Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28-105mm f/3.5-4.5 II USM of ander?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 28-105mm f/3.5-4.5 II USM of ander?

Ik weet het, zoveelste topic, maar hopelijk kunnen/willen jullie mij verder helpen!

Heb 2 maanden geleden ongeveer een Canon EOS350 gekocht met de kitlens en nu wil ik een betere lens erbij kopen. Mijn besluit staat voor 90% vast, maar misschien kunnen jullie mij toch nog ompraten. Deze Canon staat bekend als een zeer goede lens, zeker voor zijn prijs, door sommigen 'het verdoken pareltje in de verzameling van Canon' genoemd.

Als je ermee rekening houdt dat ik tegen de zomer over ga tot de aankoop van een Canon 70-200 f4L, zou ik de Canon 28-105 dan nemen of kennen jullie een andere betere lens voor dezelfde prijs? Lijkt mij zeer fijn lensje voor die prijs...

Misschien niet onbelangrijk vraagje, gaat er een groot verschil zijn met de kitlens? Is het de aankoop waard?

Help me out guys...
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

Re: Canon 28-105mm f/3.5-4.5 II USM of ander?

Heb hem. Het is een goede lens voor een mooie prijs. Het enige nadeel is wat mij betreft dat'ie begint bij 28mm. Dat is al behoorlijk veel als je de cropfactor mee rekent.

Voor de rest is het echt een leuke all-round lens

Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Niemand die mij verder raad wil geven?

Wil vooral weten of het verschil in scherpte en kleuren groot gaat zijn met mijn kitlens...
      ...Canon EOS D...

Comment

Op die vraag kan ik je helaas geen antwoord geven.

Hierbij wat voorbeelden van deze lens:
        http://foto.ajhoff.nl/albums/wpw-200...50617-3747.jpg

't zijn wel allemaal vliegtuigen vrees ik
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Ik heb hem... En inderdaad, het is een lensje van Canon die vaak over het hoofd gezien wordt. Schitterend lensje voor weinig geld.

Of het een verschil gaat geven met de kitlens? Ja, enorm... Wat me enorm opvalt is hoeveel scherper deze lens gewoon is.

Comment

En de 28-135 IS USM overwogen?

OK, iets duurder maar het bereik ligt groter en je hebt het groot voordeel van de IS erbij en dat is ook mooi meegenomen. OK, iets meer overlapping met de 70-200 maar die 70-200 ga je echt niet altijd meesleuren en het iets groter zoombereik komt echt wel van pas.

Met de Canon-actie heb je tot einde van het jaar nog eens 50€ terugbetaald ... zo is het verschil niet zo groot meer ... maar je moet snel zijn

Canon EF 28-105mm f3.5-4.5 II USM : EUR 289,00
            Canon EF 28-135mm f3,5-5,6 IS USM en Canon Lens Equipment : EUR 498,50 - 50,00 = 448,50€
            Verschil 159,50€ => ja, de moeite waard

Ik gebruikte die meestal op mijn 10D en 75% van de foto's zijn op +- 135mm genomen.

Als je iets beter wil dan de kitlens, dan moet het ook de moeite zijn ...

Mvg,
            Last edited by VerSeg; 30 december 2005, 01:10.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Bedankt voor je reacties allemaal. Heb gelukkig nog een exemplaar gevonden van de 28-105 en ga deze namiddag ophalen hopelijk.

D 28-135 heb ik vroeger ook even over getwijfeld, maar de kwaliteit is iets minder en de overlapping wordt iets te groot dan met die 70-200. Dan spaar ik dat geld liever uit zodat ik dat dan weer in die 70-200 kan steken.
              ...Canon EOS D...

Comment

Working...
              X