Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke lenzen ?

Ben een gebruiker van de eos 350D met kitlens 18-55.
    Aangezien ik gek ben op mijn honden en veel foto's van hen neem had ik graag jullie mening over een lens met groter bereik. Tevens zou ik ook graag een macro lens kopen. Voor de lenzen zou ik een bedrag onder de 500 euro willen spenderen, desnoods koop ik hen wel tweedehands.

Re: Welke lenzen ?

misschien ook aangeven of je die honden binnen of buiten fotografeert, dat maakt toch een serieus verschil in keuze van de lens.

je kan mssn al beginnen met een sigma 70-300 apo macro of iets in die zin...?
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Ach ja, sorry, inderdaad vergeten aan te geven. De honden worden vooral buiten gefotografeerd.
      Het mogen sesnoods ook twee aparte lenzen zijn hoor ;-)

Comment

Ikzelf heb een 28-105 3,5-4,5 II USM lens. Die kan je voor nog geen 200 euro tweedehands vinden en ik denk dat je dan een prima lens hebt. Nieuw kost hij zo'n 360 euro.

Ook kan je nog uitkijken naar een tweedehands 28-135 IS USM. Volgens enkele reviews zou de bovenstaande lens beter zijn als deze (qua scherpte) doch deze heeft wel een iets groter bereik en natuurlijk IS. Als je een beetje geduld hebt, moet je deze kunnen vinden voor 300 euro.

Dan houd je nog wat centen over om bijvoorbeeld de 70-300 van Sigma te kopen. Ik zou dan wel de APO versie aanraden. Als je honden buiten gaat fotograferen zul je zeker met de actiefoto's merken dat je de extra zoom nodig gaat hebben.

Je hebt dan welliswaar geen toplenzen, doch dat kan je ook niet verwachten voor 500 euro. Ik denk wel dat het een mooie combinatie is die je een flink bereik geeft.

Comment

Kunnen deze lenzen eventueel ook gemakkelijk gebruikt worden voor binnen ?

Comment

die 28-135 wel, want die heeft IS (image stabilization). De rest ook maar dan ga je je iso zo hoog moeten optrekken dat je echt 'ruis'foto's krijgt waarschijnlijk
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Als je snel bent, in de koopjeshoek staat een Sigma 70-200 f2,8 te koop voor Canon, en de vraagprijs is 550 euro. Dat is zeker niet te duur voor deze lens. Ik gebruik die zelf ook, die is echt heel scherp, en de AF werkt heel snel.

Te koop aangeboden: Tamron SP AF XR Di LD 28-75 2.8 inclusief lenshood, circulaire polarisatie filter, UV filter en in originele verpakking. Weinig tot geen gebruikssporen en in prima staat. vraagprijs 300 euro VERKOCHT Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 weinig gebruikt dus in uitstekende staat en . vraagprijs 45 euro

Dat is zeker geen slechte keuze om honden te fotograferen, maar je zit daarmee wel iets over je budget van 500 euro.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                Als je snel bent, in de koopjeshoek staat een Sigma 70-200 f2,8 te koop voor Canon, en de vraagprijs is 550 euro. Dat is zeker niet te duur voor deze lens. Ik gebruik die zelf ook, die is echt heel scherp, en de AF werkt heel snel.

Te koop aangeboden: Tamron SP AF XR Di LD 28-75 2.8 inclusief lenshood, circulaire polarisatie filter, UV filter en in originele verpakking. Weinig tot geen gebruikssporen en in prima staat. vraagprijs 300 euro VERKOCHT Canon EF-S 18-55/3.5-5.6 weinig gebruikt dus in uitstekende staat en . vraagprijs 45 euro

Dat is zeker geen slechte keuze om honden te fotograferen, maar je zit daarmee wel iets over je budget van 500 euro.
                Daar staat ook nog een Tamron te koop, dat is ook een hele mooie lens, ook voor binnen. Hij is lichtsterk Dan zul je daarnaast nog wel iets van een 70-300 erbij moeten kopen voor de honden buiten.

Die Sigma 70-200 is natuurlijk de perfecte keuze voor om de honden te fotograferen Dan heb je er geen lens bij in het 'standaardbereik', maar dan heb je wel een prachtig stukje kwaliteit in handen. Als ik op dit moment iets meer centen had gehad was die 70-200 al verkocht geweest

Oorspronkelijk geplaatst door Vladir
                Kunnen deze lenzen eventueel ook gemakkelijk gebruikt worden voor binnen ?
                De IS is uiteraard het beste geschikt. De Sigma 70-300 beschouw ik als nutteloos om binnen te gebruiken en ikzelf gebruik de 28-105 voor binnen. Geen IS, ISO moet inderdaad iets omhoog maar dat is helemaal niet zo'n groot probleem. Als je gaat flitsen is er helemaal niets aan de hand.

Comment

Welke lens (of lenzen) zouden jullie mij aanraden ? Rekening houdend met de kitlens 18-55 die ik heb en de foto's van de honden en de macro'tjes die ik wil maken.

De 550 euro zou ik desnoods kunnen/willen uitgeven aan de sigma 70-200.

To Stefan16384: wat is volgens jou het standaardbereik?

De externe flitser, heeft deze invloed wanneer de sigma 70-300 gebruikt wordt binnenshuis of blijft het probleem van de ruis bij deze lens met de extra flitser ?

Sorry voor mijn misschien wel domme vragen maar ik ben echt nog een groentje... toch al bedankt voor jullie reakties

Comment

Met standaardbereik bedoel ik lenzen die vertrekken bij 28mm en gaan tot 70-80-105-135mm. Eigenlijk is dit op de digitale spiegelreflexen geen standaardbereik meer vanwege de cropfactor. Dit zullen velen niet met mij eens zijn. Bij mij vind je echter vrijwel altijd de 28-105 op mijn camera en is dus mijn standaardlens.

Die 70-300 lijkt mij als lens voor binnenfotografie niet practisch. Niet vanwege de lichtsterkte maar vanwege het zoombereik. In 35mm-equivalent is dit 112-480mm!!! De enige reden die ik kan verzinnen om deze lens binnen te gebruiken is voor het maken van macro-opnamen.

Comment

Working...
                    X