Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 28-70mm 2.8L USM VS Tamron 28-75XR DI f2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EF 28-70mm 2.8L USM VS Tamron 28-75XR DI f2.8

Hallo, zou misschien mijn tamron de deur uit doen om de canon 28-70 f2.8 te kopen. Is de canon even scherp of de tamron?? Ik werk graag met "L" glas omwille van de bijzondere kleuren die daar uitkomen . Hoe oud is zo een lens ongeveer en nee ik heb het niet over de 24-70 L . Dus ook geen intresse in die 24-70 omdat ik normaal ga overstappen naar 1dMKIIn of 5D . Graag jullie mening
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

Re: EF 28-70mm 2.8L USM VS Tamron 28-75XR DI f2.8

PM gestuurd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door blazor
      Hallo, zou misschien mijn tamron de deur uit doen om de canon 28-70 f2.8 te kopen. Is de canon even scherp of de tamron?? Ik werk graag met "L" glas omwille van de bijzondere kleuren die daar uitkomen . Hoe oud is zo een lens ongeveer en nee ik heb het niet over de 24-70 L . Dus ook geen intresse in die 24-70 omdat ik normaal ga overstappen naar 1dMKIIn of 5D . Graag jullie mening
      Blazor, ik kan effe niet volgen, jij hebt destijds via MSN met hand en tand mij proberen overtuigen om de Tamron te kopen, veel goedkoper en evengoed of zelf beter...
      blij te zien dat je ook van mening veranderd bent sinds mijn aankoop van 1DmkII , dan toch niet meer overtuigd dat een 1Dxxx niet enkel een grote bak is en gewoon meer kluiten kost maar wel degelijk meer kan bieden dan de (zeker niet slechte) 20D of andere 2 en 3 cijfer tellende D-modellen

ik kan je soms echt niet volgens in je aan- en verkoop gedrag maar da zal wel aan mij liggen zeker?

Comment

Een mens test es graag . Zo simpel is het. Daar is toch niets verkeert aan. En die 1dxxx komt er niet binnen een paar maanden hoor En ja de tamron is goede lens en scherp maar "L" geeft /heeft iets meer

Comment

Een mens test es graag . Zo simpel is het. Daar is toch niets verkeert aan. En die 1dxxx komt er niet binnen een paar maanden hoor En ja de tamron is goede lens en scherp maar "L" geeft /heeft iets meer
          ik zie toch een verschil in testen... of gedurende een jaar lang alles kopen, verkopen, ruilen, afbreken, dan in je wishlist zetten... wat is er trouwens geworden van die 2 x1D dat je gekregen hebt in ruil tegen een 20D met wat opleg... ook al weer weggedaan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T-design
            ik zie toch een verschil in testen... of gedurende een jaar lang alles kopen, verkopen, ruilen, afbreken, dan in je wishlist zetten... wat is er trouwens geworden van die 2 x1D dat je gekregen hebt in ruil tegen een 20D met wat opleg... ook al weer weggedaan?
            voor sommige mensen is fotograferen een hobby, voor andere mensen is fotomateriaal een hobby. Daar is niets mis mee. Ik zit trouwens zelf tussen die twee groepen in

Comment

T-design, Waarom zo een gezever , Ik heb helemaal geen d gehad, was dit van plan eens ja! Kom es met het juiste been uit bed en laat de mensen hun gang gaan, elk heeft zen eigen manier van doen, Niet iedereen heeft het geld om in 1x een 1dmkII te kopen + nog een 2x "L" Toplenzen om als pro over komen zoals gij gedaan hebt!! Is het dat dat je wil duidelijk maken aan de rest?? Ik begin klein en ga groter! Heb nog andere dingen in het leven dan een fototoestel en een smart , Gij misschien niet! MSN heeft niets te maken met BD hou dat er dan ook buiten! Wil je zeveren zoek dan een ander forum , En, fotofiel bedankt om me te begrijpen Greetz
              Last edited by blazor; 22 november 2005, 13:43.

Comment

T-design, Waarom zo een gezever , Ik heb helemaal geen d gehad, was dit van plan eens ja! Kom es met het juiste been uit bed en laat de mensen hun gang gaan, elk heeft zen eigen manier van doen, Niet iedereen heeft het geld om in 1x een 1dmkII te kopen + nog een 2x "L" Toplenzen zoals gij gedaan hebt!! Is het dat dat je wil duidelijk maken aan de rest?? Ik begin klein en ga groter! Heb nog andere dingen in het leven dan een fototoestel en een smart , Gij misschien niet! Wil je zever ga dan naar ebay ofzo , Greetz Voor de rest graag ON TOPIC
                Kvind het toch maar vreemd, ja kan klein beginnen en groter gaan, maar door kopen, verkopen, kopen, verkopen,... ga je toch enkel geld verliezen, doorsparen voor een definitieve keuze lijkt mij toch een beter idee. Net zoals een 28-75 van Tamron of 28-70 van Canon, de Canon zal zeker steviger gebouwd zijn, iets mooiere kleuren hebben en een tikkeltje scherper zijn en zeker langer meegaan, maar waarom dan nu opeens die Tamron weg doen? Ik hou mijne alvast bij tot hij uit elkaar valt. Zo'n dure Canon L lens is ook gemaakt om contant professioneel gebruikt te worden, daarom is hij zo stevig gebouwd, hij is ook waarschijnlijk wat beter dan de Tamron in fouten die je pas duidelijk gaat zien als je groot gaat printen. Het is jou geld hé, je doet ermee wat je wilt, maar gaat het nu echt om dat tikkeltje scherper of om een L te hebben.

