Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

driemaal zelfde persoon op foto

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• driemaal zelfde persoon op foto

onlangs kwam ik op www.fotofolio.be een foto tegen waarop dezelfde dame drie maal voorkwam,

het betreft de foto op de site www.fotofolio.be

dan naar fotoalbum, vervolgens modelfotografie en dan naar onder scrollen naar Lien,

de foto's van Lien en dan laatste kolom, derde rij, horen...zien en zwijgen

om zo'n foto te verkrijgen, hoe doe je dat dan... om te beginnen denk ik, drie maal dezelfde foto vanop statief, waarbij model steeds van houding/plaats veranderd,

achteraf in photoshop de drie foto's in lagen bijeen voegen en beetje weggommen ofzo?

is dit een juiste werkwijze??
    Eos R
    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

Re: driemaal zelfde persoon op foto

Als je goed kijkt zie je dat de achtergrond nog door de persoon komt. Ik denk dus ook dat het met lagen gebeurd is of zo... verder geen idee, ik denk dat er wel meerdere technieken zijn om dat te bekomen.

Comment

Met een Nikon D80 kan je dit doen via een optie die "automatische belichting" noemt. Deze optie maakt een foto van drie opnamen.
      :::[ w w w . f o t o m a c h i . m x ]::: :::[ M a c h i g l a z k i . О п т и к . B l o g ]:::

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
        onlangs kwam ik op www.fotofolio.be een foto tegen waarop dezelfde dame drie maal voorkwam,

het betreft de foto op de site www.fotofolio.be

[knip]

om zo'n foto te verkrijgen, hoe doe je dat dan...
        Op de site die je refereert is er ook een knop met als opschrift: 'contacteer fotofolio.be'.
        Waarom richt je dan meteen je vraag niet naar hem? Zo weet je meteen hoe hij het deed

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
          Als je goed kijkt zie je dat de achtergrond nog door de persoon komt. Ik denk dus ook dat het met lagen gebeurd is of zo... verder geen idee, ik denk dat er wel meerdere technieken zijn om dat te bekomen.
          Jep, volgens dat ik het zie inderdaad (op z'n minst?) vier lagen. Waarom 4? Met 3 zou bij 1 vd 3 de achtergrond niet door het lichaam komen.
          Overlappende knieën en ellebogen zijn ook transparant. Wel mooi gedaan.

Trouwens, fotofolio zit hier ook op 't forum.
          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
          MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
            Jep, volgens dat ik het zie inderdaad (op z'n minst?) vier lagen. Waarom 4? Met 3 zou bij 1 vd 3 de achtergrond niet door het lichaam komen.
            Het is nochtans simpel.
            Fototoestel op statief zetten. Je laat het model rechts in beeld zitten. Toestel volledig op manueel. Lichtmeting doen met lichtmeter. Waarden instellen op toestel. Toestel op manuele focus. Scherpstellen. Klik. Model verplaatst zich naar links en neemt tweede pose aan. Klik. Model verplaatst zich nogmaals naar links in beeld en neemt derde pose aan. klik.

De 3 foto's op elkaar leggen in PS. Met behulp van laagmaskers kan je nu mooi bepalen wat zichtbaar moet zijn en wat niet, zo ook de balk die achter haar lichaam zit kan je zo laten doorkomen.

Simpel, niet? Goed gevonden? Ja!

Mvg,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
              Het is nochtans simpel.
              Fototoestel op statief zetten. Je laat het model rechts in beeld zitten. Toestel volledig op manueel. Lichtmeting doen met lichtmeter. Waarden instellen op toestel. Toestel op manuele focus. Scherpstellen. Klik. Model verplaatst zich naar links en neemt tweede pose aan. Klik. Model verplaatst zich nogmaals naar links in beeld en neemt derde pose aan. klik.

De 3 foto's op elkaar leggen in PS. Met behulp van laagmaskers kan je nu mooi bepalen wat zichtbaar moet zijn en wat niet, zo ook de balk die achter haar lichaam zit kan je zo laten doorkomen.

Simpel, niet? Goed gevonden? Ja!

Mvg,
              En nu voorbeeldje erbij

(met dank aan TedereTijger voor de uitleg indertijd!)
              Groetjes, Damiaan.
              Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

Comment

Working...
              X