Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie van de drie?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie van de drie?

Mijn vorige topic in objectieven was hulp om een groothoekkeuze te maken.
    Een geslaagde topic moet ik zeggen want met jullie hulp zoals jullie hier kunnen lezen ben ik eruit gekomen.
    Bestelling is gedaan.

Nu de volgende stap: een telezoom.

Ik heb via de zoekfunctie al veel gelezen maar wil toch nog even een paar keuzemogelijkheden op een rijtje zetten.

Ik wil toch naar de 400 á 500 toe.

80-400 sigma
    80-400 nikkor
    50-500 sigma

Ik denk dat ik bij een van deze 3 uitkom.
    ik heb er al veel over gelezen maar wat ik een van de belangrijkste punten vind is de scherpte op volle zoom.
    Het is toch een aanschaf die ik eenmalig doe dus vind ik het een belangrijke beslissing.
    Graag wil ik ook de gewichten van deze reuzen weten.

Gr S
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Re: Wie van de drie?

50-500 zou ik laten vallen .... ik heb ze ook gehad.... en door zijn/hun lichtsterkte, moet je al geluk hebben, om op min 1/500e te kunnen schieten... dus deze is mijn inziens veel te weinig bruikbaar..... (alleen zomer periode) + veel te zwaar, om als wandel lens te gebruiken.

de 80-400vr (sorry de sigma heb ik nog nooit in handen gehad)... kun je daarintegen op 400mm gerust tot op 1/80 -1/20 ? uit de hand gebruiken... kun je dus in veel meer omstandigheden gebruiken.... Deze is draagbaar, ik ga nooit zonder op stap. Men gaat van deze lens zeggen, dat ze traag is.... Maar alles is relatief
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Mijn keuze ? de Nikkor 80-400 VR
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

80-400 vr is hier toch wel de beste keuze hoor (toplens)
        Kine 21 werkt met zulke lens geloof ik.
        Misschien eens polsen wat hij er van vind betreft snelheid van focussen voor deze lens.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
          80-400 vr is hier toch wel de beste keuze hoor (toplens)
          Kine 21 werkt met zulke lens geloof ik.
          Misschien eens polsen wat hij er van vind betreft snelheid van focussen voor deze lens.
          Hey Jan,
          klopt, ik heb deze lens en ben er nog steeds zeer blij mee, die VR is toch niet te onderschatten hoor, absoluut zeer goede lens maar ik dacht wel de duurste in aankoop ook, ik heb ze gelukkig op de 2de handsmarkt te pakken gekregen maar daar gaat ze ook nog steeds rond 900 à 1000€
          Deze lens is misschien niet echt gemaakt voor snelle sportopnames, maar zoals gezegd alles is relatief, 't is dus niet zo dat het een second duurt vooraleer ze scherpstelt, integendeel ik vind ze meer dan snel genoeg, maar....natuurlijk niet vergelijken met een Nikkor 70-200 f/2.8 VR he.

mvg,

Francis
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij
            80-400 sigma
            80-400 nikkor
            50-500 sigma
            Ik sta een beetje voor dezelfde keuze (maar ik geef mij toch een paar maanden de tijd)... Ik ben dus ook al een tijdje aan het lezen.
            De Sigma 50-500 valt voor mij weg - F-waarden zijn te hoog !
            De beide 80-400 OS of VR zijn knappe lenzen en scoren zeer hoog, maar F-waarden zijn redelijk hoog en als je op statief werkt verlies je het VR-voordeel.

Ik voeg er nog een mogelijkheid bij - iets duurder, maar voor natuurbeelden waarschijnlijk ook beter. De Sigma 120-300 F2.8 !!! Volgens de meeste reviews een beresterke, superscherpe lens met F 2.8, met een HSM scherpstelling (snel) - één van Sigma's beste en modenste lenzen. Wat meer is, behoudt zijn AF met teleconvertors 1,4x en 2x. Op Miranda blijkt dat de 1,4x ongelooflijk goed presteert samen met dit objectief...
            Ik geloof dat Sam 'Hellcat' deze combinatie nog maar pas heeft, maar hij heeft nog maar éénmaal een foto van dit objectief laten zien.

