Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe de kleur veranderen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe de kleur veranderen?

Ik heb een z/w tekening van een huis en die heb ik ingekleurd.
    Per kleur heb ik een aparte laag aangemaakt en in die laag de blokken gekleurd met het verfemmertje.

Nu wil ik in 1 keer alle blokken in een laag een andere kleur geven.
    En ik wil niet weer alle blokken invullen met het verfemmertje (er zijn veel kleine blokken en dat is teveel werk).
    Ik weet dat er mogelijkheden genoeg zijn met schuifregelaars, maar ik wil in het kleurenpalet 1 kleur selecteren en dat bijv. al het blauw in rood verandert.

Weet iemand hoe dit te doen?
    Ik gebruik PS CS3 (Engelse versie, maar met NL uitleg kom ik er ook wel uit).
    Try and fail, but don't fail to try.
    Nikon D70, 18-70 mm, 28-80 mm, 70-300 mm (allemaal Nikkor) & SB600. Nikon Coolpix 8700.

Re: Hoe de kleur veranderen?

als elk kleur vakje op een andere layer staat dan moet je layer per layer de kleur weer aanpassen ofwel met de schuifregelaar ofwel met de blending options(rechts klik op de layer-blending options-links color overlay aanklikken en dan u kleur kiezen). Of je kan de volledige afbeelding samenvoegen door rechts klik op een layer en onderaan flatten image kiezen. dan bovenaan in de menu balk select klikken en color range kiezen.Dan kan je met de pipet en de fuzziness het kleur selecteren en met heu/saturation het kleur in 1 maal aanpassen.

Comment

Re: Hoe de kleur veranderen?

Bij de blending options - color overlay was ik ook gekomen, maar ik wist niet hoe ik de kleur kon veranderen.
      Maar na wat geklooi heb ik het gevonden.

Bedankt voor je reactie.
      Try and fail, but don't fail to try.
      Nikon D70, 18-70 mm, 28-80 mm, 70-300 mm (allemaal Nikkor) & SB600. Nikon Coolpix 8700.

Comment

Working...
      X