Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen bij Corné en konijnenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lenzen bij Corné en konijnenberg

    Zijn de lenzen die bovenstaande webshops verkopen CE gemarkeerd of zijn het Amerikaanse importlenzen ?

    Indien het tweede, heeft dat implicaties naar garantie toe ?

    bedankt

  • #2
    Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

    Toen ik dit jaar bij konijn een lens kocht vertelde de verkoper mij dat ze in grote aantallen uit de V.S. gehaald worden.
    Voor de garantie maakt dit niets uit.
    eos 20d,400L 5.6,70-200L F4,10-22 3.5-4.5.

    Comment


    • #3
      Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

      Mijn 400 f/4 DO van Corné kwam rechtstreeks uit Japan.

      Comment


      • #4
        Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

        Ik koop mijn lenzen meestal bij Corne.
        Perfecte afhandeling, 2 jaar garantie op de meeste lenzen
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

          De L-lenzen hebben hier nu 3 jaar garantie en bij die anderen meestal 2 jaar ...

          En een jaartje extra = 50% ... voor een lens van 1500 à 2000€ is mooi meegenomen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

            En de prime L lenzen, de 28-300mm L, de 24-70mm L hebben maar liefst vijf jaren waarborg.
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

              Corné, konijnenberg en geheugenkaart zijn alle 3 topwinkels

              Zo simpel is het, service is dezelfde zoniet beter dan een gewone winkel

              Comment


              • #8
                Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

                Oorspronkelijk geplaatst door mbman
                Zijn de lenzen die bovenstaande webshops verkopen CE gemarkeerd of zijn het Amerikaanse importlenzen ?

                half OT: Indien de producten uit een niet "CE land" komen dient de importeur zelf zorg te dragen voor de CE verklaring (wat dit in feite is)

                [CE= Conformitee Europeene. Is slechts een verkaring van producent/importeur dat de producten in overeenstemming zijn met de geldende europese wetgeving. Hoe deze dat doet is een zaak van de producent/importeur zelf. Ondanks alle bedenkingen tegen 1 europa is er één homogene wet ontdekt die van toepassing (én vervolgbaar is) dat is nml valsheid in geschrifte. Als een producent/importeur dus ten onrechte CE "plakt" kan deze grensoverschrijdend worden vervolgd. en.. het werkt.. denk daarbij vooral aan potentieel gevaarlijke goederen cq machines waarbij aansprakelijk stellen bij ongevallen etc.. aan de orde is. (mfl) ]
                het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
                Telecaster weblog
                km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

                Comment


                • #9
                  Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                  Corné, konijnenberg en geheugenkaart zijn alle 3 topwinkels

                  Zo simpel is het, service is dezelfde zoniet beter dan een gewone winkel
                  Mag ik dat voor Geheugenkaart tegenspreken?
                  Na bijna drie maanden heb ik nog steeds mijn Sensor Swabs niet retour gekregen. Volgens O. Knap ligt het aan de trage werking van de post

                  O ja, en de fout van de verkeerde zending lag volledig bij hen. Net zoals het foute advies om met de gewone post retour te zenden... Wél heb ik intussen - na bijna twee maanden - een factuur gekregen. Betaald en goederen nooit gezien.

                  Van die boer geen eieren meer... In het weekend vertrekt er een dossiertje naar Test Aankoop.
                  Last edited by Fullator; 19 november 2005, 14:06.
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

                  Comment


                  • #10
                    Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

                    Geheugenkaart:
                    Ik denk dat bovenstaande een alleenstaand geval is, heb al meerdere bestellingen geplaatst bij geheugenkaart en mag echt niet klagen ivm service en levering ! Laatste bestelling was 2de dag al geleverd !
                    Heb gezien dat er in de forums al heel wat over geschreven staat. Ik denk niet dat het de bedoeling is om dit verhaal opnieuw te herhalen.
                    Be who you are, not who you want to be ! and if you hate me.... kiss my ass !

                    Comment


                    • #11
                      Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

                      Ik kan van geheugenkaart toch ook niet klagen heb daar een batterijgrip gekocht nog voor men 300D vandaag besteld en 2dagen later stond hij bij mij op tafel stuur dat ook maar naar test aankoop

                      Comment


                      • #12
                        Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                        Mag ik dat voor Geheugenkaart tegenspreken?
                        Mag ik dat beamen?

                        Dankjewel.

                        Comment


                        • #13
                          Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

                          We hebben dat verhaal nu al vaak gelezen; een maand terug ging je nog naar de dienst van de economische inspectie. Veel dreiging, schort er toch misschien iets aan je verhaal. Sorry, wil niet provoceren, stel enkel vast
                          Twee maal iets gekocht in Keerbergen, nooit problemen!

                          Comment


                          • #14
                            Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

                            Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                            Mag ik dat voor Geheugenkaart tegenspreken?
                            Na bijna drie maanden heb ik nog steeds mijn Sensor Swabs niet retour gekregen. Volgens O. Knap ligt het aan de trage werking van de post

                            O ja, en de fout van de verkeerde zending lag volledig bij hen. Net zoals het foute advies om met de gewone post retour te zenden... Wél heb ik intussen - na bijna twee maanden - een factuur gekregen. Betaald en goederen nooit gezien.

                            Van die boer nooit geen eieren meer... In het weekend vertrekt er een dossiertje naar Test Aankoop.
                            Zoals reeds vroeger gezegd, waar de fout ligt valt als buitenstaander moeilijk te achterhalen ...

                            Maar heb je op die drie maand nu al eens vriendelijk met die mens gaan praten? De goederen had u toch gekregen maar die waren door een menselijke vergissing van een verkeerd type, wat overal al eens kan gebeuren.
                            U was de eerste bestelling toch ook gaan afhalen? Lukt het nu dan echt niet meer om er nog eens binnen te springen?
                            Ervan uitgaande dat u het pakket degelijk verstuurde, kan het dan niet zijn dat De Post of uzelf zich ergens vergist hebben ... daar kan de verkoper toch niet aan doen?
                            Trouwens weet eenieder dat iets versturen per Post altijd een risico inhoudt ... daarom bestaat er iets als pakketdienst, koerier, aangetekend schrijven, ...
                            Ik heb zelf ergens rond juli - augustus een kaartje gekregen ... Gelukkig Nieuwjaar ... afgestempeld eind december 2004 ... ja, waar heeft dat gezeten?

                            Test Aankoop zal eens goed lachen als ze lezen dat u zelf geen initiatief nam om het op een iets veiligere manier op te sturen.
                            Waarom dient u trouwens geen klacht in bij De Post wegens een verloren zending? Zou dit geen beter idee zijn?
                            Vergeet trouwens je brief niet aangetekend te versturen, je weet nooit dat die verloren gaat

                            En wat het ei betreft ... misschien ligt het niet aan de boer maar aan de kip
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: lenzen bij Corné en konijnenberg

                              Corne en Konijnenberg geven goede garantie; ook op 2e handse.
                              In het algemeen; als je bij een zaak nieuw spul koopt en je hebt een kassabon, dan is de zaak verplicht je de garantie te leveren; zoniet dan koop je bij de concurrent simpel.
                              Bij partikulieren gelden andere regels; maar dan zijn de prijzen ook veel lager.
                              Jos
                              www.picturelifestyle.nl

                              Comment

                              Working...
                              X