Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kosten vernieuwen van Frontlens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kosten vernieuwen van Frontlens?

Iemand enig idee wat de kosten zijn van het vernieuwen van een Canon L frontlens . Weet een 'L' te koop maar heeft beschadiging aan frontlens .
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: Kosten vernieuwen van Frontlens?

Is het te zien op de foto? lijkt mij nogal vreemd als dat het geval is, nuja het kan wel. Wat het zou kosten, geen idee

Comment

normaal gezien zit de het duurde "L"-glas element in de lens zelf... dus dat zal al wel wat kosten besparen "normaal" hé...
      -=- Light is the key...

Comment

Een kras is niet te zien op de foto. Het is een gekende truuk van vroeger : een goeie lens met een kras op van voor voor een prikje aanschaffen. De kras zelf zwart maken met oostindische inkt om contrastverlies tegen te gaan, en je zal er nooit iets van merken.

Als er een barst in zit of de coating eraf gesleten is zou ik het niet doen.

Rollin

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rollin
          Een kras is niet te zien op de foto. Het is een gekende truuk van vroeger : een goeie lens met een kras op van voor voor een prikje aanschaffen. De kras zelf zwart maken met oostindische inkt om contrastverlies tegen te gaan, en je zal er nooit iets van merken.

Als er een barst in zit of de coating eraf gesleten is zou ik het niet doen.

Rollin
          Euh... ik denk wel als je met hoge diaframawaarden werkt deze wel storend/zichtbaar zal zijn... (Kan iemand dit bevestigen???)
          -=- Light is the key...

Comment

volgens wat corne mij vertelde zou dat nogal meevallen (was ook de reden dat hij nooit uv filters als bescherming voor zijn lenzen gebruikt)

misschien bij hem eens informeren

Comment

Ik heb juist mijn 70-200 L f2.8 laten vallen en het glas van de eerste ring was gebarsten.Ik heb deze lens laten repareren bij ETBASS en dit heeft mij € 302,00 gekost. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre die lens van U beschadigd is, maar nu heb je mss een idee van de kostprijs.

greets,

Geert
              www.photopower.be

Comment

Working...
              X