Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Extender 1,4 of 2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Extender 1,4 of 2

Hallo,
    ik heb interesse om de Canon Extender 1,4 of 2 te kopen.
    Heeft er iemand informatie over deze Extenders op
    Canon 17-85 IS USM
    Canon 70-200 f4
    Ik ben vooral bezorgd over scherpstelling, licht- of stopverlies,
    automatische scherpstelling.
    Vormen ze een goede toegevoegde waarde bij deze lenzen?
    Zijn er andere punten die van belang zijn bij de keuze?

Alvast bedankt.
    PhvB

Re: Canon Extender 1,4 of 2

De 1.4 is prima te gebruiken op de 70-200/4.0... Een 2.0 zou ik daar eerder afsraden, om 2 redenen: 2 stops lichtverlies, dus je verliest je AF en het kwaliteitsverlies is ook merkbaar...

Op de 17-85 heb ik geen ervaring...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Op de 70-200 f/4 zou ik de 2.0 afraden de 1.4 eigenlijk ook , maar met deze is het nog enigzins aanvaardbaar . Je verliest wel wat scherpte maar zoals gezegd , blijft aanvaardbaar .

Op je 17-85 zal geen van beide extenders werken . Dus daarvoor is de keuze vrij simpel .
      Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Ik heb de 70-200f4L en heb ook een 1.4 extender , kwaliteit gaat erg snel achteruit , geen aanrader dus , heb deze gekocht als tussenoplossing omdat ik toch van plan ben om nog eens een deftige prime te kopen in de 300 of 400 categorie , dit zou in combi met een 1.4 betere resultaten moeten geven...
        Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

Comment

Niet doen op die lens, op een f4 prime zal dat wellukken, maar op de 70-200 zou ik het persoonlijk niet doen.
          Enfin, tracht het eens te proberen alvorens je hem aankoopt.
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Kan bovenstaande reacties alléén maar bevestigen. De 1.4 is niet meer dan matig, de 2.0 is feitelijk onbruikbaar metd e 70-200 f4.

Mijn persoonlijke mening is dat ik achteraf het geld liever in een langere lens had gestopt
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Zeker geen TC 2,0 gebruiken op de 70-200, een TC 1,4 gebruik ik op mijn 70-200 F2.8 regelmatig en dit geeft goede resultaten, maar op een f 4 zou ik die niet aanraden aangezien je toch nog 1 stop verliest bij de 1,4 en 2 stops bij de TC 2,0

greets,

Geert
              www.photopower.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fishermen
                Ik heb de 70-200f4L en heb ook een 1.4 extender , kwaliteit gaat erg snel achteruit , geen aanrader dus , heb deze gekocht als tussenoplossing omdat ik toch van plan ben om nog eens een deftige prime te kopen in de 300 of 400 categorie , dit zou in combi met een 1.4 betere resultaten moeten geven...
                Ik denk niet dat de kwaliteit snel achteruit gaat een 1.4 merk je maar voor max 5% , wat mischien wel achteruit gaat is de vaste hand van de fotograaf en dan krijg je natuurlijk minder scherpe beelden .
                Probeer het maar is op statief , en ik nodig je uit om mij de verschillen te tonen

Rudi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fishermen
                  Hier ook niets dan goede ervaringen met de 70-200/4.0 icm 1.4TC (zowel Canon als Sigma uitgetest). Kwaliteitsverschil is niet tot nauwelijks te bespeuren... En ik print af tot A3-formaat en ben geen voorstander van overdreven USM (Unsharpen Mask in dit geval)...

Op een 70-200/4.0 is de 1.4TC een absolute aanrader... En kijk gerust naar de Sigma, die geeft net iets meer verlenging dan de Canon... (er staat nog een testje op mijn site hiervan)...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
                    Ik denk niet dat de kwaliteit snel achteruit gaat een 1.4 merk je maar voor max 5% , wat mischien wel achteruit gaat is de vaste hand van de fotograaf en dan krijg je natuurlijk minder scherpe beelden .
                    Probeer het maar is op statief , en ik nodig je uit om mij de verschillen te tonen

Rudi
                    In 90% van de gevallen gebruik ik deze op een statief ( heb blijkbaar niet zo'n vaste hand ) en het resultaat valt me eigenlijk wel een beetje tegen , ik heb die extender eigenlijk er bijgekocht als voorlopige tussenoplossing om later een lange prime erbij aan te schaffen .
                    Ik moet er wel bijvertellen dat ik een vrij eenvoudig Velbonstatief heb , dus daar kan het ook wel wat misgaan mss...
                    Eos20D - 17-40F4L - 50F1.8 - 70-200F4L 1.4ext

Comment

Een EF-S lens heeft een andere montagevoet dan een EF-lens. De extenders zijn enkel gemaakt voor EF-lenzen. Dus een EF-S 17-85 past er niet op. Op Canon USA kan je een tabel downloaden waarin de compatibiliteit tussen de verschillende EF-lenzen en de extenders weergegeven wordt. Ook al staat een lens aangegeven als zijnde compatibel met een EX dan nog kan het zijn dat de AF niet werkt en dat je manueel moet focussen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs

Rudi
                        Kwaliteit is niet het enige Qua kwaliteit valt het wel mee, zeker als je het diafragma wat knijpt. Probleem wat mij betreft is de focus snelheid. De focus snelheid loopt merkbaar terug bij snel bewegende onderwerpen. Tevens lever je 1 à 2 stops in. Daardoor heb je meer kans op bewegingsonscherpte.

Het hangt erg van je onderwerp af of het werkt of niet. Een 2x convertor en een combinatie op een statief dat je rustig instelt geeft helemaal nog niet zo'gek beeld.

Je levert erg in op bruikbaarheid. Een convertor is geen vervanger voor een langere lens. Dat laatste is wat veel mensen (waaronder ikzelf destijds) wel verwachten en dan teleurgesteld worden.
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                        X