Een iets goedkopere combinatie is de Sigma 100-300 F4. Behoudt alleen z'n AF met de 1,4x. 2x gaat ook, maar dan MF.

Zo zie je, mogelijkheden genoeg. Ik ben ervan overtuigd dat van alle combinatie de 120-300 de beste is... Jammrgenoeg is deze ook de duurste
            't Zal dus weer worden zoals altijd... met bevende handjes geld tellen
            Greetz, Kariboe
            Last edited by Kariboe; 23 september 2005, 11:06.
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe

Een iets goedkopere combinatie is de Sigma 100-300 F4. Behoudt alleen z'n AF met de 1,4x. 2x gaat ook, maar dan AF.

Greetz, Kariboe
              MF, manuele focus bedoel je ongetwijfeld.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi
                MF, manuele focus bedoel je ongetwijfeld.
                Ooops, verbeterd !!!
                Greetz, Kariboe
                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

Ik geloof dat Sam 'Hellcat' deze combinatie nog maar pas heeft, maar hij heeft nog maar éénmaal een foto van dit objectief laten zien.
                  Mijn excuses daarvoor
                  Het is nog niet den tijd van het jaar voor de vogelkes en daarom heb ik ze nog bijna niet gebruikt, mijn macro staat er eigenlijk full time op
                  Vanaf midden oktober ofzo zullen er wel foto's met deze lens verschijnen
                  Ik kan allicht zeggen dat ze idd wel r*tescherp is, ook met 1.4TC erop en ze blijft dan ook even snel. Met de 2x is ze iets trager, maar nog altijd sneller en scherper dan de 50-500. Maar goed, eigenlijkkan je die twee ook niet echt vergelijken. De ene kost dan ook drie keer zoveel als de ander

Over de 50-500 heb ik nog dit te zeggen :
                  heel goede lens voor zijn prijs, heel gemakkelijkelens ook door zijn bereik, maar op 500mm iets te soft en ze is ook niet uitzonderlijk snel (wat had je verwacht )
                  Voor de rest een prachtlens
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                    Mijn excuses daarvoor
                    Het is nog niet den tijd van het jaar...
                    Eeeeuh... je moet je niet verontschuldigen hoor... Je hebt hier niets te "moeten" hé
                    Maar ik blijf uiteraard wel nieuwsgierig naar je ervaringen...
                    Greetz, Kariboe

Comment

heb de 80-400VR ook.

op 400mm durf ik enkel niet zo snel onder de 1/200 te gaan.
                      niet zo zeer dat de VR niet werkt maar wel omdat dieren zelf ook nog eens bewegen
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

.Ik geloof dat Sam 'Hellcat' deze combinatie nog maar pas heeft, maar hij heeft nog maar éénmaal een foto van dit objectief laten zien.

't Zal dus weer worden zoals altijd... met bevende handjes geld tellen
                        Greetz, Kariboe
                        Ook ik zit te wachten op een paar resultaten van de 120-300 sigma.
                        De 400 prime van canon of de 120-300 van sigma zijn de grootste kanshebbers. Alletwee nog te gebruiken met de extenders.

De gewichten van deze lenzen staan op de respectievelijke sites bij iedere lens gegeven.

Groetjes

JO
                        Groetjes
                        ----JO

Comment

uit deze reeks zou ik niet twijfelen

de 80-400 vr nikkor!!!

Comment

Vele zeggen toch dat de af zeer langzaam is.
                            hier ook te lezen.
                            Hoe moet ik me nu voorstellen HOE langzaam dat is?
                            Moet ik echt wachten of valt het wel mee?
                            Is het vergelijkbaar met bv mijn 70-300G?
                            Is de Sigma ook zo traag?

Gr S
                            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jijsambalbij
                              Moet ik echt wachten of valt het wel mee?
                              Heb ik niet eens gelezen dat het scherpstellen van de 80-400 van het ene uiterste naar het andere een volle seconde duurt. Dat lijkt niet lang, dit is het eigenlijk ook niet, maar voor vogels (in de vlucht), een wegvluchtende vos en sportfotografie zal dit toch wel te traag zijn...

Of niet ?
                              Greetz, Kariboe

Comment

Working...
                              X