Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel bij Nikon D70 tele objectief

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Twijfel bij Nikon D70 tele objectief

Beste leden,

ik ben momenteel serieus aan't twijfelen om een nieuw objectief te kopen.

Ik bezit momenteel een Nikon D70 met de kitlenzen 18-70 en 70-300mm, allebei Nikkor lenzen.

Ik shoot vaak vliegtuigen (spotter) en heb heel vaak te kampen met een verkleuring aan de lichten van de vliegtuigen. Ipv wit, stralen die soms paars uit. Dit moet ik aanpassen met de burn tool in PS CS2, maar toch vind ik het soms irritant.

Mijn vraag naar jullie, ligt dit aan het 70-300mm Nikkor objectief? En als ik de bedoeling heb een nieuwe lens aan te schaffen, schaf ik dan beter een sigma of tamron aan?

Wat vinden jullie?

Re: Twijfel bij Nikon D70 tele objectief

Vermoedelijk heeft je lens veel last van CA (chromatic Abberation).
    Op plekken met veel contrast (zoals je lampen) krijg je dan (meestal) paarse randen te zien.
    Je zult dus een lens moeten zoeken die weinig last heeft van CA. Waarschijnlijk dus ook een duurdere lens.
    Je zou bv es kunnen kijken naar een sigma 135-400mm, 100-300mm/4 of de Bigma (sigma 50-500mm).
    Groetjes Edwin
    Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
      Je zou bv es kunnen kijken naar een sigma 135-400mm
      Deze lens is geen aanrader, of de nieuwe versie moet beter zijn dan diegene die ik heb gehad. Trage AF, soft op 400mm. En een lens die bijna twee keer zolang wordt bij uitzoomen is ook geen luxe om te balanceren.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Hij is goedkoper als de andere 2 opties, vandaar dat ik hem erbij noemde.
        Weet niet wat het budget is.
        Zelf heb ik overigens erg goede resultaten gehad met zo'n lens, vond alleen de zoom-creep zeer irritant...
        Mijn Foto's

Comment

OK bedankt voor jullie reacties !

Iemand die ik ken heeft een Tamron lens gekocht en vind die beter dan sigma.. wat vinden jullie? Sigma vs Tamron voor Nikon D70?

Comment

Welke sigma vs welke Tamron?
            Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
              Deze lens is geen aanrader, of de nieuwe versie moet beter zijn dan diegene die ik heb gehad. Trage AF, soft op 400mm. En een lens die bijna twee keer zolang wordt bij uitzoomen is ook geen luxe om te balanceren.
              Met de 50-500 ondervind ik toch geen problemen. Door zijn gewicht is ze uiterst stabiel. Ik gebruik ze 15 % met monopod,5% met statief en 80% van de tijd uit de hand. De positionering van de statiefgondel is dermate de lens ten allen tijde goed in de hand ligt. Ooit hier eens een testje laten zien : midden in een donker bos een wegwijzertje op 30meter met 500mm : ik kon toen zakken naar 1/60 en de tekst bleef leesbaar
              Voor spotters die wat gewicht aankunnen is de 50-500 zeker een betaalbare keuze. De mindere lichtsterkte gaat voor hen zowat nooit een probleem zijn.
              Lichtsterkte en groot bereik, het kan maar het is nefast voort je portemonée
              fotosite

Comment

Wat dacht je van de Nikkor 80-400 AF/VR

Gr Kees
                Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Working...
                X