Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR G IF-ED Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon 18-200/3,5-5,6 AF-S DX VR G IF-ED Nikon

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
    Hier kun je 3 foto's in groot formaat bekijken :
    http://www.dphotojournal.com/nikon-a...-zoom-samples/
    Deze foto's zijn volgens mij nogal 'soft' vooral de 'lays' op F/10 en de 'macro' op F/7.1 Het bloemenperkje komt er beter uit !
    Of ben ik mis ?
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
      Deze foto's zijn volgens mij nogal 'soft' vooral de 'lays' op F/10 en de 'macro' op F/7.1 Het bloemenperkje komt er beter uit !
      Of ben ik mis ?
      Met die foto's heb ik niets te maken. Ben die toevallig op het net tegengekomen, en vond het een interessante link voor deze draad.

Comment

Sorry voor de n00b vragen, maar wat is die color aberration juist?
        Als je bij jouw foto's kijkt rond de takjes van de boom en bij de 200mm-foto bij de randen van het witte huis dan zul je een paarse kleur ontdekken. Dat is CA. Een lensfout die zichtbaar wordt op plekken waar veel contrast aanwezig is... Met capture kun je dit corrigeren als je een nef hebt, maar er bestaan ook acties voor dien het prima doen in PS. bv. CA-fixes (ATN-bestand)
        Groetjes Edwin
        Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
          Met die foto's heb ik niets te maken. Ben die toevallig op het net tegengekomen, en vond het een interessante link voor deze draad.
          Ik bedoelde gewoon dat de foto's nogal soft lijken, zonder de maker met de vinger te wijzen
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JoFramboos
            Sorry voor de n00b vragen, maar wat is die color aberration juist? En die nikon capture editor, is dat de gratis of de betalende tool die je erbij krijgt? En gaat dat niet met photoshop.

'k Ben nog vollop aan't experimenteren in JPG fine, 'k zal binnenkort wel overschakelen naar raw Ik vrees dat ik wel een een harde schijf zou moeten bijkopen... 'k heb op 3 dagen al een gigje getrokken :s En ik krijg het nooit over men hart om gemaakte foto's te wissen, behalve als ze écht onscherp zijn... Hoe pakken jullie dat probleem aan?
            Hier het origineel en de bewerking onder elkaar van een foto met de 18-70DX op 18mm. Witbalans is ook aangepast overigens. Nikon Capture editor moet je idd kopen

Edit: beelden verwijderd.
            Last edited by frank207be; 9 januari 2006, 13:08.

Comment

Buiten dat het wat lichter is zie'k het verschil ni echt

Comment

Voila, HIER kan je foto's vinden op de verscillende lengten. Ik benadruk nogmaals dat ik hier nieuw in ben en besef dat de foto's op nog ni veel trekken
                je zou nu eens dezelfde test moeten doen maar dan telken het kleinste f waarde getal nemen dat mogelijk is.

want op deze voorbeelden is het diafragma (f9) al redelijk toe geschroefd. wat enige softheid al doet afnemen.
                zelfs mijn kapotte sigma 18-200 gaf scherpe beelden op een f van 9

maar alvast bedankt voor de voorbeeldjes

Comment

Iets voor morgen als't weer licht is

Comment

Buiten dat het wat lichter is zie'k het verschil ni echt
                    Kijk maar eens wat dichter naar de witte buizen van het hek, de vlaggemasten, en de inox schouw op het dak. Bij het origineel zie je daar rode, groene en blauwe overgangen van witte naar donkere partijen

Met één druk op de knop in Nikon Capture Editor wordt dat allemaal opgekuist

Comment

Mja, ik merk het

Kan je dit ook oplossen met photoshop? Want 'k ben niet echt in't bezit van Nikon Capture

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be
                        Bij het origineel zie je daar rode, groene en blauwe overgangen van witte naar donkere partijen

Met één druk op de knop in Nikon Capture Editor wordt dat allemaal opgekuist

Wil jij mij uitleggen waar dat kan in NikonCapture Editor?

met vriendelijke groet
                        NoName
                        D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                        www.langenacker.nl

Comment

in NC 4.4.0 (zat ook al in NC 4.3.x mss zelfs al in NC 4.2.x ?)

na 't openen van een NEF --> in menu --> Image --> laatste menu-entry: color aberration control
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
                            je zou nu eens dezelfde test moeten doen maar dan telken het kleinste f waarde getal nemen dat mogelijk is.
                            Voila, hier staan ze: KLIK HIER

De vorige foto's heb ik ondertussen offline genomen.

Comment

Als je het mij vraagt toch maar een pover resultaat, maar ja van zo'n superzoom moet je ook niet meer verwachten denk ik.

Grtjs
                              Spogy
                              Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spogy
                                Als je het mij vraagt toch maar een pover resultaat, maar ja van zo'n superzoom moet je ook niet meer verwachten denk ik.

Grtjs
                                Spogy
                                Pover op welk vlak dan?

Wetende dat dit van zo'n superzoom komt vind ik het een zeer goed resultaat qua scherpte en klaarheid. OK, de mist gooit hier roet in het eten, maar volgens mij is hier enkel de vervorming en de CA hinderlijk. Nikon gaat hier zeer veel exemplaren van verkopen denk ik

Comment

Working...
                                X