Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 18-50 mm 1:2.8 EX D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 18-50 mm 1:2.8 EX D

Euhm, ik heb deze lens vorige week ook besteld. Wel voor op nen Eos 20D.
    Misschien dat dat wel een verschil is (hopelijk).

Comment

Testje gedaan vandaag (met statief)

Eerste foto scherp getseld op voorste blikje
      50 mm - f/5 - 1/250 sec ISO 400

Tweede foto scherp op vierde blikje
      50 mm - f/5 - 1/200 sec ISO 400

Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
      Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rik707
        Ik heb een twee weken geleden ook een Sigma 18-50 f2.8 bijgekocht en heb hem spijtig genoeg na een 350 testfoto's moeten terugsturen. Meer dan de helft van de foto's waren zeer onscherp zowel bij flits als bij zonlicht.
        Lees anders eens de post Sigma 18-50 en backfocus.
        Wacht momenteel op een eventuele herstelling of aanpassing door Sigma. Toevallig ook combinatie van Minolta 7D en sigma
        -------------------------
        Wacht ook nog steeds op mijn 18-50 lens in herstelling, is al een kleine 3 weken weg.
        https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Testje gedaan vandaag (met statief)
          Voor zover te beoordelen ziet het er toch redelijk goed uit met je lens.
          Bij je dierenfoto's lag bij beide de AF op het verkeerde punt, had je slechte lichtomstandigheden en schoot je met open diafragma. Ken de minolta niet, maar had je misschien (perongeluk) het focuspunt verkeerd ingesteld? Bij de nikons kan dit heel gemakkelijk gebeuren als je de hoofdselector niet locked...
          Groetjes Edwin
          Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
            Voor zover te beoordelen ziet het er toch redelijk goed uit met je lens.
            Bij je dierenfoto's lag bij beide de AF op het verkeerde punt, had je slechte lichtomstandigheden en schoot je met open diafragma. Ken de minolta niet, maar had je misschien (perongeluk) het focuspunt verkeerd ingesteld? Bij de nikons kan dit heel gemakkelijk gebeuren als je de hoofdselector niet locked...
            Groetjes Edwin
            Ja redelijk goed,maar zou het nu niet héél goed moeten zijn,dit was op statief,een kitlens doet dit waarschijnlijk even goed denk ik. ?
            Web-Albums

Comment

Misschien is het wel heel goed....
              Om dat te beoordelen zul je een link moeten geven naar het origineel en dan het liefst zoals hij uit de camera kwam.
              Hoe zit dat trouwens bij de minolta met die VR-(IS) functie als je vanop een statief werkt? Kun je die VR ook uitzetten?
              Groet Edwin
              Mijn Foto's

Comment

Om dat te beoordelen zul je een link moeten geven naar het origineel en dan het liefst zoals hij uit de camera kwam.
                Hoe zit dat trouwens bij de minolta met die VR-(IS) functie als je vanop een statief werkt? Kun je die VR ook uitzetten?
                Groet Edwin

Ik ga die link naar de originelen eens zetten,nu heb ik alleen maar verkleind met BD resizer,zonder te verscherpen.

Volgens de gebruiksaanwijzing moet je de antishake af zetten (daar is een knop voor) ik heb dat dus gedaan,ik heb hier op het forum al eens de vraag gesteld, waarom af zetten,geld dan de regel niet " Baat het niet dan schaadt het niet"
                Groetjes
                DeSw@
                Web-Albums

Comment

Denk dat eerder de regel telt: waarom corrigeren als er niets te corrigeren valt...
                  Mijn Foto's

Comment

Denk dat eerder de regel telt: waarom corrigeren als er niets te corrigeren valt...

Ik denk dat dit een denkertje is .
                    Web-Albums

Comment

Groet Edwin
                      Link naar twee testfoto's van heden morgen,beiden scherp gesteld op de kerstboom in de verte midden van de weg,pict0366 op 18 mm en pict 0367 op 50 mm. alle twee ISO 200 - 1/500 sec. f5 (zonder statief)
                      18 mm
                      50mm
                      Web-Albums

Comment

Wat is er mis mee, scherpe plaatjes toch. Alleen de 50 moet 18 zijn en andersom. Voor de 50 mm ga je scherp stellen op de achterste boom, dan is de voorgrond natuurlijk nooit helemaal scherp. En dat is dan weer een voordeel van de 18 mm die pakt ook de voorkant erbij door zijn grote scherpte diepte.

Last edited by drh; 29 december 2005, 18:35.
                        Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Ik zie daar toch ook niet veel verkeerd aan hoor
                          You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
                          www.koendd.be

FZ50

Comment

Volgens de exif data (althans hier) zijn deze foto's niet genomen met een minolta, maar met een fuji S2 en dan wel op 1/250s en F8.

De scherpte valt me nog mee, hoewel ik ook niet van m'n stoel af val van verbazing.
                            Mijn Foto's

Comment

Het kan ook zijn dat jij een héél scherpe Sigma 70-300 APO DG hebt om tegen te vergelijken

Ik zie toch ook niets verkeerd aan deze (laatste) voorbeelden Swa, ik zou me geen zorgen maken hoor, het is tenslotte ook geen prime lens hé...

@Smartpics, waar haal jij dat van die Fuji S2 ??
                              Heb alle foto's gechecked : allemaal Minolta..
                              Last edited by scalll; 29 december 2005, 20:14.

Comment

Volgens de exif data (althans hier) zijn deze foto's niet genomen met een minolta, maar met een fuji S2 en dan wel op 1/250s en F8.

De scherpte valt me nog mee, hoewel ik ook niet van m'n stoel af val van verbazing.
                                Nee het is ook geen prime he, die 2x zoveel kost. En ik ga er vanuit dat het orginele opnames zijn zonder bewerking zo uit de camera..
                                Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

Working...
                                X