Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

teleconverter AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• teleconverter AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED

Hallo allemaal,

Ik ben (als amateurfotograaf) reeds enige tijd de gelukkige bezitter van een Nikon lens “AF-S VR ZOOM-NIKKOR 70-200mm f/2.8G IF-ED
    Nu zou ik graag weten welke teleconverter ik het best van al aanschaf voor het vastleggen van dieren in het wild. (Nationale parken in Afrika) Ik moet optimaal kunnen gebruik maken van de autofocus functie en heb tot nog toe totaal geen ervaring met het gebruik van converters. Ik ga ervan uit dat de meeste (doorgaans) van m'n foto's overdag zullen gemaakt worden.
    De “ Nikon --TC 17 EII” zou zeker in aanmerking kunnen komen ware het niet dat ze op de site van Nikon bij de beschrijving van het produkt spreken over “Communiceert met signalen van de meeste objectieven”. Wil dat nu zeggen dat ik er beter aan doe de veel duurdere “Nikon S TC-14E II” aan te kopen, of zit er nog meer verschil (naast de prijs) tussen de TC 17 EII en de “Nikon S TC-14E II” ??
    En wat met de converters van Tamron ??

Ik kijk uit naar jullie nuttige bijdragen en reactie's.

Alvast een goed uiteinde en mooi begin….

Re: teleconverter AF-S VR 70-200 f/2.8 IF-ED

Oorspronkelijk geplaatst door 360gond
    Hallo allemaal,
    TC 17 EII en de “Nikon S TC-14E II” ??
    Deze twee Tc's werken perfect op de 70-200 VR. Ook de 2.0 Tc werkt zonder problemen samen met de lens.

Hoe groter de tc des groter het bereik maar degelijktijd neemt de sterkte van lens af

Dus een 1.4 geeft max 280mm op F/4 en zo gaat het verder voor de andere tc's
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Zowel de 70-200 en de 17tc heb ik in gebruik naar volle tevredenheid. Mooie scherpe foto's en het geheel werkt prima samen !!
      Nikon spul

Comment

Hi,

De AF-S TC 1.7EII en de AF-S TC 1.4EII komen beiden zeker in aanmerking voor gebruik met de AF-S 70-200 VR/2.8
        Hou het gewoon bij deze 2 en je gaat geen enkel probleem ondervinden, wel effe rekening houden dat je bij de 1.4 één stop licht kwijt bent en bij de 1.7 één en een halve stop, voor de rest zal de AF en de VR blijven werken.
        Let wel deze TC's werken enkel op AF-S lenzen.
        Met andere merken heb ik geen ervaring.
        Groeten.
        KEEP THE SPIRIT HIGH AND KEEP ON CAPTURING!!!
        http://www.photopat.be

Comment

de 1.7 zou een weinig contrast verlies opleveren

de scherpte blijft ok

contrast is weer op te trekken bij de photoshop he

dus ik zou de 1.7 nemen.
          dan kom je aan 340mm

het moet dan wel schoon weer zijn als je dit gebruikt want je f-waarde gaat ook omhoog he

Comment

Het hangt ook een beetje van de camera af.
            De 1,7 converter schijnt goed te werken met d70 en d100 maar ik heb nog weinig gehoord over de combinatie met d2x of d200.
            Ik kan me voorstellen dat als je NOG meer pixels hebt, je ook steeds meer van de lens/converter gaat eisen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

Comment

als je een D2X hebt ... vergis ik me nu of kan je dan je camera in "half beeldformaat" zetten waardoor je brandpuntafstanden verlengen of heb ik dat verkeerd gehoord ?
              iMac G5 - MacBook Pro - Nikon D70
              AF-S DX 18-70mm f/3.5-4.5G - 70-300 f/4-5.6D - 80-200 f/2.8D - SB-600
              BD0476BE

Knowing when to press the button is Good.
              Knowing WHY to press the button is Better.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door macfeyske
                als je een D2X hebt ... vergis ik me nu of kan je dan je camera in "half beeldformaat" zetten waardoor je brandpuntafstanden verlengen of heb ik dat verkeerd gehoord ?
                Dat is de high speed crop. Dan kan je van 4288X2848 beeldpunten naar de centrale 3216X2136 beeldpunten overschakelen waardoor je 8FPS kan halen bij actiefotografie omdat er minder data moet verwerkt en getransporteerd moet worden naar de CF-kaart. Vergeleken met de 6Mpixel camera's zou je dan inderdaad kunnen zeggen dat dit de brandpuntsafstand verlengt van X1.5 naar X2.0. Dan zou ik met mijn 300mm met TC17E-II een 1020mm combinatie bekomen aan f4.2 wijd open

Comment

Goede morgen,

Waw !!! Nieuw op een forum,een eerste post en al onmiddelijk een pak reactie's. Leuke ervaring !!

Misschien nog even verduidelijken dat ik helemaal niet over één van die
                  digitale hebbedingetjes beschik.
                  Mijn goeie (ouderwetse) Nikon F80 doet het nog prima. (tot mijn grote tevredenheid)
                  Verder zitten er in m'n Lowepro rugzakje nog een "AF-S ZOOM NIKKOR 17-35mm f/2.8D IF-ED" + mijn eerste aankoop (samen met de body) een
                  "Nikkor 24-85mm f/2,8-f/4 D (IF)".

Alvast bedankt voor jullie hulp,een prettig eindejaar en hou het veilig !!!

Tot later...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Dat is de high speed crop. Dan kan je van 4288X2848 beeldpunten naar de centrale 3216X2136 beeldpunten overschakelen waardoor je 8FPS kan halen bij actiefotografie omdat er minder data moet verwerkt en getransporteerd moet worden naar de CF-kaart. Vergeleken met de 6Mpixel camera's zou je dan inderdaad kunnen zeggen dat dit de brandpuntsafstand verlengt van X1.5 naar X2.0. Dan zou ik met mijn 300mm met TC17E-II een 1020mm combinatie bekomen aan f4.2 wijd open
                    De 1.7 converter geeft 1.5 stop verlies, dus dat word F 4.8 , ook daarmee is nog goed te werken.
                    www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                      De 1.7 converter geeft 1.5 stop verlies, dus dat word F 4.8 , ook daarmee is nog goed te werken.
                      Ik ben er sinds een paar maanden zelf ook achtergekomen dat het f4.8 is

Comment

ik heb zowel de Nikkor 1.4 converter als de 2.0 converter, je bent vrij om deze komen uit te proberen, het veel besproken verlies aan scherpte met de 2.0 is ( vind ik persoonlijk ) zwaar overdreven.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
                          ik heb zowel de Nikkor 1.4 converter als de 2.0 converter, je bent vrij om deze komen uit te proberen, het veel besproken verlies aan scherpte met de 2.0 is ( vind ik persoonlijk ) zwaar overdreven.
                          Als alles goed gaat wil ik over 2-3weken die TC-20EII wel eens testen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                            Als alles goed gaat wil ik over 2-3weken die TC-20EII wel eens testen
                            Geen enkel probleem
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine Bekijk bericht
                              Geen enkel probleem
                              Moet je zeker doen Frank, hij heeft lekkere koffie
                              Ik praat uit ervaring.

Gr kees
                              Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                              X