Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Matrix effect-kogel door lucht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Matrix effect-kogel door lucht

hoe kan ik een effect van vertraagde kogels maken op een foto?
    het idee komt van de film MATRIX, waar de hoofdrolspeler valt om een kogel, die langzaam door de lucht heen komt te ontwijken. Ik wil graag de zelfde effect namaken op een foto.
    alvast bedankt voor de moeite,
    groetjes, kati

Re: Matrix effect-kogel door lucht

Oorspronkelijk geplaatst door Katalin Bekijk bericht
    hoe kan ik een effect van vertraagde kogels maken op een foto?
    het idee komt van de film MATRIX, waar de hoofdrolspeler valt om een kogel, die langzaam door de lucht heen komt te ontwijken. Ik wil graag de zelfde effect namaken op een foto.
    alvast bedankt voor de moeite,
    groetjes, kati
    Ver onmogelijk en waarschijnlijk ook gevaarlijk als je met echte kogels werkt.
    De kogels in the matrix zijn digitaal, net zoals de luchtverplaatsingen. Eigenlijk is alles digitaal in dat shot buiten Keanu.

Highspeed shutter gelinkt aan een systeem wat de kogel afvuurd.
    Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

of vraag het eens aan frans_vdm,
      die kan wel een constructie in elkaar steken
      ongetwijfeld

mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
        Ver onmogelijk en waarschijnlijk ook gevaarlijk als je met echte kogels werkt.
        De kogels in the matrix zijn digitaal, net zoals de luchtverplaatsingen. Eigenlijk is alles digitaal in dat shot buiten Keanu.

Highspeed shutter gelinkt aan een systeem wat de kogel afvuurd.
        Ja, ik bedoelde ook dat ik digitaal met Photoshop de vertraagde kogels namaak...
        Er moet toch een manier zijn om dat effect met photoshop voor elkaar te krijgen,hoor......

Comment

Dat is zeker mogelijk... maar daar ben je eventjes mee bezig. Hoe wil je de kogel (zijaanzicht perspectief , welke achtergrond..., enz.... Daar moet je allemaal rekening mee houden...

Men kan de kogel perfect in Illustrator maken en invoegen in photoshop en dan aan de achtergrond werken.
          zie link: http://www.boardgamegeek.com/image/98559

Deze kogel werd ook in illsutrator gemaakt

Tim W.
          Last edited by mendel; 22 maart 2007, 07:19.
          Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

Comment

Dat wordt een straf PS-werkje gekoppeld aan een goed bedachte Photoshoot.
            Denk dat je je model de achteroverleunpose kan laten aannemen door hem te laten liggen op een stoel. En dan het bekken omhoog te brengen en de toppen van de tenen nog net aan de grond, met één arm gestrekt. De stoel moet dan wel weg te clonen zijn. Voor de bewegende kogels, zou ik met dynamic brushes gaan werken om de kogels de schijn van beweging te geven. Schilder met wit op een nieuwe laag je bewegingspatroon erin en verlaag de opaciteit.
            Ik weet niet of je de schutter ook in beeld wilt of enkel diegene die de kogel ontwijkt, anders wordt het nog enkele stapjes moelijker...
            Had ik nu nog zo'n zwarte jas gehad...
            Website http://www.kristofpattyn.be

a lotta canonstuff

Comment

Working...
            X