Comment

ps: ik denk dat T-Design dat niet wil duidelijk maken hoor Op zijn avatar na maakt mij toch op een enkele andere manier duidelijk wel materiaal hij heeft. Of zie jij bij hem ook een sig van hier tot ............. hier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                    Kvind het toch maar vreemd, ja kan klein beginnen en groter gaan, maar door kopen, verkopen, kopen, verkopen,... ga je toch enkel geld verliezen, doorsparen voor een definitieve keuze lijkt mij toch een beter idee.
                    voila...

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                    ps: ik denk dat T-Design dat niet wil duidelijk maken hoor Op zijn avatar na maakt mij toch op een enkele andere manier duidelijk wel materiaal hij heeft. Of zie jij bij hem ook een sig van hier tot ............. hier.
                    ook... voila...

wat ik wil duidelijk maken is jouw belachelijke manier van werken Blazor, je kan deze avond nu weer een uur met mn broer gaan bellen en in 1 uur tijd 5 keer van gedacht veranderen, 2 keer de 1D uitscheiten en ondertussen canon in het geheel bekakken want je gaat naar nikon overstappen en 5 minuten later ben je alle lenzen beu en ga je een canon compactje kopen en je eindigt het gesprek met "ik ga een 1DmkIIN kopen"

make up ure mind boy

Comment

1 vraag. Waarom blijf je gewoon niet bij men vraag over objectieven???? Aan uw leeftijd moet ge toch beter weten dat de kindertijd gedaan is vraag geen gezever! Ik vraag raad van mensen die er ietsvan kennen en ervaring hebben met deze lens!

Comment

Er staat ook maar één vraag en dat is als de Canon even scherp is als de Tamron, wat denk je zelf? Nee, de Canon is natuurlijk scherper hé. Maar als het je scherpteverschil gaat zien (op scherm of print kleiner dan of gelijk aan 20*30, dat weet ik niet)

Comment

-tamron de deur uit doen om de canon 28-70 f2.8 te kopen.
                          -Is de canon even scherp of de tamron??
                          -ga overstappen naar 1dMKIIn of 5D .
                          -wrom een lens die zo goed is wegdoen voor een gelijke die duurder is, toch wat je mij erg duidelijk maakte niet zo erg lang geleden...
                          -rare vraag, de Tamron is toch evengoe?
                          -de hoeveelste camera gaat dit wezen? benieuwd hoelang je die zal houden

-1 vraag. Waarom blijf je gewoon niet bij men vraag over objectieven????
                          -Aan uw leeftijd moet ge toch beter weten dat de kindertijd gedaan is
                          -vraag geen gezever!
                          -Ik vraag raad van mensen die er ietsvan kennen en ervaring hebben met deze lens!
                          - omdat ik de vraag niet echt snap, je was nochtans vastberaden niet zo lang geleden...
                          -gij zijt nog stuk ouder dan ik en aan zon leeftijd moete weten dat enkel kinderen zo impulsief zijn en zo vaak veranderen van gedacht en zo vaak tegenstrijdige dingen zeggen over een bepaald iets...
                          -idd, gevraagd geen zever, gestelt zever...
                          -wederom raar want je gedacht over pro serie lenzen en bodys was nochtans duidelijk....

soit, ik laat het hierbij, ik ben zeker dat er mensen mij kunnen volgen... ik zou zeggen, word es volwassen en laat de impulsifiteit van je kindertijd es achterwege en ... just grow up and think before you act

(ksnap feitelijk nie wrom gij mn Smart ier bijsleurt weer een impulsief gedacht?)

Comment

Die tamron is goe! En scherp maar Canon geeft meer kleur vooral de "L" reeks! Dit is gewoon zo maar prijs kwaliteit is de tamron een pracht van lens en ik denk dat veel mensen dat kunnen bevestigen hie rop dit forum dat ie van scherpte de "L" evenaard! . Maar als ge nu het budget hebt om een L te kopen wat ik niet had voor de zomer en toch dringend een allround nodig had om op reis te gaan . Ik zeg niet dat ik NU men 20d ga wegdoen he. En ja ik ben begonne bij d30, dan naar 10d en 350 wat voor mj een miskop was die 350 en dan maar 20d gekocht! In de winkel eggen ze niet van hier gebruik maar weekske en zeg dan uw gedacht e . Ik heb al altijd mooie koopjes kunnen doen en meestal of weinig geen verlies gedaan op de verkoop! waarom dan niet proberen Het ergste hier is dat ze de mensen hun kop zo zot maken dat ge soms niet weet wat te kopen . den een zegt zo den ander zegt dan weer anders maar door sommige BD'ers heb ik ondertussen wat kunnen testen en leer ik ook maar bij zoals velen hier . Daarom is dit forum er ook wel! Stappen zetten en proberen! Dus mijn besluit staat NU vast de tamron gaat weg indien ik antwoord krijg na het weekend van de verkoper van de 28-70L f2.8 En t-design, heb ik iets in uw vorig leven of dit leven verkeert gedaan tegen u? Waarom zo doen begrijp ik niet! MSN blijft MSN en hoeft hier niet op BD te komen. Zeg me dan de volgende keer dat ge geen vragen wenst over keuzes van een lens! Ik ruil graag en test graag! dit is niet alleen van fotomatriaal! Zo blijven doorgaan met mensen af te breken en het forum gaat op de b@llen trekken algauw. Ben de enigste hier niet die dit tegenkomt! Het onderwerp was tamron VS canon niet BD1 VS BD2
                            Last edited by blazor; 23 november 2005, 23:55.

Comment

Working...
                            X