Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kitlens 18 - 55mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kitlens 18 - 55mm

Halloo
    Ik heb een vraagje over de kitlens of een canon lens in het algemeen.
    Bij het manueel scherpstelen heb ik de indruk dat je de scherpstelring wat op en neer kunt bewegen of beter gezegd wat kunt kantelen.Iik vind dat knap lastig omdat je beeld in je zoeker dan ook op en neer gaat. Is dat normaal?
    Heb ook een sigma 55 - 200 en die heeft dat iets minder. Vroeger had je zo van die echte stevige lenzen maar dat is precies verleden tijd geworden.
    Nietemin ben ik best tevreden van deze twee lenzen vooral van het automatisch scherpstellen, gaat lekker snel.

Groetjes van een amateur

Re: kitlens 18 - 55mm

De kitlens is voornamelijk uit kunststof vervaardigd. Je gaat die minder of nooit aantreffen bij een echte degelijke lens.

Ik zie het beeld zelfs verschuiven bij vertikaal composeren, waamee ik wil bedoelen dat als je de camera 90 graden draait en rechtopstaand kadreert, je bij de autofocus ook ziet dat de lens verschuift. Het oogt niet mooi en wekt geen vertrouwen in de apparatuur op.

Ik heb nu enkele dagen een andere lens kunnen gebruiken, nl. een 50mm 1.4 USM en ik moet zeggen dat je dit soort dingen waarover je praat niet tegenkomt bij de betere lenzen.

Het is geen geld voor een lens, die 18-55 of die 55-200, maar voor dat weinige geld heb je toch nog iets van kwaliteit, maar veel meer dan dat mag je niet verwachten. L lenzen zijn makkelijk 10x duurder.

Dave
    pixelpusher

Comment

ja dat klopt hoor, de meeste kits zitten een beetje losjes in hun vel, maar ze werken goed hoor, gewoon efffe wennen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Heykes, ik heb er geen problemen mee hoor, tis alleen ambetand dat je beeld bij handmatig scherpstellen op en neer beweegd. Ik gebruik em alleen maar voor algemeen gebruik, niet voor topfoto's of zo. Ooit koop ik wel eens een goede lens.
        Bedankt voor jullie reactie.
        Frank

Comment

Working...
        X