Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Istanbul - mooie blauwe lucht ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Istanbul - mooie blauwe lucht ?

Hallo,
    het heeft een hele poos geduurd maar hierna volgt een fragment uit mijn boek. Het is maar één van de vele manieren om lucht te selecteren (en te vervangen).

Geef hier gerust wat feedback op.

Comment

Is er dat nu echt niet over, dat fotobewerkings-fake-toestand?

Om te zeggen van 'hey, kijk eens, ik ben daar geweest, en wat een mooie zonsondergang was het toen'... claim claim.

Ik kan evengoed een foto uit de 'Hall Of Fame' opslaan op mijn harde schijf en zeggen tegen vrienden dat ik die getrokken heb.

Of een foto van jezelf en David Bowie samenvoegen alsof je hem echt hebt ontmoet.

Ik bedoel: wat héb je daar in 's hemelsnaam aan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Is er dat nu echt niet over, dat fotobewerkings-fake-toestand?

Om te zeggen van 'hey, kijk eens, ik ben daar geweest, en wat een mooie zonsondergang was het toen'... claim claim.

Ik kan evengoed een foto uit de 'Hall Of Fame' opslaan op mijn harde schijf en zeggen tegen vrienden dat ik die getrokken heb.

Of een foto van jezelf en David Bowie samenvoegen alsof je hem echt hebt ontmoet.

Ik bedoel: wat héb je daar in 's hemelsnaam aan?
        Dit is een hele andere discussie, die niet op Fotobewerking wordt gehouden. Het gaat om een vraag naar een techniek die beantwoord wordt. Of je het eens bent met een bewerking doet er dus niet toe. Off-topic replies worden vanaf hier verwijderd.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vroy Bekijk bericht
          Selecteer de lucht bijvoorbeeld met het toverstafje, en delete, Kies dan een foto met wolken en copy> paste hem in uw afbeelding, de randen nog iets bijwerken met het druppeltje, en dan heb je al een aanvaardbaar beeld.
          Er zijn nog wel andere bewerkingen maar deze gebruik ik meestal.
          Mijn probleem echter is wanneer ik een saaie witte lucht een beetje wil aanpassen dat het vaak lijkt alsof mijn personnages op de voorgrond op de lucht "geplakt" werden. Hoe voorkom je dit en hoe maak je de overgang tussen personage en lucht beter? Of is dit met het "druppeltje"? Indien ja dan graag een beetje extra info hoe je dit best doet.

thx
          Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

Comment

Working...
          X