Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma DG Vs. non DG

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sigma DG Vs. non DG

Is het verschil tussen een Sigma 70-200/2.8 DG en een niet DG versie merkbaar ??

Als ik me niet vergis slaat de DG terug op een coating die erop gedaan is.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben ?
    Nikon D300 ,Nikkor 17-55/2.8

Re: Sigma DG Vs. non DG

Ik heb de DG versie maar niet veel ervaring met DSLR maar ben heel tevreden met de DG versie, zie de RESULTATEN tot nu toe. In combo met de 20D is ie razendsnel, maar dat ligt niet aan de coating ,natuurlijk.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

Comment

Hmmm...sta persoonlijk nogal twijfelachtig tov de DG-versies (ik bedoel t.o.v. het prijsverschil ), ik neem aan dat er wel ergens verschil moet zijn om de méérprijs die toch nogal hoog is te rechtvaardigen, ik wacht nog steeds op een degelijke vergelijking...ik heb tijdje geleden ook liggen twijfelen maar heb uiteindelijk de niet-DG versie verkozen en ben daar razendtevreden van (Sigma 100-300 F4)
      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Ik zit nog altijd te wachten tot er iemand het verschil test tussen DG en non DG!

Mischien zijn er bv BIGMA users die willen meewerken aan een test?

Geyst
        Geyst

Comment

Ik ben ook op zoek naar het verschil.
          Iemand?
          Nikon D70 18-70 SB600 Nikon 80-200 AFS 2.8 50/1.8

Comment

Ik heb de niet-DG versie van de 100-300. Ik dacht dat de coating vooral bedoeld was tegen CA en reflecties. Wel, in mijn niet-DG zijn deze ook volledig achterwege. Dus, ik zie niet in wat er aan mijn lens verbeterd kan worden door een andere coating.
            Nu zeg ik er wel bij dat ik een van de allerlaatste exemplaren op stock heb gekocht. Er zijn geruchten dat Sigma een heel aantal DG-lenzen verkocht heeft zonder de DG-branding, bij wijze van test. Misschien heb ik wel zo eentje