Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6L IS USM

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6L IS USM

Ik ben van plan om een Canon EF100-400mm L IS USM lens te kopen, zeker een toplens en niet goedkoop.
    Zijn er mensen die ervaring hebben met deze lens?

Zijn er andere lenzen die in kwaliteit en mogelijkheden deze lens benaderen of beter zijn en goedkoper?

Graag jullie reactie.

Thanks

Re: Canon EF 100-400mm f/4,5-5,6L IS USM

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
    doe eens een search
    net wat sam zegt
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Als je beeldstabilisatie wil, dan heb je nog de Sigma 80-400 OS, die is goedkoper.

Je hebt ook nog de Sigma 100-300 f4 ,dat is een heel scherpe lens, met een snelle AF en die is bovendien ook nog betaalbaar. Met een 1,4x teleconverter zou die ook nog goede resultaten geven, daarmee krijg je een 140-420mm.

Ik gebruik zelf de 100-400L IS, en ben daar wel tevreden over. Er zijn wel scherpere lenzen te koop, maar dan zijn het geen zoomlenzen, of anders hebben ze geen beeldstabilisatie. En die IS is met zo'n lange tele in veel gevallen toch heel nuttig.

De 300mm L f2,8 of f4 zijn allebei scherper, maar omdat het geen zoom is, vind ik die toch minder geschikt voor actiefoto's.
      Last edited by Black B@ndit; 26 september 2005, 20:44.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

In het blad 'Chip Foto Video Digitaal' (editie 04/2005) wordt die lens getest samen met mindere goden.

Greetinz,
        WDW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
          De 300mm L f2,8 of f4 zijn allebei scherper, maar omdat het geen zoom is, vind ik die toch minder geschikt voor actiefoto's.

die 300mm F2.8L kost meer dan 4000€, kunt ge moeilijk gaan vergelijken met een lens van 1400€
          De 400F2.8 is ook zalig, maar welke amateur kan die betalen....

Ikzelf heb de 100-400L nu al een half jaartje en ben er echt heel tevreden over.
          Op mijn site ( http://www.zwammers.com/geforce/ ) kan je verschillende foto's vinden di met deze lens gemaakt zijn (bij elke foto staat welke lens gebruikt is)
          1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
          EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Ik ben zelf in het bezit van deze lens, en heb hier nog geen seconde spijt van.
            Nadeel is dat ze wel erg zwaar is, maar de foto's zijn lekker scherp en mooi van contrast en kleur. Wat mij betreft is dit een aanrader als je een zoom lens wil aanschaffen. Eerst had ik de Sigma 100-300, maar die ging weer snel de deur uit, daar die toch niet was, wat ik ervan verwachte.

Wel kan ik je aanraden om een aantal lenzen van de 100-400 te testen alvorens aan te kopen. Ik had het geluk dat de fotozaak 7 stuks had staan, en er zat onderling nogal wat verschil op qua kleuren en vooral qua scherpte.

Maar uiteindelijk heb ik er een super lens aan overgehouden waar ik 100% tevreden mee ben.
            www.wildlifepixs.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plette
              Ik ben zelf in het bezit van deze lens, en heb hier nog geen seconde spijt van.
              Nadeel is dat ze wel erg zwaar is, maar de foto's zijn lekker scherp en mooi van contrast en kleur. Wat mij betreft is dit een aanrader als je een zoom lens wil aanschaffen. Eerst had ik de Sigma 100-300, maar die ging weer snel de deur uit, daar die toch niet was, wat ik ervan verwachte.

Wel kan ik je aanraden om een aantal lenzen van de 100-400 te testen alvorens aan te kopen. Ik had het geluk dat de fotozaak 7 stuks had staan, en er zat onderling nogal wat verschil op qua kleuren en vooral qua scherpte.

Maar uiteindelijk heb ik er een super lens aan overgehouden waar ik 100% tevreden mee ben.
              Hier ben ik het volledig mee eens .
              Ik heb nog nooit een getest die goed was , toch heb ik van de lens al goeie resultaten gezien . Dat is dus echt wisselvalig slechte eindcontrole van Canon ?
              Het andere grote nadeel aan deze lens is dat het een schuifzoom is , en meteen ook een grote stofzuiger en stofblazer wat het stof op de sensor niet ten goede komt.
              Een vriend van mij werkt er regelmatig mee met de lens en moet dan ook heel regelmatig zijn sensor reinigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plette
                Ik had het geluk dat de fotozaak 7 stuks had staan
                Welke zaak was dat!?

Comment

Ik ben ook wreed content van deze lens. Ondanks de soms negatieve reacties qua scherpte, vermoed ik dat ik dan maar een heel scherp exemplaar heb. (Waarvoor dank Corné!)
                  Heel goed qua contrast ook vind ik. En dat schuifzoomsysteem bevalt me ook wel, gaat lekker snel.

Comment

Mensen bedankt voor jullie reactie, ik ga me binnenkort een Canon 100-400mm aanschaffen.

Comment

Ik heb de mijne recent verkocht. Was vroeger goed maar is na een langdurige ziekte nooit meer echt goed geworden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                        Ik heb de mijne recent verkocht. Was vroeger goed maar is na een langdurige ziekte nooit meer echt goed geworden .

Welke problemen had die lens dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mseg
                          Welke problemen had die lens dan?
                          Lens bouwjaar 1999
                          Geblokkeerde zoom tijdens paasvakantie reis 2004
                          Lens naar Etbass voor 6 maand! Ondertussen vervanglens van CPS gekregen (na 3 maand zagen & klagen, CPS BE is a joke).
                          Lens komt terug en al bij eerste test slaat de IS unit heen & weer.
                          Lens terug naar Etbass, komt terug na 3 maand en is zo soft als de pest op 400mm.
                          Lens terug naar Etbass, komt terug na 2 maand en is nu OK op 400mm maar heel soft op 100mm.
                          Mijn 400mm is dus op 1 jaar tijd 11 maanden bij Etbass geweest, dat is geen herstelling, dat is een ziekte.
                          Ondertussen 400 f/4 DO gekocht en waarschijnlijk binnenkort 300 f/4 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                            Lens bouwjaar 1999
                            Geblokkeerde zoom tijdens paasvakantie reis 2004
                            Lens naar Etbass voor 6 maand! Ondertussen vervanglens van CPS gekregen (na 3 maand zagen & klagen, CPS BE is a joke).
                            Lens komt terug en al bij eerste test slaat de IS unit heen & weer.
                            Lens terug naar Etbass, komt terug na 3 maand en is zo soft als de pest op 400mm.
                            Lens terug naar Etbass, komt terug na 2 maand en is nu OK op 400mm maar heel soft op 100mm.
                            Mijn 400mm is dus op 1 jaar tijd 11 maanden bij Etbass geweest, dat is geen herstelling, dat is een ziekte.
                            Ondertussen 400 f/4 DO gekocht en waarschijnlijk binnenkort 300 f/4 IS.
                            Dat is geen ziekte meer maar eerder de pest, je verwacht toch voor die prijs een goede kwaliteit en indien nodig een goede service wanneer er iets niet juist is.
                            In ieder geval bedankt voor uw reactie.

Comment

Weet iemand wat het resultaat was in Chip Foto Video
                              van 04/5 van de 100/400? of andere bron?
                              Klopt het dat er op de laatste versie Ring B (W) staat en op
                              de oude niet. Heeft dit iets te betekenen?

Alfoto

Comment

Working...
                              X