Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iets of niets?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iets of niets?

Ik heb de eerste foto verwijderd zodat ik eens het verschil kan laten zien tussen de twee out of bounds bewerkingen.

Bij de eerste kreeg ik de terechte kritiek dat het veel teveel leek alsof de auto erop geplakt leek.

Nu één week verder wilde ik de evolutie even laten zien, dus dacht ik waarom ze niet even naast elkaar plaatsen.

Of wat men hier kan leren op één week tijd waarvoor dank

Hierbij de laatste foto teruggeplaatst juist is juist hij was 203 kb... dus te groot, sorry daarvoor.

Last edited by pcfreak; 21 februari 2006, 09:10.

Re: Iets of niets?

Voor mij meer dan iets,knap gedaan
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

2de is knap, de eerste is iets te "druk" naar mijn mening...

Comment

Laatste vind ik knap.
        De eerste lijkt me ook wat druk en bij de tweede lijkt de auto te 'zweven' (achterwiel lijkt van de grond te zijn).

In ieder geval, als je door auto's EN fotobewerking gepassioneerd bent, dan zijn de mogelijkheden oneindig. Oefening baart kunst!

Comment

je moet wat schaduw voorzien bij nr2
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik vind ze wel cool, is eens iet anders eh :-)
            Dat van die schaduw vind ik ook interessant!!!
            bij eerste zou ik de auto meer naar voorschuifen dan het teken...
            Audaces Fortuna Iuvat
            In Amicitia Unum

Comment

Absoluut de bewerking van twee.
              http://www.fotohans.eu

Comment

2-de is beslist wél leuk. Auto die zo uit zijn voegen en wereld barst.
                Qua stijl, speciaal zijn, kitcherig zijn, statement zijn, weet ik veel
                wat... maar zoals gezegd: leuk, zonder meer
                Voor een handjevol meer prenten....

Comment

Eerst en vooral bedankt voor de reakties

Dat van die schaduw vind ik ook een goed idéé maaaaaaaaar... en nu komt het kan er misschien iemand mij eens uitleggen hoe ik een realistische schaduw kan maken onder de wagen (of een link naar een tutorial mag ook)

Eigenlijk kende ik 5mnd terug nog niets van fotoshop.
                  En wat ik geleerd heb komt van dit forum of van online tutorials, een volledige zelfstudie dus niet te verwonderen dat ik nog niet alles weet (als dat al ooit zou kunnen)

Alvast bedankt op voorhand

Comment

ivm die schaduw: Kijk maar eens goed naar de foto's die wel een schaduw hebben. Daar zie je dat dit eigenlijk niets meer is dan een grijze vlek onder de auto waarvan de dekking buiten de omtrek van de auto (waar het licht dus komt.)

Dus moet je gewoon eens experimenteren (en vergelijken met de andere beelden) met een zacht penseel (hardheid verminderen) en zo wat kleuren op een nieuwe laag tussen achtergrond en auto. Zo kom je er wel.

Comment

op de 3de foto's is het zo maar op de andere 2staat nog de nummerplaat vooraan, deze mocht wel weg maar dat is zoveel werk niet he, detail.

bij de eerste foto, wat een geslaagt idee is, vind ik dat de auto, ken het merk ni zo goe ,wat meer naar voor mag komen zodat het embleem op de achtergrond lijkt te zijn, maar smaken verschillen maar toch

Comment

Eerste is een mooie, maar idd, het embleem drukt ook naar mijn mening iets te fel door. Maar nog storender vind ik de achtergrond bij deze foto.
                        De tweede vind ik maar niets, auto is precies opgeplakt
                        De derde vind ik anders wel een beauty!! (Het enige, zeeeer minieme opmerkingetje dat ik hier kan op maken is dat misschien aan de linkerzijde iets te veel gecropt is. Maar dit is niet storend hoor!!)
                        Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jdude
                          Eerste is een mooie, maar idd, het embleem drukt ook naar mijn mening iets te fel door. Maar nog storender vind ik de achtergrond bij deze foto
                          Aangezien dit een opmerking is die hier al een paar maal gemaakt is heb ik een nieuwe versie gemaakt van deze foto (ook andere pose van de auto)
                          aangezien het volgens mij verboden is om meer dan 3 foto's te plaatsen kan men deze hier bekijken.

De tweede vind ik maar niets, auto is precies opgeplakt
                          Ook een terugkomende opmerking ... tja dit is nochtans de originele achtergrond van waaruit de auto enkel uit het canvas werd getrokken, misschien niet zo geslaagd of enkel kwestie van smaak?
                          Van deze foto had ik wel nog een versie met gekleurde achtergrond deze kan men hier bekijken.

Comment

Dat zwart als achtergrond komt naar mijn smaak beter uit met dat rood van de auto.. misschien zelfs eens helemaal zwart proberen?

Als dit echter de originele foto is , waar is de schaduw dan naartoe? Ik kan me niet voorstellen dat de zon zo laag stond dat er onder de auto geen schaduw te zien is? Het lijkt alsof de auto is uitgesneden. (Of heb je van de bestaande foto de auto uitgeknipt en vergroot? - als je het zo doet moet je uiteraard de schaduw mee uitknippen met de auto, ofwel moet je ipv de auto te vergroten, een stuk van de achtergrond wegknippen om eenzelfde resultaat te krijgen)

Wat de eerste foto betreft: ik blijf die te druk vinden, misschien moet je eens proberen de auto uit te snijden en het logo op een aparte laag te zetten tussen achtergrond en auto. (nog beter: met een masker werken op het logo zodat de auto 'ervoor' komt te staan)
                            Last edited by OlivierV; 17 februari 2006, 12:41.

Comment

(Of heb je van de bestaande foto de auto uitgeknipt en vergroot? - als je het zo doet moet je uiteraard de schaduw mee uitknippen met de auto
                              Dit is inderdaad gebeurd zie originele foto hier.

En nu ga ik werken

Comment

Working...
                              X