Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica Minolta Dimage A2

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Konica Minolta Dimage A2

Ik zou me een teleconverter (ACT-100) voor mijn Dimage A2 willen aanschaffen.

Wie heeft ervaring met die combinatie en wil mij die ervaring meedelen?

Re: Konica Minolta Dimage A2

Hi,

Als dat zo een groot ding is, dat je bovenop de zoom van je Minolta schroeft, dan had ik er zo een voor mijn A1.

Ik vond die combinatie zeer goed, moest wel de juiste firmware laden voor de instellingen.

DPaul

Voorbeeld in de zoo:

DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

Comment

ik heb hier voor mijn A2 de teleconvertor 1.5x van Olympus IS/L lens A200..
      heb die vroeger op mijn A1 gebruikt en nu op mijn A2....
      gebruik die eigenlijk niet meer...als je geintreseerd bent. voor een zacht prijsje (50 euro) mag je ze hebben als je geintreseerd bent natuurlijk....
      Je kan altijd deze komen testen...(in perfecte staat zonder krassen)
      Last edited by jan van ginkel; 21 november 2005, 16:58.
      Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
      Hier op dit forum.

Comment

wel bij vermelden dat de teleconvertor van Olympus die werkt maar goed boven de 100 mm daar onder heb je tunnelvorming (precies of je kijkt door een buis.....Nu weet ik niet of die van Minolta dat ook heeft maar ik denk niet dat je nog groothoek hebt als je die teleconvertor er op schroeft.
        Maar verder heb je er eigennlijk geen nadeel van (optisch dan)
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

Comment

Hey Jan,

Mocht Toedeloe geen interesse hebben dan ben ik kandidaat koper als die teleconverter ook op nen A200 zou passen.

Groetjes

Jeff
          BD0477BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
            wel bij vermelden dat de teleconvertor van Olympus die werkt maar goed boven de 100 mm daar onder heb je tunnelvorming (precies of je kijkt door een buis.....Nu weet ik niet of die van Minolta dat ook heeft maar ik denk niet dat je nog groothoek hebt als je die teleconvertor er op schroeft.
            Dat geldt voor alle teleconvertors voor niet-DSLR's...
            Ik heb het op mijn 602 nooit als een probleem ervaren: je schroeft dat ding er op om net meer millimeters te halen, dus valt het wel mee dat je aan de brede kant door een tunneltje kijkt. Voor sommige foto's is dat tunneltje trouwens net weer een extraatje...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

is 49mm draad op de A2 ik en de A200 heeft ook 49mm dacht ik
              Hier op dit forum.

Comment

Hey Jan,

Ik heb gezien dat je in Lier woont, zelf ben ik van Mechelen. Voor mij dus geen enkel probleem om eens binnen te springen! Kan hem deze week zelfs ophalen.

Groeten

Jeff
                BD0477BE

Comment

mail gestuurd jeff
                  en veel plezier met de convertor
                  Last edited by jan van ginkel; 22 november 2005, 22:09.
                  Hier op dit forum.

Comment

Aan allen bedankt voor de reacties. Ik wacht nog even voor een aanschaf en kijk nog wat rond. Op de foto van Jan van ginkel ziet de combinaite er nogal log uit... (of is het zo dat schijn bedriegt?) Jeff_Belgium: grijp maar de kans.

Comment

Working...
                    X