Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50 1.4 en 1.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 50 1.4 en 1.8

Hier vind je wat reviews over de 28mm 1.8 USM.
    Klaarblijkelijk is de 2.8 beter dan de 1.8

hesy.be
    BD0319BE

Comment

Ik heb sinds deze avond mijn collectie aangevuld met de canon 50mm 1.8
      ben verschoten van dit objectiefje.
      Gr

Comment

Rudy
        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
        Op de 7d (3 goede body's), 2 exemplaren van de 50 1.7 getest, telkens focusproblemen. Nu heb ik een 50 1.4 gekocht, en die is echt spot on, 100% op 2 van de 3 bodys (derde nog niet getest)
        Enkel daarvoor zou ik al adviseren om de 1.4 te kopen.
        En, die lens is al lekker bruikbaar op 1.4, en zeer scherp vanaf 2.0.
        Waren de focusproblemen met de 50 1.7 algemeen of enkel in specifieke situaties?

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
          Rudy

Waren de focusproblemen met de 50 1.7 algemeen of enkel in specifieke situaties?

Alain
          vanaf een meter of 2, en je kan stellen in 30% van de pogingen. soms 10cm erachter, soms een paar meter.
          met de 1.4 nog niet meegemaakt.

Comment

vanaf een meter of 2, en je kan stellen in 30% van de pogingen. soms 10cm erachter, soms een paar meter.
            met de 1.4 nog niet meegemaakt.
            Da's duidelijk en jammer.

EDIT: Zou het ook een combinatie van lens en toestel kunnen zijn en dat probleem niet voorkomt bij de 5D??
            Last edited by alainD; 16 oktober 2005, 12:37.

Comment

Da's duidelijk en jammer.

EDIT: Zou het ook een combinatie van lens en toestel kunnen zijn en dat probleem niet voorkomt bij de 5D??
              heb er niks meer van gehoord, ook niet van de 7d, zou het een probleem van de eerste modellen kunnen zijn? ik heb er tenslotte 2 die al erg snel na het lanceren aangekocht zijn, zou kunnen dat de nieuwere 7d's nog beter zijn. (kan dat?)

Comment

Rudy
                heb er niks meer van gehoord, ook niet van de 7d, zou het een probleem van de eerste modellen kunnen zijn? ik heb er tenslotte 2 die al erg snel na het lanceren aangekocht zijn, zou kunnen dat de nieuwere 7d's nog beter zijn. (kan dat?)
                Ik kan me voorstellen dat het focussen geoptimaliseerd is bij de firmware upgrade van de 7D. Het zou me zelfs niet verbazen mochten ze speciaal voor de 50 1.7 specifieke aanpassingen gedaan hebben. Als ik me niet vergis is deze lens jarenlang een "kitlens" geweest en de door de 1.5x cropfactor kan deze nu toch voor portretten gebruikt worden.

Een echte hardware aanpassing lijkt me minder waarschijnlijk.

Ik zal op Dyxum.com eens vragen of er nog mensen problemen mee hebben.

Alain

Comment

Rudy

Ik kan me voorstellen dat het focussen geoptimaliseerd is bij de firmware upgrade van de 7D. Het zou me zelfs niet verbazen mochten ze speciaal voor de 50 1.7 specifieke aanpassingen gedaan hebben. Als ik me niet vergis is deze lens jarenlang een "kitlens" geweest en de door de 1.5x cropfactor kan deze nu toch voor portretten gebruikt worden.

Een echte hardware aanpassing lijkt me minder waarschijnlijk.

Ik zal op Dyxum.com eens vragen of er nog mensen problemen mee hebben.

Alain
                  Alain, ik veronderstel dat jij een 5d hebt, dus al de info die ik geef, is niet echt relevant voor jou denk ik.
                  Voor de rest, gewoon uitproberen voor de koop.
                  Ik heb de 1.4 (je wint daar nog wel een flink pak licht tov de 1.7), maar al portretlens heb je natuurlijk geen 1.4 nodig.

