Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF 300mm f/4 IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EF 300mm f/4 IS USM

Ik ben zelf op zoek naar een telelens om voornamelijk sport mee te fotograferen. Ik heb een 70-200 L 2.8 van Canon, en deze schiet soms te kort wat betreft zoombereik. Ik was aan het twijfelen tussen de EF 300mm f/4 IS USM en de EF 100 - 400 mm f 4.5 - 5.6 IS USM. Nadat ik over deze laatste hier al een hoop negatieve kritiek (niet alle lenzen even scherp) heb gelezen is deze al zo goed als afgeschreven.

De vraag: is hier iemand die ervaring heeft met de EF 300mm f/4 IS USM?

Misschien iemand in de buurt van Leuven om even te testen?

_____

Fototoestel Canon EOS 20D
    Nieuwe website

Re: EF 300mm f/4 IS USM

en waarom bv je 70-200 niet met een 1.4 converter?

Comment

Ik ben anders wel heel tevreden over de Canon 100-400L .

Als je sportfotografie wil doen met vaste lenzen, dan kan je best een heel grote tas meesleuren, met een hele boel verschillende lenzen. Het is niet bij elke sport even gemakkelijk om je op de juiste afstand ten opzichte van het onderwerp te zetten wanneer je foto's wil maken. Dan is een zoom véél handiger. De AF van de 100-400 is snel genoeg voor de meeste sporten, dat is dus ook al een voordeel.

De 300mm f4 zal natuurlijk wel scherper zijn, maar veel minder handig in gebruik.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

De 70-200 is al een oude lens (ongeveer 10 jaar) en heeft dus geen IS. Hoe zit het dan met het scherpstellen, heb je dan ook alle scherpstelpunten nog?

Mvg
        Remip
        Nieuwe website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T-design
          De 70-200 2.8 + 1,4x is niet zo goed als de 300 4.0 IS = persoonlijke mening natuurlijk.
          Last edited by Jaded; 2 oktober 2005, 13:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door T-design
            Kan deze combi niet aanraden voor sport. De AF wordt traag en de focus wordt er ook niet bepaald beter op.Als je het bereik nodig hebt kun je naar mijn mening beter kiezen voor een lens die dat zonder de beperkingen doet.

Prime of zoom hangt af van het bereik en flexibiliteit die je nodig hebt. Als flexibiliteit niet nodig is zou ik altijd voor de prime kiezen.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
            X