Ik ben van plan mij een deftige prime of zoom aan te schaffen voor m'n eos 350D. Ik vraag me nu af of er zoveel verschil zit in bijvoorbeeld de 300mm f2,8en de 300 f4. Ik bedoel: is er verschil in scherpte als je met beide objectieven eenzelfde foto maakt onder dezelfde omstandigheden, en met dezelfde instellingen, of zit het verschil hem enkel in de lichtsterkte?
Is er een verschil in af-snelheid tussen een f4 en een f2,8? Hangt de af-snelheid enkel af van het objectief, of zit er ook een verschil in snelheid bij gebruik van een 350 body en bijvoorbeeld een 1d mark II?
Een 300 f2,8 ligt ver boven mijn budget. Ik twijfel dus tussen een 300 f4 en een 70-200 f2,8 (eventueel in combinatie met een tc 2x).
Alvast bedankt voor de reacties.
Is er een verschil in af-snelheid tussen een f4 en een f2,8? Hangt de af-snelheid enkel af van het objectief, of zit er ook een verschil in snelheid bij gebruik van een 350 body en bijvoorbeeld een 1d mark II?
Een 300 f2,8 ligt ver boven mijn budget. Ik twijfel dus tussen een 300 f4 en een 70-200 f2,8 (eventueel in combinatie met een tc 2x).
Alvast bedankt voor de reacties.
Comment