Comment

Rudy
                    Alain, ik veronderstel dat jij een 5d hebt, dus al de info die ik geef, is niet echt relevant voor jou denk ik.
                    Voor de rest, gewoon uitproberen voor de koop.
                    Ik heb de 1.4 (je wint daar nog wel een flink pak licht tov de 1.7), maar al portretlens heb je natuurlijk geen 1.4 nodig.
                    Ok, nu zou ik ze ook gebruiken bij weinig licht. De prijs van een 50mm f1.4 is echter een kleine drie keer deze van de 50mm f1.7, ik twijfel dan ook niet dat ze veel beter is. Dan toch best eerst de 50mm f1.7, mocht deze super veel gebruikt worden kan ik nog altijd naar de 50mm f1.4.

Alain

Comment

Rudy

Ok, nu zou ik ze ook gebruiken bij weinig licht. De prijs van een 50mm f1.4 is echter een kleine drie keer deze van de 50mm f1.7, ik twijfel dan ook niet dat ze veel beter is. Dan toch best eerst de 50mm f1.7, mocht deze super veel gebruikt worden kan ik nog altijd naar de 50mm f1.4.

Alain
                      Tja, omgekeerd kan je zeggen, als ik dan toch extra lichtsterk wil, waarom dan niet gelijk de 1.4 hé.
                      de marktprijs van een gebruikte 1.4 is 150€.

Comment

Het gebruik van de lens hangt af van je doel. Ikzelf heb een 50mm 1.4 en 1.0. Mijn vrouw gebruikt een 1.8. Als ik de lenzen naast elkaar leg (zonder 1.0).
                        1.8:
                        traag, plastic fitting, scherp vanaf f1.8 (neem er een DOF calculator bij). Een leuke lens, maar hangt af van wat de bedoeling is van zo'n lens.

1.4:
                        Snel, metalen fitting, scherp vanaf f1.4. Deze lens heeft wel wat meer techniek nodig om goed te werken (de man achter het toestel). Ik vind het een top lens (buiten de 1.0). De USM werkt zeer snel en werkt perfect op mijn camera.

1.0 dat wil je niet weten, het is geen lens voor de amateur (kijk al naar de prijs). ik gebruik hem voor macro (met ringen). En voor opnames in donkere ruimten (of special things). Verder geen commentaar.

Wat er bij ans gaat gebeuren.... 1.8 buiten, 1.4 naar vrouwtje, 1.0 bij mij.
                        Dat kan veel verklaren.

Groetjes,
                        Kris
                        BD0221BE
                        Kris Schoeters Efotostudio modellenportaal
                        EOS1DmkII,EOS1Ds mkII,17-35 2.8 L, 24-70 2.8 L, 70-200 2.8 L IS USM, 20-35 2.8L, 580EX + Booster, 50mm 1.0 L, 50mm 1.4 USM

Comment

Tja, omgekeerd kan je zeggen, als ik dan toch extra lichtsterk wil, waarom dan niet gelijk de 1.4 hé.
                          de marktprijs van een gebruikte 1.4 is 150€.
                          Daar had ik inderdaad ook aan gedacht, ik vermoed dat deze lens dan ook vrij waardevast zal zijn. Probleem is dan wel een verkoper vinden en de lens beoordelen. Visueel op beschadigingen nakijken en het focussen testen lijkt me hier geen groot probleem, maar welke andere testen kunnen er gebeuren?

Alain

Comment

Daar had ik inderdaad ook aan gedacht, ik vermoed dat deze lens dan ook vrij waardevast zal zijn. Probleem is dan wel een verkoper vinden en de lens beoordelen. Visueel op beschadigingen nakijken en het focussen testen lijkt me hier geen groot probleem, maar welke andere testen kunnen er gebeuren?

Alain
                            diafragma 1.4, en focussen op een aantal afstanden. je ziet rap genoeg op het 2.5"scherm of de focus juist zit. en probeer te kopen met teruggave recht of garantie.
                            japancamera, had er eentje te koop op de laatste fotohobbybeurs in Berchem. die deed het 100% op mijn camera.

Comment

diafragma 1.4, en focussen op een aantal afstanden. je ziet rap genoeg op het 2.5"scherm of de focus juist zit. en probeer te kopen met teruggave recht of garantie.
                              japancamera, had er eentje te koop op de laatste fotohobbybeurs in Berchem. die deed het 100% op mijn camera.
                              Met dank, heb ik het goed dat de volgende beurs op 11 december zal plaatsvinden?

Comment

Working...
                              X