Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop nieuwe lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp bij aankoop nieuwe lens

Hallo allemaal,

Ik ben nog helemaal nieuw dus die ik maar eerst iedereen de groeten.

Onlangs heb ik me een Konica Minolta 5D aangeschaft ter vervanging van een ander digitaal toestel (panasonic lumix DMC-FZ5).
    Het is de bedoeling met dit toestel actie foto's te nemen van hondensport, dus bewegende beelden op een plein (vergelijkbaar met een voetbalveld) waarbij het object een redelijke afstand verwijderd is.

Hiervoor zou ik me een andere lens willen aanschaffen, omdat dit nog allemaal redelijk nieuw is voor me vraag ik hier om wat raad.
    Na wat zoekwerk ben ik bij 2 modellen uitgekomen.

-Minolta AF 4.5-5.6/ 75-300 (D)
    -Sigma 70-200/2,8 AF EX DG APO

Let wel mijn hobby is niet echt fotografie, het boeit me wel maar ik wil foto's trekken van mijn hobby (hondensport) daarom wil ik ook niet het beste materiaal kopen wat er maar iets wat kan dienen voor mijn doel en dat ik binnen 6 maanden niet vervang door iets anders omdat ik beter dat gekocht had.

Elke suggestie is welkom,
    Alvast bedankt,
    "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

Re: Hulp bij aankoop nieuwe lens

Echt niet twijfelen : Sigma 70-200/2,8 AF EX DG APO
    Lichtsterkte zeer belangrijk voor wat jij wil doen, dus f/2.8 is wel heel belangrijk.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

De sigma 70-200 EX Apo DG f/2.8 is een lens van zeer goede kwaliteit.
      Als je een beetje rondleest op dit forum zul je wel merken dat de meeste deze lens hebben (of willen)

De 75-300 is een lens met beperkte lichtsterkte wat betekent dat je met langere sluitertijden moet werken wat dan weer gevaar opleverd voor bewegingsonscherpte bij weinig licht.

Voor snel bewegende objecten (zoals rennende honden) heb je een zeer korte sluitertijd nodig dus zou ik u de sigma 70-200 EX aanraden.

De 75-300 heeeft wel een grotere zoom, maar je kunt beter een haarscherpe foto een beetje croppen dan een bewogen foto te hebben.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Bedankt voor de reacties, het zal dan de sigma worden denk ik.

Ik ga nu even zoeken waar ik hem het best aanschaf.
        "In all things, the supreme excellence is in simplicity."

Comment

Working...
        X