Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 50-500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma 50-500

Hallo allemaal

Weet iemand mischien of er maar 1 type Sigma 50-500 is....????

Of is er nu een nieuwe update Sigma 50-500 voor de Digitale Camera...

alvast allemaal bedankt

Re: Sigma 50-500

Er bestaat een nieuwe, de 50-500 DG. Die DG staat voor een speciale coating, geoptimaliseerd voor digitale camera's. Dit stelt de lens in staat beter te presteren op een digitale camera. De sensor van zo'n camera is immers nogal reflecterend en dat kan dus zorgen voor kwaliteitsverlies (ghosting) .

Sigma heeft al een heel stel van haar topgamma 'EX lijn) deze DG upgrade gegeven, de 50-500 aanpassing is aangekondigd in het voorjaar

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
      Er bestaat een nieuwe, de 50-500 DG. Die DG staat voor een speciale coating, geoptimaliseerd voor digitale camera's. Dit stelt de lens in staat beter te presteren op een digitale camera. De sensor van zo'n camera is immers nogal reflecterend en dat kan dus zorgen voor kwaliteitsverlies (ghosting) .

Sigma heeft al een heel stel van haar topgamma 'EX lijn) deze DG upgrade gegeven, de 50-500 aanpassing is aangekondigd in het voorjaar

sugar
      De DG is er al een tijdje. Voluit is dat de APO DG HSM D. Meest frappant kenmerk ervan buiten de coating is dat hij scherper blijft op 500 mm dan de vorige versie. Dus als je er een wilt kopen let dan vooral op dat je die DG versie hebt, je gebruikt een 50-500 dikwijls op 500 mm en het scheelt toch.
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        De DG is er al een tijdje. Voluit is dat de APO DG HSM D. Meest frappant kenmerk ervan buiten de coating is dat hij scherper blijft op 500 mm dan de vorige versie. Dus als je er een wilt kopen let dan vooral op dat je die DG versie hebt, je gebruikt een 50-500 dikwijls op 500 mm en het scheelt toch.
        Hij is aangekondigd in mei 2005; en ik dacht pas sinds september - oktober verkrijgbaar as such. En het feit dat de lens scherper is, zou een gevolg moeten zijn van de nieuwe coating

sugar
        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
          Hij is aangekondigd in mei 2005; en ik dacht pas sinds september - oktober verkrijgbaar as such. En het feit dat de lens scherper is, zou een gevolg moeten zijn van de nieuwe coating

sugar
          Dat maakt dus drie reeksen 50-500 :
          - de oude non-DG versie
          - de serie die ik heb en waarop staat APO DG HSM D en op de zijkant EX
          - de serie in jouw link, ziet er zowat hetzelfde uit als de mijne maar draagt op de zijkant de vermelding HSM

Zeer belangrijk onderscheid is wel : mijn zogezegde EX accepteert dus geen EX converters, fysiek onmogelijk erop te krijgen vanwege de uitstulping in de lensmount van de converter, de nieuwste serie zou deze wel accepteren
          fotosite

Comment

@ Elsan: Kun je ook geen EX-converter plaatsen als je de lens op bv 120mm heb staan (of meer ingezoomd)?
            Ooit de eerste versie gehad en die kon je locken op ik meen 100mm. Dit was speciaal gedaan voor de EX converters zodat lensdelen elkaar niet konden raken...
            Groetjes Edwin
            Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
              @ Elsan: Kun je ook geen EX-converter plaatsen als je de lens op bv 120mm heb staan (of meer ingezoomd)?
              Ooit de eerste versie gehad en die kon je locken op ik meen 100mm. Dit was speciaal gedaan voor de EX converters zodat lensdelen elkaar niet konden raken...
              Groetjes Edwin
              Er is idd. een schakelknopje voorzien voor blokkering op 100mm bij gebruik van TC.

Comment

Smartpics, LucD : ik voel me een kieken
                Ge zoomt dus tot 100mm, lockt en zet de converter erop. Daarna kunt ge rustig heel het bereik afzoomen en terug tot de lock, die verhindert dat de lenzen elkaar raken. Daarjuist geprobeerd en dat marcheert gelijk een fluitje van een cens. Ik heb dus die converters al veertien dagen in huis en ik dacht gewoon :
                die kunnen er niet op. Wel dus. Dat wordt dus uitkijken naar de eerstvolgende heldere dag en dan ben ik allicht tussen een uur of elf en een uur of twee op de middag niet thuis te vinden.
                fotosite

Comment

Dus als ik het goed begrijp is dit de oude versie Sigma 50-500mm apo ex F4-6.3 hsm,
                  die ik over kon nemen voor 750 euro dan koop ik toch maar voor die 1000 euro de nieuwe versie de Sigma 50-500 4-6-6.3 EX DG APO HSM.

Klopt dit tot ik dit goed begrepen heb....

alvast bedankt..

ps geld voor allemaal die gereageerd hebben...

Comment

@elsan,
                    Blij u te hebben kunnen helpen
                    Daar dient dit forum voor hé!
                    Veel suc6 en laat ons iets weten ivm. de resultaten aub. Ben benieuwd...

Comment

Zou me graag ook zo'n 50-500 kopen, maar zou graag eens foto's zien die daar mee getrokken zijn, vb op 50mm 200mm en 500mm, zou iemand me daar verder mee kunnen helpen??
                      Nikon D810 en nen hoop glas

Comment

Kijk hier maar, staat altijd iets bij

Gr kees
                        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

thx 4 the tip
                          Nikon D810 en nen hoop glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
                            Ik heb dus die converters al veertien dagen in huis en ik dacht gewoon :die kunnen er niet op.
                            ik heb die converter en 50-500 al een jaar in huis en dacht dat het niet kon !!!
                            aan allen die zo'n nuttige info leveren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ArkanB
                              ik heb die converter en 50-500 al een jaar in huis en dacht dat het niet kon !!!
                              aan allen die zo'n nuttige info leveren
                              Ik ben content dat ik niet alleen ben
                              fotosite

Comment

Working...
                              X