Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 2 ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke van de 2 ??

Het wordt één van deze ...

SIGMA MACRO 50mmF2.8 EX DG of CANON EF 50mm f/2.5 Compact Macro

Graag wat pro en contra's a.u.b.

Tropcal
    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

Re: Welke van de 2 ??

Ik heb bijna alles van Canon behalve de macro-lens ...
    Ik had de 100mm van Canon en heb deze weggedaan om de 150mm van Sigma te hebben ... gewoon veel beter ... wel geen 50mm zoals u zoekt maar doet er niet toe, de Sigma macros zijn goed
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Ik heb de 105mm macro van Sigma en die is mss iets minder dan de 150mm (volgens mij hun topmodel in de macro reeks) maar toch zeer goed : deze week nog genomen met deze lens http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=96435

Ik weet niet wat je zinnens bent te gaan doen met deze lens maar ik vind 50mm
      voor een macrolens eigenlijk wel wat kort. Ik heb de 105mm genomen omdat ik die goedkoop tweedehands op de kop kon tikken en ik toch nog een portretlens mistte ook, maar eigenlijk heb ik soms wel spijt geen 150mm gekocht te hebben voor de werkafstand.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Ik heb de 105mm macro van Sigma en die is mss iets minder dan de 150mm (volgens mij hun topmodel in de macro reeks) maar toch zeer goed : deze week nog genomen met deze lens http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=96435

Ik weet niet wat je zinnens bent te gaan doen met deze lens maar ik vind 50mm
        voor een macrolens eigenlijk wel wat kort. Ik heb de 105mm genomen omdat ik die goedkoop tweedehands op de kop kon tikken en ik toch nog een portretlens mistte ook, maar eigenlijk heb ik soms wel spijt geen 150mm gekocht te hebben voor de werkafstand.
        De reden van men keuze is omdat deze korte macrolenzen mee in de onderwaterbehuizing kunnen van Ikelite. Er bestaan wel externe macrolenzen, voor opbouw op het waterhuis, maar dan ben ik slechts beperkt tot macro onderwater. Tenzij natuurlijk dat ik de camera steeds in zijn droogpakje steek, maar dat zie ik me niet doen. Ook de aankoopprijs speelt hiermede een rol.
        Graag had ik dan ook via het forum wat te weten gekomen van eventuele andere gebruikers wat hun bedenkingen zijn omtrent deze macrolenzen.
        grt, TROPCAL
        www.tropcal.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tropcal
          De reden van men keuze is omdat deze korte macrolenzen mee in de onderwaterbehuizing kunnen van Ikelite. Er bestaan wel externe macrolenzen, voor opbouw op het waterhuis, maar dan ben ik slechts beperkt tot macro onderwater. Tenzij natuurlijk dat ik de camera steeds in zijn droogpakje steek, maar dat zie ik me niet doen. Ook de aankoopprijs speelt hiermede een rol.
          Graag had ik dan ook via het forum wat te weten gekomen van eventuele andere gebruikers wat hun bedenkingen zijn omtrent deze macrolenzen.
          Da's natuurlijk weer een ander soort fotografie met andere noden aan materiaal.
          fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tropcal
            Het wordt één van deze ...

SIGMA MACRO 50mmF2.8 EX DG of CANON EF 50mm f/2.5 Compact Macro

Graag wat pro en contra's a.u.b.

Tropcal
            Sigma 50 mm max vergroting 1:1 (echte macro dus) en een ietsje goedkoper.
            Canon macro max vergroting 1:2 (niet echt je dat).

Beiden zijn erg scherp en hebben een luidruchtige AF-motor

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

De meeste macro-lenzen zijn sowieso erg goed en zeer scherp.
              Zijn gewoon zo gebouwd.
              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                De meeste macro-lenzen zijn sowieso erg goed en zeer scherp.
                Zijn gewoon zo gebouwd.
                250-350 EUR voor 50 mm lensje met f1/2.5 is nu ook redelijk prijzig Kan je eens lens best wel scherp maken

sugar

Comment

Als je voor je ikelite OW-huis een 8" dome koopt kan er tevens een 105mm macro van Nikon in. Vraag is enkel of je zoveel mm wil rekeing houdend met cropfactor + vergrotingsfactor water(x1.333). Ik zou niet willen meemaken dat ik een manta af haai tegenkom en dan enkel het hoofd op de foto krijg. een 8" dome poort is zowiezo geen slechte aankoop denk ik als je let op het aantal lenzen dat er in past (zie:http://www.ikelite.com/web_pages/2port_nikon.html).
                  Groetjes Tim

Comment

Bedankt aan iedereen voor deze toelichtingen.

grt, Tropcal
                    grt, TROPCAL
                    www.tropcal.be

Comment

De Canon 50mm macro kun je ook tot vergroting 1:1 brengen, maar dan heb je nog de life-size convertor nodig... en zo komt die meteen een serieus pak duurder uit dan de Sigma...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                        De Canon 50mm macro kun je ook tot vergroting 1:1 brengen, maar dan heb je nog de life-size convertor nodig... en zo komt die meteen een serieus pak duurder uit dan de Sigma...
                        Kan je die convertor ook niet toepassen op de Sigma, zodat die 2x wordt :?

sugar

Comment

Alles wat ik erover gelezen heb, duidt erop dat die louter voor de 50mm macro gemaakt is... en je verliest er ook een stop licht mee, maar dat is voor macro zelden een probleem...
                          Fuji S602Z & extra's
                          www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                            Alles wat ik erover gelezen heb, duidt erop dat die louter voor de 50mm macro gemaakt is... en je verliest er ook een stop licht mee, maar dat is voor macro zelden een probleem...
                            Ah ja, is dat zo?

Als je rekening houdt dat je met macro al snel aan f22 bezig bent en dat je dan nog eens een stop moet verliezen door zo'n tussenstuk, dan merk je dat inderdaad wel heel goed.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                              Ah ja, is dat zo?

Als je rekening houdt dat je met macro al snel aan f22 bezig bent en dat je dan nog eens een stop moet verliezen door zo'n tussenstuk, dan merk je dat inderdaad wel heel goed.
                              Wat er bedoeld wordt, is dat de maximale diafragmaopening van 2.5 naar 3.5 gaat... En aangezien je zelf gaat dichtdraaien naar f22 maakt het dus niet uit...
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                              X