Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

op 5 min groter dyn. bereik verkrijgen via blending

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: op 5 min groter dyn. bereik verkrijgen via blending

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
    Ik heb duidelijk gezegd dat ik niet weet hoe DXO het doet, maar dat het resultaat heel wat anders is. Wat er technisch onder de motorkap zit weet ik niet. Wat ik wel weet is dat die mannen weten wat ze doen.
    Dan begrijp ik je opmerking "Dit is inderdaad het probleem als je highlights recovert in photoshop." niet (geen antwoord nodig).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
      Dan begrijp ik je opmerking "Dit is inderdaad het probleem als je highlights recovert in photoshop." niet (geen antwoord nodig).

Mensen door van uw NEF/RAW wat PNG's te trekken ben je niet echt met full exposure vershillen bezig. Want anders zou een NEF zelf een HDR file zijn!
      Wat niet echt het geval is.

Een NEF/RAW bevat wat meer diepte als een still, maar een hdr bereik je door echt 10 opnames te maken door uw sluiter te veranderen!
      Dus van 1/1000 tot 1 sec ofzo.
      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
        Mensen door van uw NEF/RAW wat PNG's te trekken ben je niet echt met full exposure vershillen bezig. Want anders zou een NEF zelf een HDR file zijn!
        Wat niet echt het geval is.

Een NEF/RAW bevat wat meer diepte als een still, maar een hdr bereik je door echt 10 opnames te maken door uw sluiter te veranderen!
        Dus van 1/1000 tot 1 sec ofzo.
        Ho ho, daar hebben we het toch helemaal niet over? Misschien niet zo snel reageren als je niet weet waar het over gaat?

Comment

Mensen door van uw NEF/RAW wat PNG's te trekken ben je niet echt met full exposure vershillen bezig.
          Dat zegt toch ook niemand...
          Gaf alleen maar aan dat je met 1 NEF of 1jpeg het wel mogelijk is om in PS met HDR bezig te gaan.
          Kan makkelijk zijn met die geweldige foto uit 2001 bijvoorbeeld die je nu net niet met een bracketing had genomen.
          Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
            Dat zegt toch ook niemand...
            Gaf alleen maar aan dat je met 1 NEF of 1jpeg het wel mogelijk is om in PS met HDR bezig te gaan.
            Kan makkelijk zijn met die geweldige foto uit 2001 bijvoorbeeld die je nu net niet met een bracketing had genomen.
            Ik had het tegen DirtyHarry. Hij was via een NEF brackets aan het maken.
            Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Ho ho, daar hebben we het toch helemaal niet over? Misschien niet zo snel reageren als je niet weet waar het over gaat?
              Sorry maar ik ben hier wel over HDR begonnen.
              Dus ik weet best waar het over gaat.
              Ik gebruik hdr al jaren in 3D voordat de photowereld wist dat het bestond.
              En voordat het in Photoshop mogelijk was om ze te maken, laat staan te openen.

Comment

Mijn oprechte complimenten voor het feit dat jij er als eerste over begonnen bent en dat er je al van wist toen iedereen nog sliep.

Dat neemt niet weg dat ik met Stefken in een subdiscussie verzeild was die helemaal los staat van dat waar jij het over hebt. Ik snap daarom nog steeds niet waarom je in #32 mij erin betrekt. Dat 'weten waarover het gaat' sloeg op de discussie tussen Stefken en mij en niet op de materie waarin je me nu probeert te betrekken zonder dat ik daar behoefte aan heb.

Comment

ik ga HDR ook es proberen op shots die ik verkrijg via bracketing ipv met 1 NEF te werken
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71
                    ik ga HDR ook es proberen op shots die ik verkrijg via bracketing ipv met 1 NEF te werken
                    Wel statief gebruiken. Want anders kan CS geen berekening maken.

Trouwens om het resultaat te krijgen van de topic opener ga je toch met verschilende lagen moeten werken.
                    Dat heeft een HDR niet. Vermits die in 32bit color mode zit heb je ook nauwelijks tools ter beschikking. Hopelijk gaat CS3 volledig 32bit zijn.
                    Het handige aan een HDR is dat het 1 file is waar al je exposures inzitten ipv 30 files op je HD heb je nu 1 dikke
                    Je kan het vergelijken met een zipfile waar je een exposure slider hebt die door de images fade!

Er zijn wel full HDR programma's die waarschijnlijk toelaten op HDR's te painten. Google is your friend.
                    Last edited by multipasser; 22 februari 2006, 15:44.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser
                      Wel statief gebruiken. Want anders kan CS geen berekening maken.
                      Ik heb daarstraks getest zonder statief. In CS2 zit toch de "automatically align source pictures".
                      Gallery: http://www.fotogallerij.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rept
                        Ik heb daarstraks getest zonder statief. In CS2 zit toch de "automatically align source pictures".
                        Als jij ook maar 1 graad verschil hebt op je Y-as dan komen dingen toch niet meer perfect overeen. Perspectief verandert direct zeker als je met een wide bezig bent. Hij zal wel alignen. Maar er gaan wat flaws inzitten.

Comment

Dat neemt niet weg dat ik met Stefken in een subdiscussie verzeild was die helemaal los staat van dat waar jij het over hebt. Ik snap daarom nog steeds niet waarom je in #32 mij erin betrekt. Dat 'weten waarover het gaat' sloeg op de discussie tussen Stefken en mij en niet op de materie waarin je me nu probeert te betrekken zonder dat ik daar behoefte aan heb.
                          Ik zou het eigenlijk interessanter vinden als je eens zou proberen wat vriendelijker te zijn tegen uw forum genoten, dan mij verder te engageren in uw sublieme subdiscussie.
                          Heb je eigenlijk DXO al eens geprobeerd ? Dan zou je beter snappen wat ik bedoel. In dit geval is de uitspraak "a picture says more than a thousand words" zeker van toepassing.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
                            Ik zou het eigenlijk interessanter vinden als je eens zou proberen wat vriendelijker te zijn tegen uw forum genoten, dan mij verder te engageren in uw sublieme subdiscussie.
                            Heb je eigenlijk DXO al eens geprobeerd ? Dan zou je beter snappen wat ik bedoel. In dit geval is de uitspraak "a picture says more than a thousand words" zeker van toepassing.
                            1) Ik zie niet zo waar ik dan onaardig ben, ik deel zelfs complimenten uit.
                            2) Ik engageer u niet verder in mijn sublieme discussie want ik schreef "geen antwoord nodig" (wer lesen kann ist klar im Vorteil).
                            3) Nee, ik heb DXO niet geprobeerd en geloof graag dat het betere resultaten geeft. De diverse reviews wijzen ook in die richting en ik ben niet iemand die Photoshop als het ultieme, onaantastbare beschouwt, hoor. Tot nu toe ben ik tevreden met de resultaten dus zie geen reden om er nog weer een apart stuk software bij te nemen, maar dat is mijn persoonlijke keuze. Het viel me alleen op dat je iets leest in een pdf en daar vervolgens een nogal rare conclusie uit trekt. Vooral als je vervolgens toegeeft niet te weten hoe andere software dat dan doet. Maar dat de ene software betere resultaten boekt dan de andere, dat geloof ik graag. Daar ging mijn sublieme discussie (die ik nu bij gebrek aan discussiepartners maar als gesloten zal beschouwen) echter niet over.
                            Last edited by Leonidas; 30 oktober 2007, 21:55.

Comment

bericht verwijderd
                              Last edited by PSG; 23 februari 2006, 09:15.

Comment

Working...
                              X