Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens en Fish-Eye lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telelens en Fish-Eye lens

Hey,

Reeds geruime tijd ben ik in het bezit van een Canon Eos 300 D, samen met een externe flits de Speedlite Ex 580. Ik kan met deze combinatie al aardig uit de voeten, doch moet nog veel leren. Graag zou ik me een telelens aanschaffen alsook een fish-eye lens. Welke lenzen kan ik mij aanschaffen voor op mijn toestel? Waar dien ik op te letten? Wat kost zoiets? Met welke modellen hebben jullie ervaring (pos of neg?)...

Alvast bedankt voor jullie hulp...

Groeten
    Nicootje

Re: Telelens en Fish-Eye lens

Ikzelf heb een eos 350D en ben aan het sparen voor de canon 70-200 F4L en de 15mm diagonal Fish-eye van sigma

De 70-200 heb ik reeds in werking gezien en daar valt niets op aan te merken. Ale ja, ik zou ze vooral voor buiten gebruiken, dus die F4 is voor mij geen probleem. Jij moet natuurlijk voor jezelf uitmaken of dat voor u gepast is of niet.
    www.nifin.be

Comment

@ Nifin:

Wat is de prijs van dergelijke lenzen? Ken je daar precieze prijzen van?

alvast bedankt
      groeten
      Nicootje

Comment

Canon 70-200/4.0 L: rond de €650 (kan nog wat goedkoper, want er loopt nog een cashback tot eind december)

Fisheye:
        * 15mm Canon: €625 (diagonaal)
        * 15mm Sigma: €515 (diagonaal)
        * 8mm Peleng: +/- €200 (circulair, maar wel volledig manueel)

Dan heb je de meeste wel gehad.
        (Prijzen van bij Corné, behalve de Peleng)
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

ik heb een 8mm peleng fish gekocht, rond juni, op Ebay
          ik betaalde ze 160€ denk ik, en voor die prijs is ze echt wel dik in orde ...
          verwacht geen superbeelden, en ook geen autofocus of automatisch diafragma ge moet alles dus zelf doen

maar als ge ni te veel geld eraan wilt geven, is het zeker een goeie koop ... tis niet da ge 8mm echt zo veel gaat gebruiken (zelf gebruik ik het voor skate en voor wat creatievere ideekes)

uiteindelijk zou een supergroothoek zoom wel chiller zijn (10-22m bv...) maar dat zal pas zijn voor als ik rijker ben

de Peleng lens kwam trouwens uit witrusland, en de service was supersnel.. dus daar ni aan twijfelen of wantrouwig zijn
          Canon 7D + Tokina AT-X 10-17 f3.5 + Sigma EX 24-70 f2.8 + Canon 70-200 f4 L + Canon 50 1.8 MKII + Speedlite 430EX + Canon Powershot A710 IS
          my portfolio: https://www.crestock.com/artist/pons?page=portfolio

Comment

Working...
          X