Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar staat welk merk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Waar staat welk merk?

In een ander draadje vraag ik mij af welke lens ik het best kan gebruiken voor modellen werk. Daar heb ik veel bruikbare informatie op gekregen waar ik wat mee kan.

Echter er komen ook 3 merken voorbij. De 1 zweert bij het zelfde merk als de camera. In dit geval Canon. De ander raad weer Sigma of Tamron aan.

In hoe verre schelen Sigma en Tamron in prestaties en kwaliteit van in mijn geval Canon? En hoe erg is dat? Aangezien er toch prijs verschillen zitten tussen de merken. En dat zal niet alleen de naam zijn.
    Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

Re: Waar staat welk merk?

als je scherpe f2,8 lenzen wilt, dan zijn de merklenzen meestel duur maar super goed. de goedkope Tamron 28-75 f2,8 is bv. iets minder goed dan de dure merklenzen maar presteerd nog zeer behoorlijk. zeg maar dat je bij die lens een goede prijs/kwaliteit krijgt. Ik heb voor deze lens gekozen en ben er tevreden van, maar ik weet dat de dure nikon concurrent van deze lens toch nog beter is. (Maar ik had het budget er niet voor liggen) sigma heeft buiten enkele gekende toppers eerder mindere lenzen in het gamma, als je het mij vraagt. zeker op Canon opletten met compatibiliteit van sigma als je een nieuwere camera koopt. Er zijn bv. sigma lenzen die nog goed werkten op een 10D, maar niet meer op een 20D om een gekend probleem aan te halen

Comment

Re: Waar staat welk merk?

Ik werk met diverse Sigma lenzen op Nikon en zeer tot mijn tevredenheid.
      Ik gebruik wel de 2.8 EX lenzen van Sigma met HSM voor de zoomlenzen.
      Wat dit op Canon geeft kan ik uiteraard niet beoordelen. Toppers vind ik o.a.
      de 70-200 2.8 EX en de 105 Macro 2.8 EX.
      fotosite

Comment

Working...
      X