Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe lens voor op reis? (KM 5D)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nieuwe lens voor op reis? (KM 5D)

Dikwijls hoor ik hier dat de kitlenzen maar van 'redelijke' kwaliteit zijn. Nu vraag ik me af, hoe goed is deze bij de KonicaMinolta 5D (18-70mm f3,5-5,6) eigenlijk? Ik heb wel al gemerkt dat het niet zo evident is om echt scherpe foto's te maken (in portretstand was mijn kat toch niet zo scherp, of heb je daar altijd een statief voor nodig?) De KM heeft nochtans AS, maar dat zal wel geen wondermiddel zijn zeker? 't Kan ook aan mij liggen natuurlijk, dit is mijn eerste reflex
    Nu vraag ik mij af, zou ik al een nieuwe lens bijkopen? Ik vertrek binnen een paar maanden op reis en ik zou toch graag met goeie (spectaculaire )foto's terugkomen. 'k heb het hier vooral over landschappen, dus dacht ik aan een groothoeklens, maar welke zijn geschikt voor mijn KM en over welke prijs zal het hier gaan? Zou het niet handiger zijn om ook een statief te kopen (alhoewel, als je dat overal moet meeslepen... )
    KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

Re: nieuwe lens voor op reis? (KM 5D)

De 17-35 van Minolta is een goeie lens daarvoor.

De kitlens is niet slecht, maar je kan ook niet verwachten dat hij superscherp is met zijn grootste aperture.

Trouwens, op www.dyxum.com vind je een schat aan informatie over lenzen
    flickr

Comment

Re: nieuwe lens voor op reis? (KM 5D)

Bedankt!
      KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

Comment

Working...
      X