Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 4L tegen de neiuwe EF 70-300mm F4-5.6 IS USM Wisselen??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 70-200 4L tegen de neiuwe EF 70-300mm F4-5.6 IS USM Wisselen??

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
    ???

ne foto op pakweg f5.6 met de 70-200 of de 75-300 zal evenveel DOF hebben bij mijn weten (bij zelfde brandpunt uiteraard)
    Ja natuuuurlijk, maar waarom zou je of f5.6 werken als je zo mooi op f4 kan werken? Trouwens, ik zou een 70-200 f4 alléén weg doen om een 70-200 f2.8 te kopen .

Comment

he?

F/4 op 200iso of F/4 op 800iso geeft toch dezelfde DOF...
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
        he?

F/4 op 200iso of F/4 op 800iso geeft toch dezelfde DOF...
        Allé jongens, ge zijt er nu wel mee aan 't lachen hé .

F4 naar f5.6 is één stop licht, dus een verdubbeling/halvering van het licht.
        Niet alleen geeft een f4 een mooiere dof dan f5.6 (met mooier bedoel ik minder) je kan ook aan een hogere snelheid blijven werken. Als je genoodzaakt bent om op f5.6 te fotograferen waar je feitelijk f4 nodig zou hebben om dezelfde sluitertijd te behouden moet je je ISO verdubbelen, en ISO verdubbelen geeft meer ruis. Voila.

Comment

je kan stops toch ook in termen van iso bekijken?

natuurlijk op hogere iso heb je meer ruis, maar je DOF blijft wel gelijk.

maar ik had het voorgaande gedoe niet aandacht gelezen, F aanpassen + iso geeft natuurlijk een andere dof, sry
          foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
            Allé jongens, ge zijt er nu wel mee aan 't lachen hé .

F4 naar f5.6 is één stop licht, dus een verdubbeling/halvering van het licht.
            Niet alleen geeft een f4 een mooiere dof dan f5.6 (met mooier bedoel ik minder) je kan ook aan een hogere snelheid blijven werken. Als je genoodzaakt bent om op f5.6 te fotograferen waar je feitelijk f4 nodig zou hebben om dezelfde sluitertijd te behouden moet je je ISO verdubbelen, en ISO verdubbelen geeft meer ruis. Voila.
            ewel, da's toch wat we zeggen? Dat DOF niets met die IS te maken heeft? Integendeel

vrijdagmiddag hé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
              ewel, da's toch wat we zeggen? Dat DOF niets met die IS te maken heeft? Integendeel

vrijdagmiddag hé
              Nee, maar wél met F4 tov f5.6

Comment

Ik denk dat als je zo een overstap wil maken je een pak beter gaat zijn met de DO dan met de nieuwe. Veel meer geld maar dat ga je waarschijnlijk ook merken.
                Nu ja er is nog niets bekend over de nieuwe maar als je deze range wenst die kwalitatief in de buurt komt van de 70-200 F4 zal het toch de DO moeten zijn vrees ik hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                  ... een foto op 200 mm en 1/30 seconde met de 70-300 IS er veel beter zal uitzien dan dezelfde foto met een 70-200 f4.
                  Als je onderwerp totaal niet beweegt wel ja

Comment

Hoi allen,

kheb dit WE de 70-300 DO IS ontvangen van corné (nu nog mijn sigma 100-300 terugsturen). Kheb er gisteren redelijk wat mee zitten experimenteren, maar 'k moet de foto's nog op de pc bekijken (nog geen tijd gehad helaas).
                    Ik zal proberen om tegen deze avond enkele ervan online te zetten.

De eerste indruk:
                    prima IS , in beide modi - hoewel ik mode 2 niet echt kunnen testen heb, bij gebrek aan "panbare" onderwerpen. Je mag echt wel met je camera schudden hoor, die IS is zaaaalig en levert prima werk, vooral als je nog nooit een IS in je handen hebt gehad
                    De scherpstelling is snel, accuraat en uiterst stil...

Nu een beetje wennen aan de lens, kheb de indruk dat ik serieus wat moet onderbelichten in veel gevallen. Ook de zoomring is op dit moment nog wat stroef... hoewel het zoomlock wel nodig is, want ze schuift vrij snel uit tijdens het dragen/opbergen.

Comment

Hier voorbeelden op SD Waterschei, allemaal met de Canon 70-300 Do, de Is doet zijn werk en vele foto's zijn op 300mm genomen, beoordeel zelf

zie link
                      http://users.skynet.be/grisjos//Wate...HTML/index.htm Link OK

Exif waarden leesbaar onderaan na het scollen, of drukken van de F11 toets.
                      Last edited by jos.g; 29 augustus 2005, 21:24.

Comment

Gefeliciteerd met je aankoop Johan en véél suc6 ermee hé

@Grisjos => je link werkt niet ?
                        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Working...
                        X