Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: SD Dendermonde op 10 mei 2025.
Mijn vader heeft een Canon 300D en is op zoek naar een degelijke doch betaalbare groothoeklens. Vanaf welke prijs kan je dit vinden? Bestaan er verschillende soorten groothoeklenzen?
bij mijn weten is de goedkoopste lens de EF(s) 18-55 kitlens. Ondanks het feit dat velen die lens misprijzen, wat ik ook deed in het begin, is dit een heel degelijk "leerlensje" met een redelijke zoom en een goed bruikbare huis-,tuin- en familiekiekjes groothoek. Ik heb er leren mee werken en ben er nu toch tevreden van.
Dré
tuurlijk bestaan er verschillen in groothoeklenzen, maar wat wil ie uitgeven.
ga zelf Zaterdag de Canon 17-40mm-F/4L.USM ophalen, maar ben best tevreden over mijn 18-55 kit hoor.
dus wat wil ie uitgeven en waar wil ie hem voor gaan gebruiken.
grt,bouk.
de tokina 12-24 is ook zeker betaalbaar en wordt regelmatig als goed bestempeld.
Persoonlijk vind ik 'em niet retescherp en de AF is misschien wat traag. Maar ik ben geen groothoek kenner, dus veel belang moet je daar niet aan hechten.
Gewoon eens iemand vragen om 'em te mogen proberen
Comment