Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe in PSE 5 meerdere foto's openen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hoe in PSE 5 meerdere foto's openen

Ik leer nog Photochop Elements 5.0 aan en vind nergens hoe ik, bij volledig bewerken, meerdere foto's in hetzelfde bewerkingskader krijg.
    Het syteem van werken met lagen heb ik hierbij niet nodig. Concreet wil ik een selectie uit foto 1 naar foto 2 slepen (vb vaas uit foto 1 overbrengen naar foto 2).
    Tweede vraagje:
    Kan je (nu wel werkend met lagen) de grootte van laag 2 alleen verkleinen en beeld iets verschuiven zodat na samenvoegen deze bij mekaar passen.
    (vb laag1 - woning waarbij laag2- kind passend in voordeur moet komen - laag 2 is normaal groter dan de woning en het kind wordt dus als reus voor de woning afgebeeld).
    Wie kan mij hierbij helpen ?
    Nikon D70S met kitlens 18-70.

Re: Hoe in PSE 5 meerdere foto's openen

Voor je eerste vraag:
    maak je selectie in de foto. Laat de eerste foto onderaan in het fotovak ook staan en sleep je selectie met ctrl+alt ingedrukt over de rand naar de foto waar hij moet komen. De foto met de nieuwe selectie wordt dan automatisch geopend in je venster en je kan verder bewerken (selectie inpassen, verkleinen etc...)
    Je tweede vraag begrijp ik niet goed.
    Last edited by Kade; 21 maart 2007, 12:47.

Comment

Kade, bedankt voor de hulp - het is mij gelukt.
      Wat het werken met lagen betreft kan je eveneens werken met verschillende foto's maar deze nu als laag laten weergeven.
      Het voordeel is dat u elk ondrwerp (foto) afzonderlijk kan bewerken en deze nadien "samenpersen" als één foto.
      Hopelijk is deze uitleg iets duidelijker ? Dus foto één neem ik een woning, foto twee een (uitgesneden) kind, waarvan de rest is verwijderd.
      Gezien het kind een volledige foto inneemt komt het "uitgesneden" over als een reus voor de deur. Ik wil dus de laag met het kind alleen verkleinen en verschuiven. Denk aan twee tranparanten die je passen over elkaar wilt schuiven tot het beeld correct is. Hoe doe je dit?
      Uitleg duidelijk ?
      Met dank, Canon011

Comment

een foto in een andere plaatsen kan je zo doen:
        de foto van het kind ctrl+a (=helemaal selecteren), dan ctrl+c (in geheugen zetten). Open de foto waar die selectie in moet komen.
        Met veelhoeklasso of ander selecteergereedschap mooi selecteren waar die foto moet komen (deurgat?)
        Menu bewerken --in selectie plakken. Nu lijkt het nog niet in orde : ctrl+t dan activeer je de vrije transformatie. Sleep de hoeken van je selectie naar de hoeken van je ingeplaatste foto. Druk enter als het in orde is en ctrl+d om selectie op te heffen.

Comment

Echt bedankt voor de uitleg. Werkt zeer goed ! Nu nog denkelijk experimenteren met doezelaar om de overgang van de ingekleefde foto minder zichtbaar te maken.
          Eenvoudig maar goed en volledig uitgelegd, nogmaals bedankt

Comment

Working...
          X