshop samen wil voegen tot een hdr afbeelding krijg ik de melding dat het wegens te weinig verschillen niet mogelijk is een hdr afbeelding te maken Hoe kan dat nou?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
probleem met hdr maken
Collapse
X
-
-
Re: probleem met hdr maken
Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk berichtIk probeer in photoshop cs2 een hdr te maken van 1 foto. Ik heb hem 2 keer gekopieëerd: 1 normale belichting, 1 extreem onderbelicht (in histogram gecontroleerd) en 1 extreem overbelicht (ook gecontroleerd in histogram) Maar als ik ze dan in photoshop samen wil voegen tot een hdr afbeelding krijg ik de melding dat het wegens te weinig verschillen niet mogelijk is een hdr afbeelding te maken Hoe kan dat nou?
beter dat je photomatix gebruikt...daar geen problemen van die aard!..mvg!
-
Misschien kan deze pseudo-hdr methode je wel helpen indien je een problematische foto hebt en je geen echte HDR kan of wil toepassen.
Je hebt 2 identieke foto's met een verschillende exposure waarde. Het is dus een soort van HDR toepassing maar dan via blending (met max.2 foto's).
Je sleept de lichte foto bovenop de donkere foto. Je krijgt 2 lagen:
laag 1: donkere foto
laag 2:lichtere foto
op laag 2 klik je ctrl-alt-3, je krijgt een selectie op je foto.
je klikt op add layer mask (laagmasker)in je lagenpallet
bij laag 1 is er nu een laagmasker gemaakt aan de hand van je selectie.
de laagmasker die blur je (tss 10 a 20)
nu kun je de levels van je laagmasker nog wat aanpassen.SITE: http://www.xraypictures.be
FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com
Comment
-
Ik had hetzelfde probleem vreemd genoeg ook nadat ik wél drie foto's had met verschillende belichting (2 volle stops verschil) In photomatix had ik geen probleem, of ik nu vanuit 1 foto werkte of met meerdere.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk berichtMisschien kan deze pseudo-hdr methode je wel helpen indien je een problematische foto hebt en je geen echte HDR kan of wil toepassen.
Je hebt 2 identieke foto's met een verschillende exposure waarde. Het is dus een soort van HDR toepassing maar dan via blending (met max.2 foto's).
Je sleept de lichte foto bovenop de donkere foto. Je krijgt 2 lagen:
laag 1: donkere foto
laag 2:lichtere foto
op laag 2 klik je ctrl-alt-3, je krijgt een selectie op je foto.
je klikt op add layer mask (laagmasker)in je lagenpallet
bij laag 1 is er nu een laagmasker gemaakt aan de hand van je selectie.
de laagmasker die blur je (tss 10 a 20)
nu kun je de levels van je laagmasker nog wat aanpassen.
Na selecteren moet je wel op laag 1 gaan staan
Welke overvloeimodus gebruik je voor laag 2? Met overlay werkt het dacht ik.André Langenus (EFIAP)
Comment
Comment