Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dikte van M42/EOS adapter?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dikte van M42/EOS adapter?

Ik ben zinnens een M42/EOS adapter aan te schaffen, en toen ik daar wat over aan het lezen was op dit forum kwam ik dit draadje tegen: http://forum.belgiumdigital.com/show...t=juiste+dikte
    Nu heb ik de indruk dat het daar bij de laatste paar posts gaat over het belang van de dikte van die adapter? Daar vind ik verder niks van terug. Weet iemand hier iets meer over? Kan ik dan niet zomaar om het even welke M42/EOS adapter gebruiken?

Alvast bedankt!
    Groeten, David

Re: Dikte van M42/EOS adapter?

De meeste die je vindt op Ebay zijn meestal goed van dikte, + er staat meestal een vermelding bij over de infinity focus..

Je vind nog vrij veel M42 lenzen, maar vergeet niet dat de "goede" m42 lenzen schaars zijn...

Goede 50mm primes daarentegen vindt je vrij gemakkelijk...

Hier een website met beschrijvingen & info van zowaar ALLE m42 lenzen die er bestaan...

Comment

Bedankt voor de geruststelling -- en rap ook nog :-)

Mijn ouders hebben nog een Asahi Super-Takumar 135 mm f/2.5, een Takumar 200 mm f/4 en een Pentax 50 mm f/1.7

Vooral als ik de prijzen zie van de huidige lichtsterke primes in het midden-telebereik hoop ik nog leuke dingen te kunnen doen met de 135 en de 200... Naar het schijnt zou vooral die 135 zeer goed zijn.
      Groeten, David

Comment

Ja, het grote nadeel wat ik ondervonden heb is het manueel focussen bij weinig licht, het blijft altijd wat gokken...

Maar indien je die lenzen gratis kan hebben, zou je gek moeten zijn om ze niet eens uit te proberen met een adapterke dat slechts 22 Euro kost ...

Comment

Voila, eentje besteld via eBay. Achteraf bleek de verkoper (geen particulier) vanaf deze week voor meer dan een maand op verlof te zijn. Wat dus wil zeggen dat ik de lenzen ten vroegste eind januari eens zal kunnen uitproberen in plaats van volgende week zoals ik gehoopt had
          Groeten, David

Comment

Ik heb hier een convertor liggen. M42-EOS. Doet zijn werk goed. Maar MF op een 20D is niet vanzelfsprekend
            Hij is samen met een pracht van een M42 lens te koop (PORST WELTBLICK 135 mm f1/1.8 APO). Je krijgt er nog een SLR bij (die fungeert als lensdop ). Alles samen voor 200 EUR

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Tja sugar, mijn convertor is in principe wel onderweg natuurlijk, en voor die 135 mm ligt ook al een alternatief te wachten. Je vertoeft toevallig niet af en toe in de omstreken van Gent?
              Groeten, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drd
                Tja sugar, mijn convertor is in principe wel onderweg natuurlijk, en voor die 135 mm ligt ook al een alternatief te wachten. Je vertoeft toevallig niet af en toe in de omstreken van Gent?
                Neen, maar ik kom daar wel af en toe eens voorbij.

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                  Neen, maar ik kom daar wel af en toe eens voorbij.
                  Hmm, interessant... Toevallig tussen dit en twee weken? ...

Waar ik aan denk: misschien zou ik je adapter alvast eens kunnen proberen, of misschien zelfs eens uitlenen? Afhankelijk van wat "af en toe" is natuurlijk, want je zou die dan natuurlijk terugkrijgen. We kennen elkaar niet, dus misschien is dit een beetje veel gevraagd, maar ik wil het er toch maar op wagen en het gewoon vragen

Groeten,
                  David
                  Groeten, David

Comment

drd, ik ben wel van gent (mariakerke), en heb ook een 42mm/eos adapter liggen
                    (gehaald bij sights of nature, brugge) als adapter voor m'n 650mm f8.5 spiegeltele.
                    als je wil kan je die eens komen testen hoor.
                    mm
                    Last edited by mm; 31 januari 2006, 23:07.
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Hey Sugar, heb je enkele foto's met die PORST WELTBLICK 135 mm f1/1.8 APO-lens genomen die je hier kan posten ?

Heel benieuwd eigenlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door drd
                        Naar het schijnt zou vooral die 135 zeer goed zijn.
                        Hi,

Kan ik beamen. ALs je even naar showcase gaat:
                        -"Zwart-wit" en daar de ZW tijgerfoto of in
                        -"Dieren" : "Gebiologeerde tijger"

van verleden week opzoekt,
                        beide genomen met de m42 eos/ Carl Zeiss Jena Sonnar 3.5 135 mm lens.
                        Als je de tijd hebt om scherp te stellen :

DPaul.
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DPaul
                          Kan ik beamen. ALs je even naar showcase gaat:
                          -"Zwart-wit" en daar de ZW tijgerfoto of in
                          -"Dieren" : "Gebiologeerde tijger"

van verleden week opzoekt,
                          beide genomen met de m42 eos/ Carl Zeiss Jena Sonnar 3.5 135 mm lens.
                          Als je de tijd hebt om scherp te stellen :

DPaul.
                          DPaul,

Je zwart-witte tijger was me inderdaad al opgevallen, en heeft zeker indruk nagelaten! De kleurenversie had ik nog niet gezien, maar eveneens: chapeau!

Bij mij is't wel "maar" voor op een 350D en 't is ook al geen Carl Zeiss, maar ik ben toch benieuwd naar wat er zal uitkomen...
                          Groeten, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MM
                            drd, ik ben wel van gent (mariakerke), en heb ook een 42mm/eos adapter liggen
                            (gehaald bij sights of nature, brugge) als adapter voor m'n 650mm f11 spiegeltele.
                            als je wil kan je die eens komen testen hoor.
                            mm
                            MM,

Bedankt voor je aanbod, ik ga er graag op in! Zal subiet eens PM'en!

Groeten,
                            David
                            Groeten, David

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                              Hey Sugar, heb je enkele foto's met die PORST WELTBLICK 135 mm f1/1.8 APO-lens genomen die je hier kan posten ?

Heel benieuwd eigenlijk...
                              Ik zal eens iets posten. Als ik het vergeet mag je me eraan herinneren. MF bij 135 f1/1.8 met een 20D is een beetje russische roulette, ik gebruik ze dus niet zoveel meer. Ze paste beter op mijn Fujica 60s

sugar

Comment

Working...
                              X